Porsche Panamera S E-Hybrid se chlubí spotřebou 4,4 l/100 km

Od července začne Porsche prodávat na evropských trzích novou Panameru S E-Hybrid, tedy nový vylepšený hybrid. Na rozdíl od původní Panamery Hybrid má tento k dispozici výkonnější elektromotor a namísto nikl-metal-hydridových akumulátorů jsou použity modernější lithium-iontové. Systém kombinuje dvakrát přeplňovaný benzinový šestiválcový třílitr a elektromotor s výkonem 95 koní. Celkově má řidič k dispozici 416 koní.

Porsche Panamera 2014: první snímky faceliftu, žádný šok nečekejte

Porsche Panamera 2014: první snímky faceliftu, žádný šok nečekejte

Nedávno proběhla v Německu mezinárodní prezentace, v rámci které provedli pozvaní novináři celkem 42 testovacích jízd na trase dlouhé 28,7 kilometrů. Ta byla složena z jízdy po městě (6,5 km), na okreskách ujeli novináři 9,2 km a zbývající část vedla po německé dálnici, kde se údajně akcelerovalo až na 230 km/h. Porsche po této prezentaci udělalo průměrnou spotřebu všech automobilů a vyšla hodnota 4,4 l/100 km. Nejlepší novinář navíc zvládl 2,8 l/100 km.

Test: Porsche Panamera Diesel - a je to tady…

Test: Porsche Panamera Diesel - a je to tady…

Čísla jsou to velice zajímavá, ale nelze čekat, že bude hybridní Panamera jezdit pod pět litrů neustále. Ne náhodou u Porsche vybrali takto krátký okruh. Panamera S E-Hybrid je plug-in hybrid a pokud jej připojíte ke klasické zásuvce, nabije se za cca 4 hodiny. V čistě elektrickém režimu pak zvládne vůz ujet 18-36 kilometrů. Až elektrická energie v akumulátorech dojde, bude spotřeba někde trochu jinde. Tedy s takto nízkou spotřebou bude tento hybrid jezdit krátké trasy například do práce, kde si jej opět zapojíte do zásuvky, a zpět.

Na českém trhu startuje Panamera S E-Hybrid s cenou 3 010 000 Kč včetně DPH.  

Minitest Seat Alhambra 2.0 TDI DSG 4WD: Důvod, proč MPV nesmí zemřít

Seat Alhambra 2.0 TDI DSG 4WD (minitest)

Rostoucí zájem o crossovery a SUV už v nedávné minulosti poslal na odpočinek dva velikány segmentu MPV. Jak ale dokazuje stále prodávaný Seat Alhambra, tyto vozy jsou stále potřeba.

22.  2.  2018 | Jan Mička | 5 příspěvků
TEST Subaru XV 1,6i Lineartronic: Kompromis, ale ten nejlepší!

Subaru XV 1,6i Lineartronic

Subaru XV se na přelomu roku dostalo na trh v druhé generaci. Od té minulé se vizuálně moc neliší, ale japonští technici vůz vyladili téměř k dokonalosti.

20.  2.  2018 | Radek Pecák | 78 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků