Porsche Panamera: nové možnosti individualizace

Porsche připravilo vlastní program pro personalizaci svých liftbacků Panamera. V nabídce najdeme úpravy vzhledu i techniky.

Řada Panamera nalezla během prvního roku své výroby na celém světě plných 23 000 zákazníků, takže je jasné, že se jedná o stěžejní model automobilky Porsche. Přesto, nebo možná právě proto, nyní ve Stuttgartu zapracovali na vývoji sady příplatkových zlepšení, která mají za úkol vozy lépe přizpůsobit požadavkům majitelů.

Najdeme zde nejen nové lité ráfky a exteriérové doplňky, ale též sadu zvyšující výkon motoru. Tu lze aplikovat na provedení Panamera Turbo a spočívá v instalaci nové řídicí jednotky a výkonnějších turbodmychadel s lopatkovými koly vyrobenými ze slitiny hliníku a titanu. Výsledkem je nárůst výkonové špičky z 500 na 540 koní (395 kW) a točivý moment posílený o 50 Nm na celkových 750 Nm. V kombinaci se sadou Sport Chrono pak poskočí až na 800 Nm.

Díky tomu Panamera Turbo podle tvrzení automobilky Porsche zrychlí z klidu na 100 km/h za 3,9 s a dosáhne rychlosti 305 km/h, což znamená zlepšení o 0,1 s, resp. 2 km/h. Hodnota průměrné spotřeby údajně zůstala zachována na hranici 11,5 l/100 km. A teď ty horší zprávy: 40 koní a 50 Nm navíc vás přijde na nemalých 16 696 eur. Paket bude možno do výroby zadávat od září a instalovat na již vyrobené vozy od listopadu.

Počínaje říjnem lze jakýkoli z modelů řady Panamera opatřit sadou Sport Design. Její dominantou se stává nový přední nárazník s širšími vstupy pro přívod vzduchu k chladičům, všimneme si ale také výraznějších prahových obkladů nebo lakované spodní části zadního nárazníku s difuzorem a dvěma páry koncovek výfuků. Za celou sadu zaplatíte 4 582 eur, prahové lišty pak koupíte i zvlášť za necelých 1 000 eur a můžete je instalovat i na již vyrobené vozy.

A na závěr ještě zmíníme sadu nových dvacetipalcových litých ráfků Sport o šířce 9,5 palce vpředu a 11,5 palce vzadu dodávané ve stříbrném, nebo černém lakování. Ta je k mání za 1 589 eur.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Porsche Panamera s továrním „tuningem”
Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

včera | Michal Žďárský | 3 příspěvky
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 32 příspěvků
Test: VW Golf GTI je i po faceliftu nejlepším hot-hatchem všedních dnů...

Volkswagen Golf GTI (2017)

Nedávný facelift Volkswagenu Golf se dotkl i verze GTI. Vyzkoušeli jsme základní variantu s manuální převodovkou.

15.  6.  2017 | Milan Lažanský | 44 příspěvků