Porsche Panamera: nové možnosti individualizace

Porsche připravilo vlastní program pro personalizaci svých liftbacků Panamera. V nabídce najdeme úpravy vzhledu i techniky.

Řada Panamera nalezla během prvního roku své výroby na celém světě plných 23 000 zákazníků, takže je jasné, že se jedná o stěžejní model automobilky Porsche. Přesto, nebo možná právě proto, nyní ve Stuttgartu zapracovali na vývoji sady příplatkových zlepšení, která mají za úkol vozy lépe přizpůsobit požadavkům majitelů.

Najdeme zde nejen nové lité ráfky a exteriérové doplňky, ale též sadu zvyšující výkon motoru. Tu lze aplikovat na provedení Panamera Turbo a spočívá v instalaci nové řídicí jednotky a výkonnějších turbodmychadel s lopatkovými koly vyrobenými ze slitiny hliníku a titanu. Výsledkem je nárůst výkonové špičky z 500 na 540 koní (395 kW) a točivý moment posílený o 50 Nm na celkových 750 Nm. V kombinaci se sadou Sport Chrono pak poskočí až na 800 Nm.

Díky tomu Panamera Turbo podle tvrzení automobilky Porsche zrychlí z klidu na 100 km/h za 3,9 s a dosáhne rychlosti 305 km/h, což znamená zlepšení o 0,1 s, resp. 2 km/h. Hodnota průměrné spotřeby údajně zůstala zachována na hranici 11,5 l/100 km. A teď ty horší zprávy: 40 koní a 50 Nm navíc vás přijde na nemalých 16 696 eur. Paket bude možno do výroby zadávat od září a instalovat na již vyrobené vozy od listopadu.

Počínaje říjnem lze jakýkoli z modelů řady Panamera opatřit sadou Sport Design. Její dominantou se stává nový přední nárazník s širšími vstupy pro přívod vzduchu k chladičům, všimneme si ale také výraznějších prahových obkladů nebo lakované spodní části zadního nárazníku s difuzorem a dvěma páry koncovek výfuků. Za celou sadu zaplatíte 4 582 eur, prahové lišty pak koupíte i zvlášť za necelých 1 000 eur a můžete je instalovat i na již vyrobené vozy.

A na závěr ještě zmíníme sadu nových dvacetipalcových litých ráfků Sport o šířce 9,5 palce vpředu a 11,5 palce vzadu dodávané ve stříbrném, nebo černém lakování. Ta je k mání za 1 589 eur.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Porsche Panamera s továrním „tuningem”

bazar

Porsche Cayenne 3
Rok výroby: 2011
Stav: 81 410 km
Cena: 1 000 000 Kč
Porsche Cayenne 3
Rok výroby: 2011
Stav: 165 971 km
Cena: 820 000 Kč
Porsche 911 3,4
Rok výroby: 2012
Stav: 49 701 km
Cena: 1 850 000 Kč
Porsche Cayenne 3,6
Rok výroby: 2008
Stav: 155 155 km
Cena: 430 000 Kč
Porsche Cayenne 3,2
Rok výroby: 2006
Stav: 267 049 km
Cena: 200 000 Kč
Porsche Cayenne 4,5
Rok výroby: 2007
Stav: 188 379 km
Cena: 300 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Fiatu Fullback: Převlečené Mitsubishi se jeví jako správná volba

Fiat Fullback

Fiat se po vzoru Renaultu a Mercedesu také rozhodl nabízet pracovní pickup, který původně pochází z úplně jiné dílny. A rozhodl se více než správně, protože Fiat Fullback alias Mitsubishi L200 je vynikajícím pracovním pickupem. V terénu má dost potence a na silnici dostatek kultivovanosti.

dnes | Jiří Švamberk | 1 příspěvek
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků