Porsche Panamera dostane hybridní techniku z 918 Spyder a 700 koní

Tento týden se světu představila druhá generace sportovního sedanu Porsche Panamera. Pro začátek bude v nabídce jen se třemi různými motorizacemi, základem je zážehový šestiválec 2,9 l, který následují dva osmiválce - naftový a benzínový. Aktuálním vrcholem je provedení Turbo s výkonem 404 kW (550 k) a točivým momentem 770 Nm, které se umí rozjet na 100 km/h už za 3,6 sekundy a dokáže upalovat až 306 km/h.

Nová generace Porsche Panamera je nejrychlejší luxusní sedan na světě

Nová generace Porsche Panamera je nejrychlejší luxusní sedan na světě

Tím to ale neskončí, Porsche má s Panamerou mnohem velkolepější plány. Dorazit by měla hybridní a plug-in hybridní verze, ta se ale zaměří především na líbivou tabulkovou spotřebu. Inženýři však mají v plánu použít hybridní techniku pro svoji nejvýkonnější verzi. Tu si přitom vypůjčí z hypersportu 918 Spyder.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Nová generace Panamery by měla vrcholit hybridní verzí s výkonem až 700 koní

Zážehová pohonná jednotka zůstane (na rozdíl od 918) věrná přeplňování, využívat by měla čtyřlitrový osmiválec z verze Turbo. K tomu ovšem přibalí sadu elektromotorů, které se objeví na přední i zadní nápravě. Výsledkem by tak měl být výkon okolo 522 kW (700 koní).

Nové Porsche Panamera se předvádí také na videu a na Nordschleife

Nové Porsche Panamera se předvádí také na videu a na Nordschleife

Jestli je tedy nová Panamera už teď nejrychlejším luxusním sedanem široko daleko, co se stane potom, až přibere techniku jednoho z nejrychlejších aut téhle planety? Došlápne si se čtyřmi sedadly a velkým kufrem i na ryzí supersporty? Nechme se překvapit.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Se Škodou Octavia 2.0 TDI Evo poprvé v Česku: Musí být nejlepší. Daří se jí to?

Škoda Octavia Combi 2.0 TDI Evo

Novou generaci Škody Octavia jsme poprvé vyzkoušeli rovnou na českých silnicích. Kombi s motorem 2.0 TDI Evo se tváří jako ideální služebák, navíc model jako takový nemá v rámci automobilky jednoduché poslání.

včera | Jan Mička | 82 příspěvků
TEST Mazda CX-30 Skyactiv-X 6MAN vs. 6AT 4x4: Revoluční All In One?

Mazda CX-30 2.0 Skyactiv-X

Vznětová, zážehová, přeplňovaná, atmosférická, hybridní. Zdá se to sice k nevíře, ale všechna tato adjektiva popisují kompaktní SUV Mazda CX-30 s „dieselovým benzinem“ Skyactiv-X. Jen ne všechna najednou. Jaká tedy v reálném světě je a jak se liší čtyřkolka s automatem od předokolky s manuální převodovkou?

25.  3.  2020 | Petr Schnagl | 23 příspěvků
Minitest Honda Civic 5D 1.0 VTEC CVT: Stačilo po 5 letech jen posypat pepřem?

Honda Civic 1.0 VTEC CVT

Japonci Hondu Civic lehce vylepšili a poslali zpět na trh se zajímavou cenou. Stačí to ale k tomu, aby vyčnívala nad konkurencí?

21.  3.  2020 | Vladimír Kadera | 125 příspěvků