Porsche Panamera: nové možnosti individualizace

Porsche připravilo vlastní program pro personalizaci svých liftbacků Panamera. V nabídce najdeme úpravy vzhledu i techniky.

Řada Panamera nalezla během prvního roku své výroby na celém světě plných 23 000 zákazníků, takže je jasné, že se jedná o stěžejní model automobilky Porsche. Přesto, nebo možná právě proto, nyní ve Stuttgartu zapracovali na vývoji sady příplatkových zlepšení, která mají za úkol vozy lépe přizpůsobit požadavkům majitelů.

Najdeme zde nejen nové lité ráfky a exteriérové doplňky, ale též sadu zvyšující výkon motoru. Tu lze aplikovat na provedení Panamera Turbo a spočívá v instalaci nové řídicí jednotky a výkonnějších turbodmychadel s lopatkovými koly vyrobenými ze slitiny hliníku a titanu. Výsledkem je nárůst výkonové špičky z 500 na 540 koní (395 kW) a točivý moment posílený o 50 Nm na celkových 750 Nm. V kombinaci se sadou Sport Chrono pak poskočí až na 800 Nm.

Díky tomu Panamera Turbo podle tvrzení automobilky Porsche zrychlí z klidu na 100 km/h za 3,9 s a dosáhne rychlosti 305 km/h, což znamená zlepšení o 0,1 s, resp. 2 km/h. Hodnota průměrné spotřeby údajně zůstala zachována na hranici 11,5 l/100 km. A teď ty horší zprávy: 40 koní a 50 Nm navíc vás přijde na nemalých 16 696 eur. Paket bude možno do výroby zadávat od září a instalovat na již vyrobené vozy od listopadu.

Počínaje říjnem lze jakýkoli z modelů řady Panamera opatřit sadou Sport Design. Její dominantou se stává nový přední nárazník s širšími vstupy pro přívod vzduchu k chladičům, všimneme si ale také výraznějších prahových obkladů nebo lakované spodní části zadního nárazníku s difuzorem a dvěma páry koncovek výfuků. Za celou sadu zaplatíte 4 582 eur, prahové lišty pak koupíte i zvlášť za necelých 1 000 eur a můžete je instalovat i na již vyrobené vozy.

A na závěr ještě zmíníme sadu nových dvacetipalcových litých ráfků Sport o šířce 9,5 palce vpředu a 11,5 palce vzadu dodávané ve stříbrném, nebo černém lakování. Ta je k mání za 1 589 eur.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Porsche Panamera s továrním „tuningem”
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 17 příspěvků