Porsche Panamera v zimní úpravě Moby Dick

Toto dílo má na svědomí firma Edo Competition a svým pohádkovým přízviskem klepla Panameru od Porsche po hlavičce.

Ladičská společnost Edo Competition v poslední době vozy Porsche poněkud zanedbávala, vždyť před několika lety ještě stavěla rozsáhle vylepšené stroje na bázi stuttgartských modelů 911 Turbo nebo populárního SUV Cayenne. Ale Edo Competition se do hry o „pořádné Porsche“ vrací svým nejnovějším projektem vycházejícím z modelu Porsche Panamera Turbo. Netřeba čtenáře podceňovat podezřením, že slavnou Melvillovu novelu o Bílé velrybě (Moby Dick) nečetl, i kdyby tomu tak bylo, jistě o ní alespoň slyšel. Takže je zřejmě každému jasné, že paralela mezi rozložitým (a do značné míry obludným) hatchbackem Porsche Panamera a Bílou velrybou je evidentní.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Firma Edo Competition se zkrátka pustila do ladění mohutného hatchback Porsche Panamera Turbo, přičemž se neomezila jen na dílčí modifikace karoserie a jejího interiéru, ale přidala také na výkonu pohonné jednotky. Na první pohled si všimneme plnohodnotné sady spoilerů sestávající z nových nárazníků, rozšířených podběhů, nižších prahových obkladů a nově koncipované kapoty. Ale vnější vzhled má být zřejmě jen matným odleskem toho, co se skrývá pod povrchovými díly karoserie. Začněme podvozkem, který byl pro zlepšení jízdních vlastností poněkud snížen a opatřen dvaadvacetipalcovými ráfky, jež mohou být lakovány v barvě karoserie, nebo v kontrastu s ním.

Pro stavbu interiéru vozu použili u společnosti Edo Competition specifické kombinace kůže, pravého dřeva, kovu a uhlíkových kompozitů.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Nejdůležitější proměnnou však prošlo srdce tohoto Moby Dicka. Přeplňovaný vidlicový osmiválec posílil ze standardních 550 koní (405 kW) až na 750 koní (552 kW), což přepracovanému stroji umožní zrychlit z klidu na 100 km/h za méně než 4 s a dosáhnout rychlosti až 340 km/h. Důležitým prvkem pro zlepšení parametrů původní pohonné jednotky se kromě upravené řídicí jednotky stalo také zcela nové výfukové potrubí.

Pokud vám tato sestava přijde až příliš divoká, neztrácejte hlavu: pánové z Edo Competition tvrdí, že jsou schopni uspokojit choutky každého ze svých zákazníků...

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Porsche Panamera Moby Dick od Edo Competition
Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol | 3 příspěvky
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků