Porsche Panamera: nové možnosti individualizace

Porsche připravilo vlastní program pro personalizaci svých liftbacků Panamera. V nabídce najdeme úpravy vzhledu i techniky.

Řada Panamera nalezla během prvního roku své výroby na celém světě plných 23 000 zákazníků, takže je jasné, že se jedná o stěžejní model automobilky Porsche. Přesto, nebo možná právě proto, nyní ve Stuttgartu zapracovali na vývoji sady příplatkových zlepšení, která mají za úkol vozy lépe přizpůsobit požadavkům majitelů.

Najdeme zde nejen nové lité ráfky a exteriérové doplňky, ale též sadu zvyšující výkon motoru. Tu lze aplikovat na provedení Panamera Turbo a spočívá v instalaci nové řídicí jednotky a výkonnějších turbodmychadel s lopatkovými koly vyrobenými ze slitiny hliníku a titanu. Výsledkem je nárůst výkonové špičky z 500 na 540 koní (395 kW) a točivý moment posílený o 50 Nm na celkových 750 Nm. V kombinaci se sadou Sport Chrono pak poskočí až na 800 Nm.

Díky tomu Panamera Turbo podle tvrzení automobilky Porsche zrychlí z klidu na 100 km/h za 3,9 s a dosáhne rychlosti 305 km/h, což znamená zlepšení o 0,1 s, resp. 2 km/h. Hodnota průměrné spotřeby údajně zůstala zachována na hranici 11,5 l/100 km. A teď ty horší zprávy: 40 koní a 50 Nm navíc vás přijde na nemalých 16 696 eur. Paket bude možno do výroby zadávat od září a instalovat na již vyrobené vozy od listopadu.

Počínaje říjnem lze jakýkoli z modelů řady Panamera opatřit sadou Sport Design. Její dominantou se stává nový přední nárazník s širšími vstupy pro přívod vzduchu k chladičům, všimneme si ale také výraznějších prahových obkladů nebo lakované spodní části zadního nárazníku s difuzorem a dvěma páry koncovek výfuků. Za celou sadu zaplatíte 4 582 eur, prahové lišty pak koupíte i zvlášť za necelých 1 000 eur a můžete je instalovat i na již vyrobené vozy.

A na závěr ještě zmíníme sadu nových dvacetipalcových litých ráfků Sport o šířce 9,5 palce vpředu a 11,5 palce vzadu dodávané ve stříbrném, nebo černém lakování. Ta je k mání za 1 589 eur.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Porsche Panamera s továrním „tuningem”
TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG: Opravdu má spotřebu dieselu?

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG

Volkswagen dopřál motoru 1.5 TSI Evo Bluemotion řadu systémů, které dnes stále nejsou úplně běžné. Výsledkem má být zážehový agregát se spotřebou vznětového. Platí to i mimo laboratoře?

19.  6.  2018 | Jan Mička | 68 příspěvků
Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
TEST Toyota Yaris GRMN: Tryskomyš ze staré školy

Toyota Yaris GRMN

Co se stane, když do Yarisu namontujete kompresorovou osmnáctistovku Toyoty dodávanou pro Lotus Elise? Když je za tím Gazoo Racing, který staví auta pro Le Mans i WRC, tak možná tušíte.

12.  6.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků