Porsche Panamera: pro závodníka s dětmi (spy photos s minimem maskování)

Pokud jste bohatý člověk, chcete auto, co umí jet opravdu rychle, občas musíte odvézt rodinu na dovolenou a nechcete sedan, můžete si dnes koupit jediné auto - Mercedes CLS. Dost omezený výběr, co říkáte. Naštěstí nejste sám, kdo si to myslí. Aston Martin pracuje na čtyřdveřovém „kupé” Rapide, něco podobného připravuje i Volkswagen a taky se už dlouho ví, že Porsche se chystá na ženevském autosalonu v roce 2009 světu představit svůj čtvrtý model se čtyřmi dveřmi, čtyřmi sedadly a karoserií kupé.

Není to poprvé, co o něčem takovém pánové z Zuffenhausenu mluví, ale tentokráte to asi opravdu vyjde. Už nějakou dobu lze tu i tam zahlédnout testovací prototypy s větší či menší mírou maskování. Nejinak tomu bylo na začátku tohoto týdne u hlavní brány Mekky všech testovacích jezdců - severní smyčky Nürburgringu, kde skoro nemaskované auto startovalo do testovacího maratonu.

Jak můžeme vidět, Panamera přebírá základní designové prvky od modelu 911 a nutno podotknout, že to vypadá značně lépe, než v případě Cayenne. Vnějškem ale podoba mezi 911 a Panamerou končí. Zatímco 911 se stále drží koncepce, se kterou přišel už Hans Ledwinka, novinka bude mít motor umístěný za přední nápravou tak, aby byl co nejvíc vzadu. Na výběr bude ze tří možností. Základem bude šestiválec o objemu 3,5 l a výkonu 300 koní, který má původ u Volkswagenu, následovaný přímovstřikovým osmiválcem z vlastní produkce. Ten bude nabízen ve dvou verzích - atmosférické o výkonu 350 koní a přeplňované dvěma turby o výkonu 560 koní. To by mělo bohatě stačit na nejsilnějšího současného konkurenta - Mercedes CLS 63 AMG, který má motor o výkonu „jen” 514 koní. A v případě, že by konkurence přece jen přišla s něčím silnějším, stále je v záloze sedmisetkoňový desetiválec Z Carrery GT.

Cílem při vývoji Panamery bylo vytvořit opravdové sportovní auto, které ale současně bude stejně tak rodinným autem se čtyřmi plnohodnotnými sedadly, snadným přístupem dozadu a zavazadlovým prostorem pro 450 litrů. Podstatným faktem napovídajícím možné naplnění tohoto předsevzetí je hmotnost vozu, kterou zatím nezáme. Porsche ale snad dobře ví, že dvoutunový sporťák neudělá, ani kdyby se „ukoňovalo” k smrti...

Porsche doufá, že bude po rozjetí výroby schopno prodávat 20 000 Panamer ročně, což by mu pomohlo dosáhnout hranice 100 000 prodaných vozů za rok.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Foto © Automedia
Porsche Panamera

 

TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

dnes | Jan Mička | 2 příspěvky
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků