Porsche Panamera dostane motory TDI od Audi

Do představení velkého čtyřdveřového kupé Porsche Panamera zýva zhruba rok a pomalu se k nás začínají dostávat první technické detaily. Nikoho asi nepřekvapí, že při svém uvedení příští rok bude mít Panamera pod kapotou osmiválce o objemu 4,8 l, které známe z modelu Cayenne. Atmosféricky plněný má výkon 405 koní, dvěma turby přeplňovaná varianta 520 koní. Stejně tak logicky zní informace, že se Porsche snaží o přizpůsobení své nově uvedené dvouspojkové převodovky tak, aby ji bylo možno připojit ke zmíněným motorům. O rok později přibude model s V6 3,6 l. Samozřejmostí bude nabídka varianty s pohonem všech kol, se kterým má Porsche bohaté zkušenosti. A pokud bude poptávka dostatečně vysoká, měl by se do výroby dostat i špičkový model s motorem V10 z Porsche Carerra GT.

Co u výrobce sportovních aut překvapí, je fakt, že Panamera bude téměř určitě prodávána v hybridní verzi, která spojí benzínový V6 o výkonu 300 koní se stokoňovým elektrickým motorem. Na druhou stranu se dá v době snahy o minimalizaci vypouštěných emisí CO2 takový model pochopit.

Máme ale mírné obtíže s porozuměním úvahám o zástavbě celé řady dieselových motorů z dílen Audi. Jako první má v roce 2010 přijít model s V6 3,0 TDI následovaný V8 4,2 TDI a V12 TDI. Chystá se Porsche obětovat renomé značky módním trendům zvláště, když je bude nabízet jen na starém kontinentu?

Bez zajímavosti není ani informace o cenách, za které by měla být Panamera nabízena na severoamerickém trhu. Základní model s V6 bude stát 127.000 USD a špičkový s V8 a pohonem všech kol 198.000 USD.

TEST Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110: Lehká krize identity

Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110

Nejdříve to měl být crossover pro masy, teď si to v Citroënu rozmysleli a tvrdí, že jde o normální hatchback. Takže jsme společně s Cactusem vyrazili na cestu poznání, najít jeho místo pod sluncem.

dnes | Miro Mihálik | 2 příspěvky
TEST Lexus LS 500h: Měl být dokonalý. Jenže...

Lexus LS 500h

Nový Lexus LS mi ze všech testovacích aut způsobil největší pomatení mysli. V některých ohledech tak neuvěřitelně fascinuje, jinde ale může i zklamat. Nebo jej prostě jen nechápu?

22.  5.  2018 | Milan Lažanský | 27 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 10 příspěvků