Porsche Panamera: nové fotografie a informace

Po sérii postupně uvolňovaných informací máme konečně i snímky interiéru nového Porsche Panamera a další nové detaily.

První čtyřdvéřové Porsche vstoupí na evropské trhy již na sklonku letošního roku a my se nyní můžeme pokochat prvními fotografiemi jeho útrob.

Mohutná středová konzole prochází podélně celým interiérem, takže model Panamera bude striktně čtyřmístným vozem. Je však třeba dodat, půjde o jedno z nejpohodlnějších a nejprostornějších sportovních aut vůbec. Zákazník bude moci volit z třinácti různých kombinací čalounění interiéru, podobně jako čtyřzónovou automatickou klimatizaci či elektrické nastavování všech sedadel.

Podobně jako příď a záď vozu, nová Panamera stylisticky navazuje na ostatní současné vozy značky Porsche i v interiéru, a to zejména na přístrojovém štítě. Cestující na předních sedadlech jsou v případě havárie chráněni čelními, bočními a kolenními airbagy, zatímco ty okenní zasahují až k sedadlům zadním. Také zde však můžete mít za příplatek boční airbagy.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Panamera bude rovněž prvním vozem Porsche, jenž dostane zcela nový audiosystém od německé značky Burmster, dosud automobilka preferovala značku Bose. Změnu si vynutila především čtyřmístná koncepce auta. Šestnáct reproduktorů přenáší výkon až 1 000 W a jsou doplněny subwooferem o výkonu 300 W.

Zavazadlový prostor nabízí v případě typů Panamera S a 4S základní objem 445 litrů, přičemž u Panamery Turbo bude omezen na 432 litrů. Zadní opěradla lze sklápět, čímž maximální objem kufru naroste až na 1 250 l.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Porsche Panamera se vyznačuje výhradně přímovstřikovými motory se sníženým třením, lehkou konstrukcí karosérie či systémem Start/Stop, bude přitom nabízena výhradně s osmiválcovými pohonnými jednotkami.

Základní Panamera S dostane jednotku 4,8 l V8 o výkonu 400 koní, který se bude přenášet na zadní kola skrze za příplatek nabízenou sedmistupňovou automatizovanou převodovku PDK se dvěma spojkami. Vůz přitom dosáhne nejvyšší rychlosti 283 km/h a zrychlí z 0 na 100 km/h za 5,4 s. Provedení Panamera 4S přidává k danému motoru pohon všech čtyř kol, díky němuž zrychlí z klidu na 100 km/h dokonce jen za rovných pět sekund.

Vrcholem nabídky se stane přeplňovaná varianta téže jednotky, jež výkon zvýší na rovných 500 koní. Díky tomuto motoru v kombinaci s převodovkou PDK vůz překoná hranici 100 km/h za pouhých 4,2 s a jeho maximální rychlost leží nad 300 km/h. S tímto elegantním liftbackem tedy budete ráno v práci na dvoře dříve než se vrátný probudí.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Porsche Panamera
Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

včera | Michal Žďárský | 7 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test: VW Golf GTI je i po faceliftu nejlepším hot-hatchem všedních dnů...

Volkswagen Golf GTI (2017)

Nedávný facelift Volkswagenu Golf se dotkl i verze GTI. Vyzkoušeli jsme základní variantu s manuální převodovkou.

15.  6.  2017 | Milan Lažanský | 44 příspěvků