Porsche Panamera Hybrid S: „nejčistší“ Porsche

Automobilka Porsche v Ženevě představí model Panamera S Hybrid. Má jít o nejhospodárnější Porsche všech dob.

Zase tak velké překvapení to není, neboť se jen potvrdily naše prvotní předpoklady. Nový hatchback od Porsche má poskytovat celkový výkon 380 koní (279 kW) a v průměru vykázat spotřebu jen 6,8 l/100 km, což by měla být vůbec nejnižší hodnota, jaká se kdy v souvislosti s nějakým vozem Porsche objevila. Svoji konkurenci v segmentu sportovních sedanů hodlá deklasovat také emisemi CO2 ve výši 159 g/km. Překvapením není ani samotná pohonná jednotka, která byla prakticky převzata z modelu Porsche Cayenne S Hybrid. Kombinuje vidlicový třílitrový šestiválec Audi s přeplňováním a výkonem 333 koní (245 kW) a kompaktní elektromotor o výkonu 47 koní (34 kW) fungující také jako alternátor a startér. Obě tyto jednotky jsou schopny samostatné činnosti i působení v kombinaci.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Elektromotor je napájen sadou akumulátorů NiMh, která se dobíjí také regenerativním brzděním. Točivý moment celého ústrojí se přenáší na kola zadní nápravy skrze známou osmistupňovou převodovku Tiptronic S. Automobilka Porsche slibuje, že její novinka Panamera S Hybrid zrychlí z klidu na 100 km/h za rovných 6 s a dosáhne nejvyšší rychlosti 270 km/h. Na čistě elektrický pohon vůz ujede zhruba dva kilometry rychlostí až 85 km/h, to vše ale záleží na provozních podmínkách. Je třeba zdůraznit, že výše zmíněná hodnota 6,8 l/100 km platí pouze při použití příplatkových pneumatik se sníženým valivým odporem, zatímco s těmi běžnými vykáže 7,1 l/100 km a emise CO2 ve výši 167 g/km.

Klepněte pro větší obrázek

Do seznamu standardní výbavy nového modelu Porsche Panamera S Hybrid patří kromě jiného vzduchové pérování s adaptivním tlumením PASM a širokou škálu provozních informací všeho druhu, jimiž se budou kochat zřejmě především milovníci cirkusů a MTV. V Evropě bude možno nový model objednávat od letošního června, cena modelu Panamera S Hybrid pro český trh byla stanovena na 2 663 000 Kč včetně DPH.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
 

TEST Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110: Lehká krize identity

Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110

Nejdříve to měl být crossover pro masy, teď si to v Citroënu rozmysleli a tvrdí, že jde o normální hatchback. Takže jsme společně s Cactusem vyrazili na cestu poznání, najít jeho místo pod sluncem.

včera | Miro Mihálik | 16 příspěvků
TEST Lexus LS 500h: Měl být dokonalý. Jenže...

Lexus LS 500h

Nový Lexus LS mi ze všech testovacích aut způsobil největší pomatení mysli. V některých ohledech tak neuvěřitelně fascinuje, jinde ale může i zklamat. Nebo jej prostě jen nechápu?

22.  5.  2018 | Milan Lažanský | 27 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 10 příspěvků