12
Fotogalerie

Porsche Panamera pod rentgenem

Porsche nyní zveřejnilo několik snímků, jež představují novou Panameru pěkně zevnitř. Podívejme se nejen na ně.

Prosche Panamera se představí jíž za několik týdnů na autosalonu v Šanghaji a my jxme vám již celkem podrobné informace o tomto revolučním voze shrnuli třeba na tomto místě. Ano, jedná se skutečně o vůz revoluční, ačkoli spíše pro značku Porsche, pro kterou přináší pět zásadních novinek. Půjde zřejmě také o důležitou platformu, na níž Porsche bude zkoušet vlastní naftový či hybridní pohon, takže se s modelem Panamera budeme na AutoRevue.cz setkávat jistě častěji.

Mezi zásadní novinky pro značku Porsche patří třeba motor s automatickým zhášením start-stop v kombinaci s dvouspojkovou převodovkou, pneumatiky se sníženým valivým odporem, pérování vzduchem či aktivní aerodynamika s plynule stavitelným zadním spoilerem.

Připravené zážehové jednotky disponují nejnovějším systémem přímého vstřikování benzínu, materiály se sníženým třením a elektronicky ovládaným okruhem chlazení. Máte pravdu, s dvouspojkovou převodovkou PDK jsme se již setkali na jiných vozech značky, ale verze připravená pro Panameru bude opatřena zvláštním velmi dlouhým nejvyšším rychlostním stupněm pro snížení spotřeby paliva v dálničním provozu. Výsledkem těchto snah o dosažení optimálního poměru výkonu a spotřeby je v případě verze Panamera S hmotnost 1 800 kg, výkon 405 koní a spotřeba v kombinovaném provozu 10,8 l/100 km.

Za zmínku stojí jistě též podvozek vozu, jenž byl vyvíjen s důrazem na optimální vyvážení komfortu a dynamiky. Pneumatické pérování umožňuje regulaci tuhosti tlumení, pružení a naklánění  v závislosti na požadavcích řidiče. S ohledem na znovu živé téma hmotnosti se konstruktéři Porsche soustředili na její minimalizaci, přičemž bylo třeba zachovat potřebnou tuhost skeletu. V duchu aktuálních konstrukčních tendencí jde v případě skeletu o promyšlenou kombinaci mnoha materiálů, od oceli v různých druzích pevnosti přes hliníkové a magnéziové slitiny až po kompozitní materiály. Z přiložených snímků to není příliš zřetelné, ale třeba boční dveře vozu jsou skutečným mistrovským dílem nejmodernější konstrukční školy. Jejich základem je tuhá struktura z tlakových hliníkových odlitků opracovávaných laserem, zvenčí jsou kryty hliníkovým plechem, zatímco rámy oken jsou vyrobeny z tenkostěnných tlakových odlitků z magnéziové slitiny. Ve výsledku se ale snahy automobilky o dosažení nízké hmotnosti moc nezdařily, hodnoty jako 1 800 kg jsou na vůz značky Porsche naprosto extrémní.

Na snímcích je naopak dobře zřetelná péče konstruktérů o proudění vzduchu pod vozem, jež ústí ve snížení odporu vzduchu i vztlaku na nápravách, což se projeví jak na stabilitě Panameru, tak i na její spotřebě. Podovzek je takřka kompletně krytý, přední spoiler hlavní proud vzduchu usměrňuje do oblasti středového tunelu. Okraje spoileru vedou vzduch k předním brzdám, část vzduchu vedeného středovým otvorem k chladičům a motorovému prostoru vystupuje podběhy předních kol, část pak sestupuje pod vůz v místech zdvojeného výfukového traktu a napomáhá k jeho chlazení v celé jeho délce.   

Panamera 01.jpg Panamera 02.jpg Panamera 03.jpg
Panamera 04.jpg Panamera 05.jpg Panamera 06.jpg
Panamera 07.jpg Panamera 08.jpg Panamera 09.jpg
Panamera 10.jpg Panamera 11.jpg Panamera 12.jpg
Porsche Panamera pod rentgenem

Porsche

Porsche je německý výrobce sportovních automobilů. Firmu založil v roce 1931 Ferdinand Porsche. V roce 1961 vznikl první model legendární řady 911, která se stále vyrábí.

V roce 2009 Porsche – coby velmi profitabilní automobilku – ovládl Volkswagen.

Porsche 718 • Porsche 911 • Porsche Taycan • Porsche Panamera • Porsche Macan • Porsche Cayenne

Doporučujeme

Články odjinud