Porsche Panamera dostane motory TDI od Audi

Do představení velkého čtyřdveřového kupé Porsche Panamera zýva zhruba rok a pomalu se k nás začínají dostávat první technické detaily. Nikoho asi nepřekvapí, že při svém uvedení příští rok bude mít Panamera pod kapotou osmiválce o objemu 4,8 l, které známe z modelu Cayenne. Atmosféricky plněný má výkon 405 koní, dvěma turby přeplňovaná varianta 520 koní. Stejně tak logicky zní informace, že se Porsche snaží o přizpůsobení své nově uvedené dvouspojkové převodovky tak, aby ji bylo možno připojit ke zmíněným motorům. O rok později přibude model s V6 3,6 l. Samozřejmostí bude nabídka varianty s pohonem všech kol, se kterým má Porsche bohaté zkušenosti. A pokud bude poptávka dostatečně vysoká, měl by se do výroby dostat i špičkový model s motorem V10 z Porsche Carerra GT.

Co u výrobce sportovních aut překvapí, je fakt, že Panamera bude téměř určitě prodávána v hybridní verzi, která spojí benzínový V6 o výkonu 300 koní se stokoňovým elektrickým motorem. Na druhou stranu se dá v době snahy o minimalizaci vypouštěných emisí CO2 takový model pochopit.

Máme ale mírné obtíže s porozuměním úvahám o zástavbě celé řady dieselových motorů z dílen Audi. Jako první má v roce 2010 přijít model s V6 3,0 TDI následovaný V8 4,2 TDI a V12 TDI. Chystá se Porsche obětovat renomé značky módním trendům zvláště, když je bude nabízet jen na starém kontinentu?

Bez zajímavosti není ani informace o cenách, za které by měla být Panamera nabízena na severoamerickém trhu. Základní model s V6 bude stát 127.000 USD a špičkový s V8 a pohonem všech kol 198.000 USD.

TEST Ford Mustang Bullitt: Všechno nejlepší, Franku!

Ford Mustang Bullitt

Bylo by fajn se v testu Fordu Mustang vyhnout otřepaným frázím o amerických svalech a podobně. Obávám se ale, že dnes to nevyjde. Obzvláště, když tady máme ikonický Bullitt!

včera | Jan Mička | 45 příspěvků
TEST Peugeot 508 GT PureTech 225 : Nejlepší obranou střední třídy je útok!

Peugeot 508 GT PureTech 225

Peugeot se ve střední třídě rozhodl k opravdu radikálnímu kroku. Je to lék na umírající segment, nebo už zašli příliš daleko?

10.  11.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
TEST Mercedes-Benz S 560 kabrio: Bez střechy až do posledních paprsků

Mercedes-Benz S 560 kabrio

S faceliftem Mercedesu třídy S přišly na řadu i verze kupé a kabriolet. Testování sice připadlo na říjen, nemáte ale jediný důvod k obavám.

6.  11.  2018 | Milan Lažanský | 15 příspěvků