Porsche Panamera Turbo S dorazilo na český trh. Připravte si velký balík peněz!

Porsche Panamera Turbo S vás zahrne luxusem a umí jet rychlostí až 315 km/h. Dynamika supersportu však samozřejmě není levná.

„Nevymysleli jsme sice sportovní sedan, ale udělali jsme z něj Porsche“, prohlásil předseda představenstva Oliver Blume během tiskové prezentace k omlazenému Porsche Panamera, které jsme si představili na konci léta. Hlavní hvězdou prezentace byla především verze Turbo S, která na Severní smyčce Nürburgringu zajela úžasný čas 7:29,81.

S Porsche Taycan na Hockenheimringu: Turbo S umí pořádně pocuchat orgány!

S Porsche Taycan na Hockenheimringu: Turbo S umí pořádně pocuchat orgány!

Pomohl jí k tomu dvakrát přeplňovaný motor V8, který produkuje výkon 463 kW (630 koní) a 820 N.m točivého momentu. V režimu Sport Plus tak auto dokáže zrychlit z 0 na 100 km/h za 3,1 sekundy a maximálně může jet rychlostí až 315 km/h. Bylo jasné, že až se auto dostane na trh, nebude úplně levné. Teď se ale můžeme konečně podívat na konkrétní čísla.

Standardní Porsche Panamera Turbo S stojí 5.259.000 Kč, verze s prodlouženou karoserií Executive vychází na 5.644.000 Kč a za pohledný shooting brake Sport Turismo dáte 5.340.000 Kč. U všech vozů si můžete vybrat metalízu zdarma, případně zvolit speciální lak za 101.300 Kč. Ve standardu jsou i 21palcová kola v designu 911 Turbo.

Škodovka byla na Le Mans rychlejší než Porsche. Úspěch zhatil díl za pár haléřů

Škodovka byla na Le Mans rychlejší než Porsche. Úspěch zhatil díl za pár haléřů

O velmi bohaté standardní výbavě samozřejmě není pochyb, ale některé prvky, které byste možná považovali za samozřejmost, vozu chybí. Třeba za adaptivní tempomat se připlácí 55.220 Kč. K dispozici je pak třeba i noční vidění za 72.850 Kč. Nebude tak problém za plně vybavené auto dát přes sedm milionů korun.

Zájemci si svůj vůz mohou bohatě individualizovat. Nechybí spousta doplňků z karbonu, sportovní pakety či sportovní koncovky výfuků. Pro vylepšení jízdních vlasností můžete sáhnout i po karbon-keramických brzdách.

Porsche Panamera Turbo S: Technické údaje a české ceny
Motor V8
Objem [cm3] 3996
Výkon [kW/ot.min] 463/6000
T. moment [N.m/ot.min] 820/2300-4500
Zrychlení [s] 3,1
Max. rychlost [km/h] 315
Převodovka 8PDK
Komb. Spotřeba [l/100 km] 13,0
Cena Turbo S [Kč] 5.259.000
Cena Turbo S Executive [Kč] 5.644.000
Cena Turbo S Sport Turismo [Kč] 5.340.000

Porsche

Porsche je německý výrobce sportovních automobilů. Firmu založil v roce 1931 Ferdinand Porsche. V roce 1961 vznikl první model legendární řady 911, která se stále vyrábí.

V roce 2009 Porsche – coby velmi profitabilní automobilku – ovládl Volkswagen.

Porsche 718 • Porsche 911 • Porsche Taycan • Porsche Panamera • Porsche Macan • Porsche Cayenne

TEST BMW X6 xDrive30d: Starbucks, špinavé nohavice a příjemná jízda

BMW X6 xDrive30d

Jednou z největších premiér loňského roku bylo nové BMW X6, obří stylovka pro hordy movitých majitelů, kteří se nebojí expresivního stylu. Zkusili jsme naftový základ v podobě verze xDrive30d.

22.  11.  2020 | Vladimír Kadera | 64 příspěvků
TEST Lexus LC 500 Convertible: Úžasný grand tourer a můj jeden velký problém

Lexus LC 500 Convertible

LC 500 Convertible je první kabriolet Lexus s plátěnou střechou. Vychází z osmiválcového kupé, které je samo o sobě zárukou hlubokého jízdního zážitku. Může být kabriolet ještě lepší?

20.  11.  2020 | Jan Mička | 28 příspěvků
První jízda s ostrým Fordem Puma ST: Už jsme si potykali, zanechal hluboký dojem

Ford Puma ST

Český Ford přivezl prvních pár kousků ostrého modelu Puma ST. Měli jsme možnost se s jedním z nich projet a nyní se podělíme o první dojmy.

16.  11.  2020 | Vladimír Kadera | 52 příspěvků