Porsche Panamera v zimní úpravě Moby Dick

Toto dílo má na svědomí firma Edo Competition a svým pohádkovým přízviskem klepla Panameru od Porsche po hlavičce.

Ladičská společnost Edo Competition v poslední době vozy Porsche poněkud zanedbávala, vždyť před několika lety ještě stavěla rozsáhle vylepšené stroje na bázi stuttgartských modelů 911 Turbo nebo populárního SUV Cayenne. Ale Edo Competition se do hry o „pořádné Porsche“ vrací svým nejnovějším projektem vycházejícím z modelu Porsche Panamera Turbo. Netřeba čtenáře podceňovat podezřením, že slavnou Melvillovu novelu o Bílé velrybě (Moby Dick) nečetl, i kdyby tomu tak bylo, jistě o ní alespoň slyšel. Takže je zřejmě každému jasné, že paralela mezi rozložitým (a do značné míry obludným) hatchbackem Porsche Panamera a Bílou velrybou je evidentní.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Firma Edo Competition se zkrátka pustila do ladění mohutného hatchback Porsche Panamera Turbo, přičemž se neomezila jen na dílčí modifikace karoserie a jejího interiéru, ale přidala také na výkonu pohonné jednotky. Na první pohled si všimneme plnohodnotné sady spoilerů sestávající z nových nárazníků, rozšířených podběhů, nižších prahových obkladů a nově koncipované kapoty. Ale vnější vzhled má být zřejmě jen matným odleskem toho, co se skrývá pod povrchovými díly karoserie. Začněme podvozkem, který byl pro zlepšení jízdních vlastností poněkud snížen a opatřen dvaadvacetipalcovými ráfky, jež mohou být lakovány v barvě karoserie, nebo v kontrastu s ním.

Pro stavbu interiéru vozu použili u společnosti Edo Competition specifické kombinace kůže, pravého dřeva, kovu a uhlíkových kompozitů.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Nejdůležitější proměnnou však prošlo srdce tohoto Moby Dicka. Přeplňovaný vidlicový osmiválec posílil ze standardních 550 koní (405 kW) až na 750 koní (552 kW), což přepracovanému stroji umožní zrychlit z klidu na 100 km/h za méně než 4 s a dosáhnout rychlosti až 340 km/h. Důležitým prvkem pro zlepšení parametrů původní pohonné jednotky se kromě upravené řídicí jednotky stalo také zcela nové výfukové potrubí.

Pokud vám tato sestava přijde až příliš divoká, neztrácejte hlavu: pánové z Edo Competition tvrdí, že jsou schopni uspokojit choutky každého ze svých zákazníků...

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Porsche Panamera Moby Dick od Edo Competition

bazar

Porsche Cayenne 3
Rok výroby: 2011
Stav: 81 410 km
Cena: 1 000 000 Kč
Porsche Cayenne 3
Rok výroby: 2011
Stav: 165 971 km
Cena: 820 000 Kč
Porsche Cayenne 4,8
Rok výroby: 2012
Stav: 97 358 km
Cena: 1 350 000 Kč
Porsche 911 3,4
Rok výroby: 2012
Stav: 49 701 km
Cena: 1 850 000 Kč
Porsche Cayenne 3,6
Rok výroby: 2008
Stav: 155 155 km
Cena: 400 000 Kč
Porsche Cayenne 3,2
Rok výroby: 2006
Stav: 267 049 km
Cena: 200 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Fiatu Fullback: Převlečené Mitsubishi se jeví jako správná volba

Fiat Fullback

Fiat se po vzoru Renaultu a Mercedesu také rozhodl nabízet pracovní pickup, který původně pochází z úplně jiné dílny. A rozhodl se více než správně, protože Fiat Fullback alias Mitsubishi L200 je vynikajícím pracovním pickupem. V terénu má dost potence a na silnici dostatek kultivovanosti.

včera | Jiří Švamberk | 2 příspěvky
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků