Porsche Panamera Turbo S: nový král má 550 koní

Automobilka Porsche představila nejvýkonnější provedení svého hatchbacku Panamera. Jmenuje se Turbo S a sesazuje verzi Turbo.

A je to zde. Již ve středu jsme zachytili kusé zprávy o tom, že automobilka Porsche připravuje představení nové vlajkové lodi své řady Panamera, jež se nyní stává skutečností. Model Turbo S je v tomto měsíci již druhým významným rozšířením palety Panamera, připomeňme, že na autosalonu v Ženevě byla představena Panamera Hybrid S. Porsche Panamera Turbo S se bez elektromotoru obejde a nabízí posílenou verzi vidlicového osmiválce s objemem 4,8 l z provedení Panamera Turbo. Ten dostal řídicí jednotku s přepracovaným programem a vylepšená turbodmychadla s novými lopatkovými koly ze slitiny hliníku a titanu.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Díky těmto úpravám poskočila výkonová špička o 50 koní na celkových 550 koní (405 kW) a vrchol točivého momentu nyní leží na 750 Nm (Panamera Turbo dává 700 Nm). Panamera Turbo S disponuje již ve standardu paketem Sport Chrono, který při „kick-downu“ (prošlápnutí plynu k podlaze) a režimech Sport a Sport Plus zvýší v rámci overboostu horní hranici točivého momentu až na 800 Nm. D9ky tomu tato novinka zrychlí z klidu na 100 km/h za 3,6 s a dosáhne rychlosti 307 km/h (u Panamery Turbo jsou tyto hodnoty 4,2 s, resp. 303 km/h).

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

I přesto zůstává průměrná spotřeba stejná jako u Panamery Turbo, tedy na 11,5 l/100 km. Roli vlajkové lodi celé řady odpovídá Panamera Turbo S také úrovní elektronických soustav. Ve výbavě tak najdeme třeba aktivní příčnou stabilizaci PDCC, PTV Plus dělící v zatáčkách větší porci točivého momentu na vnější zadní kolo nebo již zmíněný Sport Chrono paket, jenž ovlivňuje také nastavení řízení motoru a převodovky i povahy tlumení.  

Zvenčí je změn oproti Panameře Turbo jen poskrovnu, zmínit je třeba především prahové obklady z programu Porsche Exclusive, plně stavitelné zadní přítlačné křídlo nebo nová dvacetipalcové litá kola Turbo II. Uvnitř si všimneme dvoubarevného koženého čalounění, jež nabízí dvě zcela nové barevné kombinace černá/krémová a šedá/krémová. A kdy se na model Porsche Panamera Turbo S můžeme těšit? Prodeje v Evropě budou zahájeny letos v červnu a třeba v Německu byla základní cena stanovena v přepočtu na 4 100 000 Kč. Stávající vrchol nabídky v podobě Panamery Turbo přitom u nás nyní stojí 3 725 000 Kč. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
 

TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 8 příspěvků
Minitest Škoda Karoq 1.0 TSI: Dělám, co můžu! Stačí to?

Škoda Karoq 1.0 TSI (minitest)

Zázraky od malého litrového tříválce v poměrně velkém crossoveru raději nečekejte, poněkud překvapivě však základní motor z Karoqu nepoužitelnou brzdu provozu nedělá.

12.  5.  2018 | Miro Mihálik | 85 příspěvků
Minitest BMW 630d xDrive Gran Turismo: Rudý samet

BMW 630d xDrive GT (minitest)

Třílitrový šestiválce s jedním turbodmychadlem byl ještě donedávna základním vznětovým agregátem BMW 6 GT. Výkon 195 kW není malý, dost možná ani více nepotřebujete.

8.  5.  2018 | Jan Mička | 12 příspěvků