Porsche Panamera S E-Hybrid se chlubí spotřebou 4,4 l/100 km

Od července začne Porsche prodávat na evropských trzích novou Panameru S E-Hybrid, tedy nový vylepšený hybrid. Na rozdíl od původní Panamery Hybrid má tento k dispozici výkonnější elektromotor a namísto nikl-metal-hydridových akumulátorů jsou použity modernější lithium-iontové. Systém kombinuje dvakrát přeplňovaný benzinový šestiválcový třílitr a elektromotor s výkonem 95 koní. Celkově má řidič k dispozici 416 koní.

Porsche Panamera 2014: první snímky faceliftu, žádný šok nečekejte

Porsche Panamera 2014: první snímky faceliftu, žádný šok nečekejte

Nedávno proběhla v Německu mezinárodní prezentace, v rámci které provedli pozvaní novináři celkem 42 testovacích jízd na trase dlouhé 28,7 kilometrů. Ta byla složena z jízdy po městě (6,5 km), na okreskách ujeli novináři 9,2 km a zbývající část vedla po německé dálnici, kde se údajně akcelerovalo až na 230 km/h. Porsche po této prezentaci udělalo průměrnou spotřebu všech automobilů a vyšla hodnota 4,4 l/100 km. Nejlepší novinář navíc zvládl 2,8 l/100 km.

Test: Porsche Panamera Diesel - a je to tady…

Test: Porsche Panamera Diesel - a je to tady…

Čísla jsou to velice zajímavá, ale nelze čekat, že bude hybridní Panamera jezdit pod pět litrů neustále. Ne náhodou u Porsche vybrali takto krátký okruh. Panamera S E-Hybrid je plug-in hybrid a pokud jej připojíte ke klasické zásuvce, nabije se za cca 4 hodiny. V čistě elektrickém režimu pak zvládne vůz ujet 18-36 kilometrů. Až elektrická energie v akumulátorech dojde, bude spotřeba někde trochu jinde. Tedy s takto nízkou spotřebou bude tento hybrid jezdit krátké trasy například do práce, kde si jej opět zapojíte do zásuvky, a zpět.

Na českém trhu startuje Panamera S E-Hybrid s cenou 3 010 000 Kč včetně DPH.  

TEST Citroën Spacetourer XL 2.0 BlueHDi: Maximální pohodlí pro sedm

Citroën Spacetourer XL

Citroën v nové generaci svého užitkového vozu změnil partnera a zvelebil osobní verzi. Vyzkoušeli jsme to nejlepší, co nabídne Spacetourer.

včera | Milan Lažanský | 9 příspěvků
Test ojetiny BMW řady 1: Bazarový průšvihář s dokonalým podvozkem

Test ojetiny BMW řady 1

Ceny jedničkových BMW už klesly pod stotisícovou metu. Vybírejte ale pečlivě.

19.  11.  2017 | David Rusol | 17 příspěvků
Test Kia Stonic 1.0 T-GDI: Hřebíček trefený na hlavičku

Kia Stonic 1,0 T-GDI

Značka Kia letos zažívá velkou produktovou ofenzívu, což se nakonec projevilo i v počtu nominaci do ankety Světové auto roku. Zcela nový model Stonic má ambice stát se jedním z nejdůležitějších v její nabídce.

16.  11.  2017 | Radek Pecák | 8 příspěvků