Porsche Panamera dostane šestiválec, hybridní pohon i verzi GTS

Panamera je sice lecčíms, jen ne sportovním autem, ale to Porsche zjevně nevadí a hodlá s ním udělat díru do světa. Aktuálně nabízené verze vozu jsme vám podrobněji představili již v únoru a spolu se začátkem prodejů vám postupně nabídnuli galerii nových snímků a videa, detailně představující verze S a Turbo.

Panamera je tu zkrátka v celé své kráse, ale plány Porsche s tímto modelem jdou mnohem, mnohem dále. Již loni jsme spekulovali nad tím, že vůz dostane motory TDI - tato myšlenka je stále aktuální, jakkoli představitelé Porsche mluví pouze o motorech 3,0 V6 TDI a 4,2 V8 TDI, ovšem to není nic nového.

Aktuálně Porsche potvrdilo, že Panamera dostane pro příští rok dvě nové verze - základní V6 a ekologickou V6 Hybrid. Možná se divíte, že hovoříme o motoru V6, když Porsche je proslulé svými šestiválcovými boxery (H6), ale opravdu by mělo jít o vidlicový motor. Důvodem je specifický tvar motorového prostoru Panamery (pohonná jednotka je umístěna vpředu), který rozložitější boxer adekvátního objemu zkrátka nepojme.

Verze V6 by se měla stát základním provedením celé modelové řady s cenou okolo 2 milionů Kč (dnes nejlevnějśí Panamera stojí 2,7 milonu Kč), hybridní pak logicky nejekologičtější volbou. O hybridní Panameře zatím více informací nemáme, představitelé Porsche ale potvrdili, že by měla využívat obdobného řešení jako Cayenne Hybrid S (ovšem zřejmě v kombinaci s benzinovým motorem) a objevit se na trhu krátce po něm.

Nejnověji se pak vynořila informace o příchodu varianty Panamera GTS. Ta by pro změnu měla být vyvinuta ve stejném duchu jako Cayenne GTS, tedy silná, rychlá - ale jistě ne nejsilnější a nejrychlejší - sportovně laděná verze s atmosférickým motorem a manuální převodovkou. Vypadá to, že se máme na co těšit...

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Porsche Panamera
Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol | 3 příspěvky
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků