Porsche Panamera Turbo S v ladění Edo Competition

Společnost Edo Competition se vrací k hatchbacku Porsche Panamera. Tentokrát vychází z prestižního modelu Panamera Turbo S.
Seznam kapitol
  1. Porsche Panamera Edo
  2. Fotogalerie

Renomovaná německá firma Edo Competition má za sebou již řadu precizně provedených a po stránce výkonu výrazně posílených přestaveb skutečně exkluzivních předloh. Připomeňme třeba plnokrevného italského býka Lamborghini Gallardo SLE, německý supersport Mercedes-Benz SLR McLaren BlackArrow nebo polozávodní speciál Maserati MC12.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Porsche Panamera: čerstvě představená stavba z dílen Edo Competition vychází z nového špičkového provedení Panamera Turbo S

Doba si ale žádá ústupky a zákazníky je třeba hledat také o úrovně níž. Pětidveřový model Porsche Panamera u Edo Competition přestavěli již několikrát, například hvězdou loňské zimní sezóny se stalo provedení Panamera Edo Moby Dick. Nyní se společnost Edo Competition k Panameře vrací a za výchozí typ si vzala špičkové provedení Porsche Panamera Turbo S.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Parametry pohonné jednotky standardní Panamery Turbo S jsou skutečně působivé, dosahují výkonu 550 koní (405 kW) a točivého momentu 700 Nm. To však pro pány z Edo Competition nebylo dost, takže výkon zarovnali až na hranici 700 koní (515 kW) a špičku točivého momentu posunuli na 880 Nm.

Porsche Panamera Turbo S: nový král má 550 koní

Porsche Panamera Turbo S: nový král má 550 koní

Těchto zlepšení bylo dosaženo nejen novým programem řídicí jednotky, ale také řadou nových komponent, s jejichž přípravou a implementací mají u Edo Competition v případě Panamery bohaté zkušenosti. Tentokrát použili nová turbodmychadla, upravené sání a přepracovaný výfukový trakt z nerezové oceli opatřený závodními katalyzátory.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

A jízdní výkony této Panamery Turbo S? Ano, podle očekávání jsou působivé. Vylepšený vůz zrychlí z 0 na 100 km/h za 3,5 s a na 200 km/h za 11,4 s, což jsou o 0,3, resp. 2,1 s lepší výsledky než u standardního provedení Panamery Turbo S. Nejvyšší rychlost činí elektronicky omezených (!) 340 km/h (nárůst o 33 km/h).

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Motor posílil o 150 koní a 180 Nm

Součástí nové sady modifikací Edo Competition pro Panameru Turbo S jsou také nové dekorační díly v motorovém prostoru, jež mají podobně jako speciální litá kola s průměrem 22 palců vzhled uhlíkových kompozitů, jakož i sportovní podvozek schopný světlou výšku snížit o 30 mm. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Porsche Panamera Edo
  2. Fotogalerie
TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 10 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků
TEST Volkswagen T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion: Pouliční směska

VW T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion

Rostoucí segment SUV byl loni rozšířen o stylový Volkswagen T-Roc. Vypadá fantasticky, přináší však i řadu těžko pochopitelných řešení. Pro první test jsme zvolili verzi s turbodieselem, převodovkou DSG a pohonem všech kol.

13.  2.  2018 | Jan Mička | 23 příspěvků