to to tady zase příznivci homosexual-pištící-benzin rozjedou
Porsche v TDI, kam to ten svět spěje. Časem je nakonec ještě napadne nabouchat tam 105koňovou 1,9 TDI a starý pán se bude otáčet v hrobě tak rychle,že bude na hřbitově pořádný průvan.
Mozna, ze nafta v Porsche par potencialnich zakazniku odradi, ale naopak prilaka celou radu navych zakazniku... A zisky porostou dvoucifernym tempem, a o to jde predevsim!:-P
Ale jmeno a image Porsche nebylo vybudovano produkovanim lehce nadprumernych, vcelku sporivych vozu, ale vyrobou ryze sportovne ladenych aut se skvelym zpracovanim.Zkuste si predstavit situaci za 30-50 let... myslite, ze Porsche bude proad ikona? Nebude. Bude to stejne jako u VW group, Renault, Citroen, Ford. Jsou to molochy, ktere se staly obetmi vlastni nenazranosti. Chteli porad a porad oslovovat nove a nove trhy, ziskavat vice zakazniku, predtavovat auta v novych segmentech az se dostali do situace, kdy maji tisice lidi, kteri pracuji na stovkach modelu tak aby vsechny modely byly uspesne. Toto neni dlouhodobe udrzitelny rozvoj. Skvelym prikladem jsou GM a Opel - tak rozsirili portfolio, az se ziskovost propadla na par procent a byli zivotne zavisli na velkych prodejich... v dobe krize jim to zlomilo vaz. Clovek i spolecnosti by mely delat to co umi nejlepe a nesnazit se delat vse a vyjit vstric vsem. To je duvod proc Ferrari, Lambo, RR, donedavna Porsche, ale i znacky jako Scania, Volvo Trucks a dalsi jsou stabilni a maji ziskovost procentualne radove vyssi nez velke automobilky s roztristenym portfoliem produktu.
Situaci za 50 let si predstavit nedokazu, ale Porsche NIKDY nebude jako Citroen.Ten, kdo vyrabi mala auta je obeti vlastni nenazranosti? Nekdo je vyrabet musi a na malem aute nikdy nerealizujes takovy zisk jako u sportovniho vozu. Co tedy temto automobilkam doporucujes? Nizsi prodeje? Aby nedopadly jako Saab... Fiat, ktery nema tak rozsirene portfolio jako GM/Opel mel na zacatku tohoto stoleti take vazne problemy (tenkrat prodaval modely Seicento, Punto, Stilo, Multiplu a Ulysse+uzitkovy Doblo, Scudo a Ducato). Resenim melo byt prodavat mene? A nebo prijit s novym modelem (Pandou a nasledne Grande Puntem a ted treba 500) a prodavat vice? Ono obecny navod jak delat business v automobilovem prumyslu neexistuje, ale nekdo ty masovky delat musi a problemy GM/Oplu nejsou zpusobeny pouze nizkou ziskovosti na jednotlivych modelech a soucasnym poklesem prodeju, tam je tech faktoru vyrazne vice...Kritizujes velke automobilky za to, ze jsou velke, ale obecne velke firmy jsou stabilnejsi nez ty mensi, neuspech jednoho modelu vykryji uspechem 5ti dalsich modelu, to u uzce zamerenych automobilek je problem...No a kdyz se vratime k Porsche, tam odklon od exkluzivity vnimame a nevitame oba:-/ Ted je otazkou, jestli si velkou ziskovost na jednotlivych modelech dokaze udrzet i pres to, ze se pomalu zacina stavat masovkou...
njn jenze pak uz to bude obycejna tuctovka jako je ted VWdoufam, ze zustane aspon par znacek, ktere budou dal brat svoje jmeno vazne a ne jen jako napis na obaluBuh ochranuj Ferrari, Lambo, Aston, Morgan, Maseratti...
tak VW bych nerekl, ale uz ted ma Porsche pomerne blizko k trebas BMW - Cayenne se prodava za podobnou cenu jako X5, Boxster jako Z4 atd. S prichodem nafty do Cayennu a Panamery se prodeje jeste zvysi... Ano, z Porsche se stava pomalu masovka diky snaze o co nejvyssi zisky...
To je právě něco, co se může změnit. Jakmile se objeví nafta v některém z těchto aut, pak ostatní budou muset postavit srovnatelný stroj. Tak to chodí. A protože je Lambo řízeno z Audi, tak je to jenom otázka času. Vzhledem k tomu, že image naftě systematicky budují na 24hodinovkách, tak pro to evidentně připravují půdu marketingovou masáží zákaznických mozků. Nafta přichází.
Rekl bych, ze Ferrari nebo Aston nafte odolaji, u Lamba (diky vlivu Audi) uz si nejsem tak jist a u Maseratti o nafte do Quatroperta uz MOZNA uvazuji... Kazdopadne na naftu (a benzin) uz se zas tak dlouho jezdit nebude, proto doufam, ze se aspon nejakym supersportum vyhne... Snad.
proč doufáš? Pokud ti naftový motor nevyhovuje, tak si ho nekupuj. Neupírej ale těm, kterým vyhovuje, aby si ho dopřáli.
Naopak, ja naftove motory preferuji!!! Ale jsou vozy kam se proste nehodi a do kterych kdyz ho zacnou davat, zacnou se mi jezit chlupy... Temi vozy myslim cistokrevne supersporty. A tento nazor mam i presto, ze stereotypni nejsem. Vadi mi, ze se vyrobci techto vozu nedokazi povznest nad komercnim tlakem a v honbe za co nejvetsim ziskem kaslou na nejakou hrdost a exkluzivitu.
blbost, například pružné zrychlené mezi 80-130 bude dvakrát takové než s vyhoněným benzínem.Mooooc bych to chtěl mít, a kdyby to dal někdo tobě, tak bys to taky nevrátil, tak nekecej
Tak pozor, ja nekecam! Proc by mi to nekdo daval? Je pro to nejakej duvod?
no tak ja doufam, ze tu image nafte buduji jen pro audi tdi ;-)
Nedávno testovalo audi zákazníky možnou zástavbou tdi do R8, což je mechanické dvojče galarda. Čili to je naprosto konkrétní krok. Jakmile zjistí, že slábne prodej, tak tam pro oživení naftu fouknou. Momentálně je lambo v prodejích v laufu, takže to asi nehrozí, ale mají to v záloze.
"Starému pánovi" se o tom ani nesnilo. Vzhledem k tomu, že to byl technik, tak by asi jásal kam se až technika dostala a ještě víc by jásal, když by zjistil, co jeho garáž firma dneska vlastní.
:-O
mel jsem tu cest videt panameru nazivo a je to fakt pecka... kam se hrabe maserati
Doporučuji při posuzování těchto plechovek odstranit vnitřní emoční exploze a posuzovat racionálně. Maserati případně jaguar dělají obdobná GT již mnoho let. A dělají to dobře.
Proč je nepoužít, když Porsche soudruzi v německu nainscenovali jako vlastníka VW. Adolf musí být spokojen.Jinak co se týká velkých sportovních GT, které by mělo zachovat konstrukční duch Porsche, pak panamera je mimo proud - je to opajcovaný maserati. Velké GT s motorem vzadu se vyrábělo už v padesátých letech jako T603 a následně T613 s motorem nad zadní nápravou je koncepční superstroj. Bohužel češi zdegenerovali na gottwaldův národ, takže nemají nárok na vlastní vývoj - je to zaschlý pahýl. To je samozřejmě na diskuzi někam jinam.
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.