Porsche Panamera dostane šestiválec, hybridní pohon i verzi GTS

Panamera je sice lecčíms, jen ne sportovním autem, ale to Porsche zjevně nevadí a hodlá s ním udělat díru do světa. Aktuálně nabízené verze vozu jsme vám podrobněji představili již v únoru a spolu se začátkem prodejů vám postupně nabídnuli galerii nových snímků a videa, detailně představující verze S a Turbo.

Panamera je tu zkrátka v celé své kráse, ale plány Porsche s tímto modelem jdou mnohem, mnohem dále. Již loni jsme spekulovali nad tím, že vůz dostane motory TDI - tato myšlenka je stále aktuální, jakkoli představitelé Porsche mluví pouze o motorech 3,0 V6 TDI a 4,2 V8 TDI, ovšem to není nic nového.

Aktuálně Porsche potvrdilo, že Panamera dostane pro příští rok dvě nové verze - základní V6 a ekologickou V6 Hybrid. Možná se divíte, že hovoříme o motoru V6, když Porsche je proslulé svými šestiválcovými boxery (H6), ale opravdu by mělo jít o vidlicový motor. Důvodem je specifický tvar motorového prostoru Panamery (pohonná jednotka je umístěna vpředu), který rozložitější boxer adekvátního objemu zkrátka nepojme.

Verze V6 by se měla stát základním provedením celé modelové řady s cenou okolo 2 milionů Kč (dnes nejlevnějśí Panamera stojí 2,7 milonu Kč), hybridní pak logicky nejekologičtější volbou. O hybridní Panameře zatím více informací nemáme, představitelé Porsche ale potvrdili, že by měla využívat obdobného řešení jako Cayenne Hybrid S (ovšem zřejmě v kombinaci s benzinovým motorem) a objevit se na trhu krátce po něm.

Nejnověji se pak vynořila informace o příchodu varianty Panamera GTS. Ta by pro změnu měla být vyvinuta ve stejném duchu jako Cayenne GTS, tedy silná, rychlá - ale jistě ne nejsilnější a nejrychlejší - sportovně laděná verze s atmosférickým motorem a manuální převodovkou. Vypadá to, že se máme na co těšit...

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Porsche Panamera
Test Kia Stonic 1.0 T-GDI: Hřebíček trefený na hlavičku

Kia Stonic 1,0 T-GDI

Značka Kia letos zažívá velkou produktovou ofenzívu, což se nakonec projevilo i v počtu nominaci do ankety Světové auto roku. Zcela nový model Stonic má ambice stát se jedním z nejdůležitějších v její nabídce.

16.  11.  2017 | Radek Pecák | 8 příspěvků
TEST Fiat 124 Spider - Miata po italsku je víc než jen víkendovka...

Fiat 124 Spider

Oproti Mazdě MX-5 je větší, těžší a chybí mu atmosférický motor. To zní jako cesta do pekel, ale jaká je "Fiata" doopravdy?

14.  11.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Minitest Škoda Karoq 2.0 TDI 4x4: Potvrdila i u nás, že je dobře postavena?

Minitest Škoda Karoq 2.0 TDI 4x4

Škodu Karoq v provedení s turbodieselem 2,0 TDI, manuální převodovkou a pohonem všech kol získala redakce Autorevue.cz na test jako jeden z prvních tuzemských sdělovacích prostředků. Jak funguje na českých silnicích?

10.  11.  2017 | Radek Pecák | 83 příspěvků