Porsche Panamera Hybrid S: „nejčistší“ Porsche

Automobilka Porsche v Ženevě představí model Panamera S Hybrid. Má jít o nejhospodárnější Porsche všech dob.

Zase tak velké překvapení to není, neboť se jen potvrdily naše prvotní předpoklady. Nový hatchback od Porsche má poskytovat celkový výkon 380 koní (279 kW) a v průměru vykázat spotřebu jen 6,8 l/100 km, což by měla být vůbec nejnižší hodnota, jaká se kdy v souvislosti s nějakým vozem Porsche objevila. Svoji konkurenci v segmentu sportovních sedanů hodlá deklasovat také emisemi CO2 ve výši 159 g/km. Překvapením není ani samotná pohonná jednotka, která byla prakticky převzata z modelu Porsche Cayenne S Hybrid. Kombinuje vidlicový třílitrový šestiválec Audi s přeplňováním a výkonem 333 koní (245 kW) a kompaktní elektromotor o výkonu 47 koní (34 kW) fungující také jako alternátor a startér. Obě tyto jednotky jsou schopny samostatné činnosti i působení v kombinaci.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Elektromotor je napájen sadou akumulátorů NiMh, která se dobíjí také regenerativním brzděním. Točivý moment celého ústrojí se přenáší na kola zadní nápravy skrze známou osmistupňovou převodovku Tiptronic S. Automobilka Porsche slibuje, že její novinka Panamera S Hybrid zrychlí z klidu na 100 km/h za rovných 6 s a dosáhne nejvyšší rychlosti 270 km/h. Na čistě elektrický pohon vůz ujede zhruba dva kilometry rychlostí až 85 km/h, to vše ale záleží na provozních podmínkách. Je třeba zdůraznit, že výše zmíněná hodnota 6,8 l/100 km platí pouze při použití příplatkových pneumatik se sníženým valivým odporem, zatímco s těmi běžnými vykáže 7,1 l/100 km a emise CO2 ve výši 167 g/km.

Klepněte pro větší obrázek

Do seznamu standardní výbavy nového modelu Porsche Panamera S Hybrid patří kromě jiného vzduchové pérování s adaptivním tlumením PASM a širokou škálu provozních informací všeho druhu, jimiž se budou kochat zřejmě především milovníci cirkusů a MTV. V Evropě bude možno nový model objednávat od letošního června, cena modelu Panamera S Hybrid pro český trh byla stanovena na 2 663 000 Kč včetně DPH.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
 

bazar

Porsche Cayenne 3
Rok výroby: 2011
Stav: 81 410 km
Cena: 950 000 Kč
Porsche Cayenne 3
Rok výroby: 2011
Stav: 165 971 km
Cena: 780 000 Kč
Porsche Cayenne 4,8
Rok výroby: 2012
Stav: 97 358 km
Cena: 1 350 000 Kč
Porsche Cayenne 3,6
Rok výroby: 2008
Stav: 155 155 km
Cena: 390 000 Kč
Porsche Cayenne 4,5
Rok výroby: 2007
Stav: 188 476 km
Cena: 280 000 Kč
Porsche Boxster 2,7
Rok výroby: 2006
Stav: 58 037 km
Cena: 600 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test: Ford Fiesta je stále řidičskou volbou, univerzálem bez vad ale ne

Ford Fiesta

Naší recenzí tentokrát prošla nová generace Fordu Fiesta.

20.  9.  2017 | Milan Lažanský | 25 příspěvků
Kabriolet versus kupé: O kolik se zvýší spotřeba při jízdě s otevřenou střechou?

Test spotřeby kabrioletu

Přemýšleli jste někdy nad tím, jestli se spotřeba paliva dramaticky zvýší při jízdě s otevřenou střechou? Vyzkoušeli jsme to.

18.  9.  2017 | Milan Lažanský | 17 příspěvků
Test krátkých sprintů: Je lepší motorka, elektrovůz, nebo BMW 760i?

Test krátkých sprintů

Ne vždy musí být motocykl při startu od semaforů rychlejší než auto. Při testu redaktoři Autorevue.cz proti sobě postavili dva rozdílné typy motocyklů, elektromobil a auto s výkonem přes šest stovek koní.

8.  9.  2017 | Radek Pecák | 19 příspěvků