Porsche Panamera dostane šestiválec, hybridní pohon i verzi GTS

Panamera je sice lecčíms, jen ne sportovním autem, ale to Porsche zjevně nevadí a hodlá s ním udělat díru do světa. Aktuálně nabízené verze vozu jsme vám podrobněji představili již v únoru a spolu se začátkem prodejů vám postupně nabídnuli galerii nových snímků a videa, detailně představující verze S a Turbo.

Panamera je tu zkrátka v celé své kráse, ale plány Porsche s tímto modelem jdou mnohem, mnohem dále. Již loni jsme spekulovali nad tím, že vůz dostane motory TDI - tato myšlenka je stále aktuální, jakkoli představitelé Porsche mluví pouze o motorech 3,0 V6 TDI a 4,2 V8 TDI, ovšem to není nic nového.

Aktuálně Porsche potvrdilo, že Panamera dostane pro příští rok dvě nové verze - základní V6 a ekologickou V6 Hybrid. Možná se divíte, že hovoříme o motoru V6, když Porsche je proslulé svými šestiválcovými boxery (H6), ale opravdu by mělo jít o vidlicový motor. Důvodem je specifický tvar motorového prostoru Panamery (pohonná jednotka je umístěna vpředu), který rozložitější boxer adekvátního objemu zkrátka nepojme.

Verze V6 by se měla stát základním provedením celé modelové řady s cenou okolo 2 milionů Kč (dnes nejlevnějśí Panamera stojí 2,7 milonu Kč), hybridní pak logicky nejekologičtější volbou. O hybridní Panameře zatím více informací nemáme, představitelé Porsche ale potvrdili, že by měla využívat obdobného řešení jako Cayenne Hybrid S (ovšem zřejmě v kombinaci s benzinovým motorem) a objevit se na trhu krátce po něm.

Nejnověji se pak vynořila informace o příchodu varianty Panamera GTS. Ta by pro změnu měla být vyvinuta ve stejném duchu jako Cayenne GTS, tedy silná, rychlá - ale jistě ne nejsilnější a nejrychlejší - sportovně laděná verze s atmosférickým motorem a manuální převodovkou. Vypadá to, že se máme na co těšit...

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Porsche Panamera
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

včera | Jan Mička | 6 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků