Porsche Panamera: první info a foto jsou venku

Jedna z nejočekávanějších letošních novinek se pomalu představuje. Na více informací si ještě počkáme, ale to podstatné víme.

Automobilka Porsche, která jen v nedávné minulosti udělala několik převratných kroků, se chystá opět zkusit něco nového. Tentokrát míří do stále oblíbenější třídy „čtyřdveřových kupé“, kterou zpopularizoval zejména Mercedes CLS. Už nyní je jasné, že Porsche Panamera v tomto segmentu pořádně promíchá kartami. Zřejmě tak, jako tomu bylo u modelu Cayenne, který je nyní neodmyslitelnou součástí třídy luxusních SUV. A co tedy o novém čtyřdveřovém Porsche prozatím víme?

Standardní verzi bude pohánět 3,6 litrový šestiválec FSI s výkonem 220 kW, verzi pro náročnější označenou již tradičně písmenem S 4,8 litrový osmiválec a verzi Turbo jeho přeplňovaná verze. Spekuluje se i nad použitím vznětového agregátu, jako je tomu u Cayennu, přičemž časem by se měla objevit i hybridní a úsporná verze, a to i navzdory tomu, že v případě tohoto modelu to příliš nedává smysl. Síla z motoru na zadní kola bude procházet přes dvouspojkovou převodovku PDK, přičemž u vyšších verzí si bude moci objednat pohon všech kol a vzduchové odpružení podvozku.

Co se týče vnějších rozměrů (4970mm x 1930mm x 1420mm), ty v podstatě kromě velkorysé šířky ničím nepřekvapí. Hmotnost této novinky se bude pohybovat kolem hranice dvou tun, což sice u luxusního vozu nepřekvapí, vzhledem k tradicím Porsche a nijak enormní velikosti samotného auta je to ale až děsivě mnoho. Konstruktéři, naučení ze sportovních vozidel, si vyhráli alespoň s aerodynamikou, o čemž svědčí i koeficient odporu vzduchu 0,29. K lepšímu obtékání vzduchu kolem karoserie přispívá i výsuvný zadní spoiler.

První Panamery začnou již brzy sjíždět ze závodu v Lipsku, přičemž automobilka už přijala řadu závazných objednávek. Představitelé Porsche odhadují, že ročně se vyprodukuje kolem 20 000 kusů s tím, že 20 procent z nich bude tvořit vrcholná verze Turbo. Světovou premiéru si Panamera odkroutí za čtyři měsíce v Ženevě a koncem prvního půlroku 2009 by se první kusy měly dostat ke svým majitelům. Automobilka počítá i s tím, že časem nebude schopná pokrýt celosvětovou poptávku a v takovém případě je připravena zvýšit výrobu až na 50 000 kusů ročně.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Porsche Panamera
Test Kia Stonic 1.0 T-GDI: Hřebíček trefený na hlavičku

Kia Stonic 1,0 T-GDI

Značka Kia letos zažívá velkou produktovou ofenzívu, což se nakonec projevilo i v počtu nominaci do ankety Světové auto roku. Zcela nový model Stonic má ambice stát se jedním z nejdůležitějších v její nabídce.

16.  11.  2017 | Radek Pecák | 8 příspěvků
TEST Fiat 124 Spider - Miata po italsku je víc než jen víkendovka...

Fiat 124 Spider

Oproti Mazdě MX-5 je větší, těžší a chybí mu atmosférický motor. To zní jako cesta do pekel, ale jaká je "Fiata" doopravdy?

14.  11.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Minitest Škoda Karoq 2.0 TDI 4x4: Potvrdila i u nás, že je dobře postavena?

Minitest Škoda Karoq 2.0 TDI 4x4

Škodu Karoq v provedení s turbodieselem 2,0 TDI, manuální převodovkou a pohonem všech kol získala redakce Autorevue.cz na test jako jeden z prvních tuzemských sdělovacích prostředků. Jak funguje na českých silnicích?

10.  11.  2017 | Radek Pecák | 83 příspěvků