Porsche Panamera Turbo S: nový král má 550 koní

Automobilka Porsche představila nejvýkonnější provedení svého hatchbacku Panamera. Jmenuje se Turbo S a sesazuje verzi Turbo.

A je to zde. Již ve středu jsme zachytili kusé zprávy o tom, že automobilka Porsche připravuje představení nové vlajkové lodi své řady Panamera, jež se nyní stává skutečností. Model Turbo S je v tomto měsíci již druhým významným rozšířením palety Panamera, připomeňme, že na autosalonu v Ženevě byla představena Panamera Hybrid S. Porsche Panamera Turbo S se bez elektromotoru obejde a nabízí posílenou verzi vidlicového osmiválce s objemem 4,8 l z provedení Panamera Turbo. Ten dostal řídicí jednotku s přepracovaným programem a vylepšená turbodmychadla s novými lopatkovými koly ze slitiny hliníku a titanu.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Díky těmto úpravám poskočila výkonová špička o 50 koní na celkových 550 koní (405 kW) a vrchol točivého momentu nyní leží na 750 Nm (Panamera Turbo dává 700 Nm). Panamera Turbo S disponuje již ve standardu paketem Sport Chrono, který při „kick-downu“ (prošlápnutí plynu k podlaze) a režimech Sport a Sport Plus zvýší v rámci overboostu horní hranici točivého momentu až na 800 Nm. D9ky tomu tato novinka zrychlí z klidu na 100 km/h za 3,6 s a dosáhne rychlosti 307 km/h (u Panamery Turbo jsou tyto hodnoty 4,2 s, resp. 303 km/h).

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

I přesto zůstává průměrná spotřeba stejná jako u Panamery Turbo, tedy na 11,5 l/100 km. Roli vlajkové lodi celé řady odpovídá Panamera Turbo S také úrovní elektronických soustav. Ve výbavě tak najdeme třeba aktivní příčnou stabilizaci PDCC, PTV Plus dělící v zatáčkách větší porci točivého momentu na vnější zadní kolo nebo již zmíněný Sport Chrono paket, jenž ovlivňuje také nastavení řízení motoru a převodovky i povahy tlumení.  

Zvenčí je změn oproti Panameře Turbo jen poskrovnu, zmínit je třeba především prahové obklady z programu Porsche Exclusive, plně stavitelné zadní přítlačné křídlo nebo nová dvacetipalcové litá kola Turbo II. Uvnitř si všimneme dvoubarevného koženého čalounění, jež nabízí dvě zcela nové barevné kombinace černá/krémová a šedá/krémová. A kdy se na model Porsche Panamera Turbo S můžeme těšit? Prodeje v Evropě budou zahájeny letos v červnu a třeba v Německu byla základní cena stanovena v přepočtu na 4 100 000 Kč. Stávající vrchol nabídky v podobě Panamery Turbo přitom u nás nyní stojí 3 725 000 Kč. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
 

Minitest Volkswagen Touareg Masaj 3.0 TDI: Nesnáším loučení!

VW Touareg Masaj 3.0 TDI (minitest)

Dnešním testem dáváme poslední sbohem druhé generaci Volkswagenu Touareg. Velké a bytelné SUV s oprávněnými terénními ambicemi tady s námi bude už doslova jenom pár týdnů.

včera | Jan Mička | 26 příspěvků
Test Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D: Žádný úkol není nesplnitelný

Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D

Toyota sice v Evropě propaguje hybridy, stále však nabízí i nezničitelná auta, která ji v minulosti proslavila.

18.  1.  2018 | Radek Pecák | 14 příspěvků
Minitest Subaru Forester 2.0i-L: Vylepšený kmet dostal dvě oči navíc

Subaru Forester 2.0iL (minitest)

Forester chce v letošním roce k poctivému podvozku nabídnout i porci aktivní bezpečnosti. Přesvědčí matador kategorie i ty "bezpečně smýšlející"?

16.  1.  2018 | Milan Lažanský | 2 příspěvky