Porsche Panamera S E-Hybrid se chlubí spotřebou 4,4 l/100 km

Od července začne Porsche prodávat na evropských trzích novou Panameru S E-Hybrid, tedy nový vylepšený hybrid. Na rozdíl od původní Panamery Hybrid má tento k dispozici výkonnější elektromotor a namísto nikl-metal-hydridových akumulátorů jsou použity modernější lithium-iontové. Systém kombinuje dvakrát přeplňovaný benzinový šestiválcový třílitr a elektromotor s výkonem 95 koní. Celkově má řidič k dispozici 416 koní.

Porsche Panamera 2014: první snímky faceliftu, žádný šok nečekejte

Porsche Panamera 2014: první snímky faceliftu, žádný šok nečekejte

Nedávno proběhla v Německu mezinárodní prezentace, v rámci které provedli pozvaní novináři celkem 42 testovacích jízd na trase dlouhé 28,7 kilometrů. Ta byla složena z jízdy po městě (6,5 km), na okreskách ujeli novináři 9,2 km a zbývající část vedla po německé dálnici, kde se údajně akcelerovalo až na 230 km/h. Porsche po této prezentaci udělalo průměrnou spotřebu všech automobilů a vyšla hodnota 4,4 l/100 km. Nejlepší novinář navíc zvládl 2,8 l/100 km.

Test: Porsche Panamera Diesel - a je to tady…

Test: Porsche Panamera Diesel - a je to tady…

Čísla jsou to velice zajímavá, ale nelze čekat, že bude hybridní Panamera jezdit pod pět litrů neustále. Ne náhodou u Porsche vybrali takto krátký okruh. Panamera S E-Hybrid je plug-in hybrid a pokud jej připojíte ke klasické zásuvce, nabije se za cca 4 hodiny. V čistě elektrickém režimu pak zvládne vůz ujet 18-36 kilometrů. Až elektrická energie v akumulátorech dojde, bude spotřeba někde trochu jinde. Tedy s takto nízkou spotřebou bude tento hybrid jezdit krátké trasy například do práce, kde si jej opět zapojíte do zásuvky, a zpět.

Na českém trhu startuje Panamera S E-Hybrid s cenou 3 010 000 Kč včetně DPH.  

TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

včera | Miro Mihálik | 17 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků
TEST Lada Vesta SW Cross: Mnohem lepší, než by měla být!

Lada Vesta SW Cross

Přestože jsou vozy Lada na českých silnicích jako doma už celá desetiletí, potkat, nebo ještě lépe řídit nejnovější modely, není zase tak snadné. A víte co? Je to velká škoda…

10.  7.  2018 | Jan Mička | 207 příspěvků