Porsche Panamera dostane motory TDI od Audi

Do představení velkého čtyřdveřového kupé Porsche Panamera zýva zhruba rok a pomalu se k nás začínají dostávat první technické detaily. Nikoho asi nepřekvapí, že při svém uvedení příští rok bude mít Panamera pod kapotou osmiválce o objemu 4,8 l, které známe z modelu Cayenne. Atmosféricky plněný má výkon 405 koní, dvěma turby přeplňovaná varianta 520 koní. Stejně tak logicky zní informace, že se Porsche snaží o přizpůsobení své nově uvedené dvouspojkové převodovky tak, aby ji bylo možno připojit ke zmíněným motorům. O rok později přibude model s V6 3,6 l. Samozřejmostí bude nabídka varianty s pohonem všech kol, se kterým má Porsche bohaté zkušenosti. A pokud bude poptávka dostatečně vysoká, měl by se do výroby dostat i špičkový model s motorem V10 z Porsche Carerra GT.

Co u výrobce sportovních aut překvapí, je fakt, že Panamera bude téměř určitě prodávána v hybridní verzi, která spojí benzínový V6 o výkonu 300 koní se stokoňovým elektrickým motorem. Na druhou stranu se dá v době snahy o minimalizaci vypouštěných emisí CO2 takový model pochopit.

Máme ale mírné obtíže s porozuměním úvahám o zástavbě celé řady dieselových motorů z dílen Audi. Jako první má v roce 2010 přijít model s V6 3,0 TDI následovaný V8 4,2 TDI a V12 TDI. Chystá se Porsche obětovat renomé značky módním trendům zvláště, když je bude nabízet jen na starém kontinentu?

Bez zajímavosti není ani informace o cenách, za které by měla být Panamera nabízena na severoamerickém trhu. Základní model s V6 bude stát 127.000 USD a špičkový s V8 a pohonem všech kol 198.000 USD.

TEST Jaguar E-Pace D180 AWD: Sentimentální cesta

Jaguar E-Pace D180

V novodobé historii Jaguaru je E-Pace jedním z nejdůležitějších milníků. Půjčili si techniku od Land Roveru a snažili se do populárního segmentu malých SUV vnést sportovního ducha. Povedlo se?

včera | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Minitest Volkswagen Caddy Maxi 1.4 TGI: Spořivému plyn nesmrdí

VW Caddy Maxi 1.4 TGI (minitest)

VW láká na model Caddy poháněný zemním plynem nízkými provozními náklady. Stačí ale ceny CNG na to, aby se do německé dodávky zamilovali nejen zapřisáhlí skrblíci?

14.  8.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků
TEST Renault Mégane R.S.: Hraboš přetáčivý

Renault Mégane R.S.

Renault Sport si s novým Méganem vyhrál docela jinak než u předchozích generací. Kvůli tomu jej ale ještě netřeba zatracovat.

9.  8.  2018 | Milan Lažanský | 28 příspěvků