Porsche Panamera Hybrid S: „nejčistší“ Porsche

Automobilka Porsche v Ženevě představí model Panamera S Hybrid. Má jít o nejhospodárnější Porsche všech dob.

Zase tak velké překvapení to není, neboť se jen potvrdily naše prvotní předpoklady. Nový hatchback od Porsche má poskytovat celkový výkon 380 koní (279 kW) a v průměru vykázat spotřebu jen 6,8 l/100 km, což by měla být vůbec nejnižší hodnota, jaká se kdy v souvislosti s nějakým vozem Porsche objevila. Svoji konkurenci v segmentu sportovních sedanů hodlá deklasovat také emisemi CO2 ve výši 159 g/km. Překvapením není ani samotná pohonná jednotka, která byla prakticky převzata z modelu Porsche Cayenne S Hybrid. Kombinuje vidlicový třílitrový šestiválec Audi s přeplňováním a výkonem 333 koní (245 kW) a kompaktní elektromotor o výkonu 47 koní (34 kW) fungující také jako alternátor a startér. Obě tyto jednotky jsou schopny samostatné činnosti i působení v kombinaci.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Elektromotor je napájen sadou akumulátorů NiMh, která se dobíjí také regenerativním brzděním. Točivý moment celého ústrojí se přenáší na kola zadní nápravy skrze známou osmistupňovou převodovku Tiptronic S. Automobilka Porsche slibuje, že její novinka Panamera S Hybrid zrychlí z klidu na 100 km/h za rovných 6 s a dosáhne nejvyšší rychlosti 270 km/h. Na čistě elektrický pohon vůz ujede zhruba dva kilometry rychlostí až 85 km/h, to vše ale záleží na provozních podmínkách. Je třeba zdůraznit, že výše zmíněná hodnota 6,8 l/100 km platí pouze při použití příplatkových pneumatik se sníženým valivým odporem, zatímco s těmi běžnými vykáže 7,1 l/100 km a emise CO2 ve výši 167 g/km.

Klepněte pro větší obrázek

Do seznamu standardní výbavy nového modelu Porsche Panamera S Hybrid patří kromě jiného vzduchové pérování s adaptivním tlumením PASM a širokou škálu provozních informací všeho druhu, jimiž se budou kochat zřejmě především milovníci cirkusů a MTV. V Evropě bude možno nový model objednávat od letošního června, cena modelu Panamera S Hybrid pro český trh byla stanovena na 2 663 000 Kč včetně DPH.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
 

Test Kia Stonic 1.0 T-GDI: Hřebíček trefený na hlavičku

Kia Stonic 1,0 T-GDI

Značka Kia letos zažívá velkou produktovou ofenzívu, což se nakonec projevilo i v počtu nominaci do ankety Světové auto roku. Zcela nový model Stonic má ambice stát se jedním z nejdůležitějších v její nabídce.

16.  11.  2017 | Radek Pecák | 8 příspěvků
TEST Fiat 124 Spider - Miata po italsku je víc než jen víkendovka...

Fiat 124 Spider

Oproti Mazdě MX-5 je větší, těžší a chybí mu atmosférický motor. To zní jako cesta do pekel, ale jaká je "Fiata" doopravdy?

14.  11.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Minitest Škoda Karoq 2.0 TDI 4x4: Potvrdila i u nás, že je dobře postavena?

Minitest Škoda Karoq 2.0 TDI 4x4

Škodu Karoq v provedení s turbodieselem 2,0 TDI, manuální převodovkou a pohonem všech kol získala redakce Autorevue.cz na test jako jeden z prvních tuzemských sdělovacích prostředků. Jak funguje na českých silnicích?

10.  11.  2017 | Radek Pecák | 83 příspěvků