Porsche Panamera Hybrid S: „nejčistší“ Porsche

Automobilka Porsche v Ženevě představí model Panamera S Hybrid. Má jít o nejhospodárnější Porsche všech dob.

Zase tak velké překvapení to není, neboť se jen potvrdily naše prvotní předpoklady. Nový hatchback od Porsche má poskytovat celkový výkon 380 koní (279 kW) a v průměru vykázat spotřebu jen 6,8 l/100 km, což by měla být vůbec nejnižší hodnota, jaká se kdy v souvislosti s nějakým vozem Porsche objevila. Svoji konkurenci v segmentu sportovních sedanů hodlá deklasovat také emisemi CO2 ve výši 159 g/km. Překvapením není ani samotná pohonná jednotka, která byla prakticky převzata z modelu Porsche Cayenne S Hybrid. Kombinuje vidlicový třílitrový šestiválec Audi s přeplňováním a výkonem 333 koní (245 kW) a kompaktní elektromotor o výkonu 47 koní (34 kW) fungující také jako alternátor a startér. Obě tyto jednotky jsou schopny samostatné činnosti i působení v kombinaci.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Elektromotor je napájen sadou akumulátorů NiMh, která se dobíjí také regenerativním brzděním. Točivý moment celého ústrojí se přenáší na kola zadní nápravy skrze známou osmistupňovou převodovku Tiptronic S. Automobilka Porsche slibuje, že její novinka Panamera S Hybrid zrychlí z klidu na 100 km/h za rovných 6 s a dosáhne nejvyšší rychlosti 270 km/h. Na čistě elektrický pohon vůz ujede zhruba dva kilometry rychlostí až 85 km/h, to vše ale záleží na provozních podmínkách. Je třeba zdůraznit, že výše zmíněná hodnota 6,8 l/100 km platí pouze při použití příplatkových pneumatik se sníženým valivým odporem, zatímco s těmi běžnými vykáže 7,1 l/100 km a emise CO2 ve výši 167 g/km.

Klepněte pro větší obrázek

Do seznamu standardní výbavy nového modelu Porsche Panamera S Hybrid patří kromě jiného vzduchové pérování s adaptivním tlumením PASM a širokou škálu provozních informací všeho druhu, jimiž se budou kochat zřejmě především milovníci cirkusů a MTV. V Evropě bude možno nový model objednávat od letošního června, cena modelu Panamera S Hybrid pro český trh byla stanovena na 2 663 000 Kč včetně DPH.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
 

Audi A6 2.995
Rok výroby: 2013
Stav: 74 258 km
Cena: 720 000 Kč
Audi A6 2.967
Rok výroby: 2011
Stav: 173 701 km
Cena: 350 000 Kč
Audi A4 1.968
Rok výroby: 2007
Stav: 199 739 km
Cena: 135 000 Kč
Test: Audi A5 Coupé je moderní a vyspělé GT. Pár výhrad ale máme...

Audi A5 Coupé

Vyzkoušeli jsme nejnovější kupé od Audi. Nová A5 jde opět proti Mercedesu třídy C a BMW řady 4. Jakého zákazníka může zaujmout?

18.  5.  2017 | Milan Lažanský | 45 příspěvků
Návrat Fiatu do nižší střední třídy. Čím při testu zaujalo vrcholné Tipo?

Fiat Tipo 1.6 MultiJet (6M)

Fiat Tipo ve variantě hatchback jsme otestovali s motorem 1.6 MultiJet a šestistupňovým manuálem. Čím překvapil a kde jsou jeho slabá místa?

13.  5.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Citroënu Grand C4 Picasso: Pro rodinu stále lepší volba než SUV

Citroën Grand C4 Picasso

Proti módním SUV jde Citroën s modernizovaným Grand C4 Picasso. Vyzkoušeli jsme jej s netradiční benzinovou motorizací 1,6 THP a automatickou převodovkou.

4.  5.  2017 | Milan Lažanský | 73 příspěvků