Porsche Panamera dostane šestiválec, hybridní pohon i verzi GTS

Panamera je sice lecčíms, jen ne sportovním autem, ale to Porsche zjevně nevadí a hodlá s ním udělat díru do světa. Aktuálně nabízené verze vozu jsme vám podrobněji představili již v únoru a spolu se začátkem prodejů vám postupně nabídnuli galerii nových snímků a videa, detailně představující verze S a Turbo.

Panamera je tu zkrátka v celé své kráse, ale plány Porsche s tímto modelem jdou mnohem, mnohem dále. Již loni jsme spekulovali nad tím, že vůz dostane motory TDI - tato myšlenka je stále aktuální, jakkoli představitelé Porsche mluví pouze o motorech 3,0 V6 TDI a 4,2 V8 TDI, ovšem to není nic nového.

Aktuálně Porsche potvrdilo, že Panamera dostane pro příští rok dvě nové verze - základní V6 a ekologickou V6 Hybrid. Možná se divíte, že hovoříme o motoru V6, když Porsche je proslulé svými šestiválcovými boxery (H6), ale opravdu by mělo jít o vidlicový motor. Důvodem je specifický tvar motorového prostoru Panamery (pohonná jednotka je umístěna vpředu), který rozložitější boxer adekvátního objemu zkrátka nepojme.

Verze V6 by se měla stát základním provedením celé modelové řady s cenou okolo 2 milionů Kč (dnes nejlevnějśí Panamera stojí 2,7 milonu Kč), hybridní pak logicky nejekologičtější volbou. O hybridní Panameře zatím více informací nemáme, představitelé Porsche ale potvrdili, že by měla využívat obdobného řešení jako Cayenne Hybrid S (ovšem zřejmě v kombinaci s benzinovým motorem) a objevit se na trhu krátce po něm.

Nejnověji se pak vynořila informace o příchodu varianty Panamera GTS. Ta by pro změnu měla být vyvinuta ve stejném duchu jako Cayenne GTS, tedy silná, rychlá - ale jistě ne nejsilnější a nejrychlejší - sportovně laděná verze s atmosférickým motorem a manuální převodovkou. Vypadá to, že se máme na co těšit...

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Porsche Panamera
Minitest Fiat Tipo kombi 1.6 Multijet DDCT: Přepísknutý budget

Fiat Tipo kombi 1.6 Multijet DDCT (minitest)

Pokud potřebujete levný kombík, důvod vynechat z výběru Tipo vážně nemáte. Fiat ho prodává za slušné peníze. Co když ale chcete diesel, automat a lepší výbavu? Bude Ital pořád ještě takové terno?

21.  10.  2018 | Miro Mihálik | 33 příspěvků
TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

18.  10.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 28 příspěvků