Porsche Panamera pod rentgenem

Porsche nyní zveřejnilo několik snímků, jež představují novou Panameru pěkně zevnitř. Podívejme se nejen na ně.

Prosche Panamera se představí jíž za několik týdnů na autosalonu v Šanghaji a my jxme vám již celkem podrobné informace o tomto revolučním voze shrnuli třeba na tomto místě. Ano, jedná se skutečně o vůz revoluční, ačkoli spíše pro značku Porsche, pro kterou přináší pět zásadních novinek. Půjde zřejmě také o důležitou platformu, na níž Porsche bude zkoušet vlastní naftový či hybridní pohon, takže se s modelem Panamera budeme na AutoRevue.cz setkávat jistě častěji.

Mezi zásadní novinky pro značku Porsche patří třeba motor s automatickým zhášením start-stop v kombinaci s dvouspojkovou převodovkou, pneumatiky se sníženým valivým odporem, pérování vzduchem či aktivní aerodynamika s plynule stavitelným zadním spoilerem.

Připravené zážehové jednotky disponují nejnovějším systémem přímého vstřikování benzínu, materiály se sníženým třením a elektronicky ovládaným okruhem chlazení. Máte pravdu, s dvouspojkovou převodovkou PDK jsme se již setkali na jiných vozech značky, ale verze připravená pro Panameru bude opatřena zvláštním velmi dlouhým nejvyšším rychlostním stupněm pro snížení spotřeby paliva v dálničním provozu. Výsledkem těchto snah o dosažení optimálního poměru výkonu a spotřeby je v případě verze Panamera S hmotnost 1 800 kg, výkon 405 koní a spotřeba v kombinovaném provozu 10,8 l/100 km.

Za zmínku stojí jistě též podvozek vozu, jenž byl vyvíjen s důrazem na optimální vyvážení komfortu a dynamiky. Pneumatické pérování umožňuje regulaci tuhosti tlumení, pružení a naklánění  v závislosti na požadavcích řidiče. S ohledem na znovu živé téma hmotnosti se konstruktéři Porsche soustředili na její minimalizaci, přičemž bylo třeba zachovat potřebnou tuhost skeletu. V duchu aktuálních konstrukčních tendencí jde v případě skeletu o promyšlenou kombinaci mnoha materiálů, od oceli v různých druzích pevnosti přes hliníkové a magnéziové slitiny až po kompozitní materiály. Z přiložených snímků to není příliš zřetelné, ale třeba boční dveře vozu jsou skutečným mistrovským dílem nejmodernější konstrukční školy. Jejich základem je tuhá struktura z tlakových hliníkových odlitků opracovávaných laserem, zvenčí jsou kryty hliníkovým plechem, zatímco rámy oken jsou vyrobeny z tenkostěnných tlakových odlitků z magnéziové slitiny. Ve výsledku se ale snahy automobilky o dosažení nízké hmotnosti moc nezdařily, hodnoty jako 1 800 kg jsou na vůz značky Porsche naprosto extrémní.

Na snímcích je naopak dobře zřetelná péče konstruktérů o proudění vzduchu pod vozem, jež ústí ve snížení odporu vzduchu i vztlaku na nápravách, což se projeví jak na stabilitě Panameru, tak i na její spotřebě. Podovzek je takřka kompletně krytý, přední spoiler hlavní proud vzduchu usměrňuje do oblasti středového tunelu. Okraje spoileru vedou vzduch k předním brzdám, část vzduchu vedeného středovým otvorem k chladičům a motorovému prostoru vystupuje podběhy předních kol, část pak sestupuje pod vůz v místech zdvojeného výfukového traktu a napomáhá k jeho chlazení v celé jeho délce.   

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Porsche Panamera pod rentgenem
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 3 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků