Porsche Panamera dostane motory TDI od Audi

Porsche Panamera dostane motory TDI od Audi

Do představení velkého čtyřdveřového kupé Porsche Panamera zýva zhruba rok a pomalu se k nás začínají dostávat první technické detaily. Nikoho asi nepřekvapí, že při svém uvedení příští rok bude mít Panamera pod kapotou osmiválce o objemu 4,8 l, které známe z modelu Cayenne. Atmosféricky plněný má výkon 405 koní, dvěma turby přeplňovaná varianta 520 koní. Stejně tak logicky zní informace, že se Porsche snaží o přizpůsobení své nově uvedené dvouspojkové převodovky tak, aby ji bylo možno připojit ke zmíněným motorům. O rok později přibude model s V6 3,6 l. Samozřejmostí bude nabídka varianty s pohonem všech kol, se kterým má Porsche bohaté zkušenosti. A pokud bude poptávka dostatečně vysoká, měl by se do výroby dostat i špičkový model s motorem V10 z Porsche Carerra GT.

Co u výrobce sportovních aut překvapí, je fakt, že Panamera bude téměř určitě prodávána v hybridní verzi, která spojí benzínový V6 o výkonu 300 koní se stokoňovým elektrickým motorem. Na druhou stranu se dá v době snahy o minimalizaci vypouštěných emisí CO2 takový model pochopit.

Máme ale mírné obtíže s porozuměním úvahám o zástavbě celé řady dieselových motorů z dílen Audi. Jako první má v roce 2010 přijít model s V6 3,0 TDI následovaný V8 4,2 TDI a V12 TDI. Chystá se Porsche obětovat renomé značky módním trendům zvláště, když je bude nabízet jen na starém kontinentu?

Bez zajímavosti není ani informace o cenách, za které by měla být Panamera nabízena na severoamerickém trhu. Základní model s V6 bude stát 127.000 USD a špičkový s V8 a pohonem všech kol 198.000 USD.

Audi A6 2.995
Rok výroby: 2013
Stav: 74 258 km
Cena: 720 000 Kč
Audi A6 2.967
Rok výroby: 2011
Stav: 173 701 km
Cena: 350 000 Kč
Audi A4 1.968
Rok výroby: 2007
Stav: 199 739 km
Cena: 135 000 Kč
Test: Audi A5 Coupé je moderní a vyspělé GT. Pár výhrad ale máme...

Audi A5 Coupé

Vyzkoušeli jsme nejnovější kupé od Audi. Nová A5 jde opět proti Mercedesu třídy C a BMW řady 4. Jakého zákazníka může zaujmout?

18.  5.  2017 | Milan Lažanský | 45 příspěvků
Návrat Fiatu do nižší střední třídy. Čím při testu zaujalo vrcholné Tipo?

Fiat Tipo 1.6 MultiJet (6M)

Fiat Tipo ve variantě hatchback jsme otestovali s motorem 1.6 MultiJet a šestistupňovým manuálem. Čím překvapil a kde jsou jeho slabá místa?

13.  5.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Citroënu Grand C4 Picasso: Pro rodinu stále lepší volba než SUV

Citroën Grand C4 Picasso

Proti módním SUV jde Citroën s modernizovaným Grand C4 Picasso. Vyzkoušeli jsme jej s netradiční benzinovou motorizací 1,6 THP a automatickou převodovkou.

4.  5.  2017 | Milan Lažanský | 73 příspěvků