Porsche Panamera dostane hybridní techniku z 918 Spyder a 700 koní

Tento týden se světu představila druhá generace sportovního sedanu Porsche Panamera. Pro začátek bude v nabídce jen se třemi různými motorizacemi, základem je zážehový šestiválec 2,9 l, který následují dva osmiválce - naftový a benzínový. Aktuálním vrcholem je provedení Turbo s výkonem 404 kW (550 k) a točivým momentem 770 Nm, které se umí rozjet na 100 km/h už za 3,6 sekundy a dokáže upalovat až 306 km/h.

Nová generace Porsche Panamera je nejrychlejší luxusní sedan na světě

Nová generace Porsche Panamera je nejrychlejší luxusní sedan na světě

Tím to ale neskončí, Porsche má s Panamerou mnohem velkolepější plány. Dorazit by měla hybridní a plug-in hybridní verze, ta se ale zaměří především na líbivou tabulkovou spotřebu. Inženýři však mají v plánu použít hybridní techniku pro svoji nejvýkonnější verzi. Tu si přitom vypůjčí z hypersportu 918 Spyder.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Nová generace Panamery by měla vrcholit hybridní verzí s výkonem až 700 koní

Zážehová pohonná jednotka zůstane (na rozdíl od 918) věrná přeplňování, využívat by měla čtyřlitrový osmiválec z verze Turbo. K tomu ovšem přibalí sadu elektromotorů, které se objeví na přední i zadní nápravě. Výsledkem by tak měl být výkon okolo 522 kW (700 koní).

Nové Porsche Panamera se předvádí také na videu a na Nordschleife

Nové Porsche Panamera se předvádí také na videu a na Nordschleife

Jestli je tedy nová Panamera už teď nejrychlejším luxusním sedanem široko daleko, co se stane potom, až přibere techniku jednoho z nejrychlejších aut téhle planety? Došlápne si se čtyřmi sedadly a velkým kufrem i na ryzí supersporty? Nechme se překvapit.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Porsche

Porsche je německý výrobce sportovních automobilů. Firmu založil v roce 1931 Ferdinand Porsche. V roce 1961 vznikl první model legendární řady 911, která se stále vyrábí.

V roce 2009 Porsche – coby velmi profitabilní automobilku – ovládl Volkswagen.

Porsche 718 • Porsche 911 • Porsche Taycan • Porsche Panamera • Porsche Macan • Porsche Cayenne

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Range Rover P400 Autobiography: Další důvod, proč se stát milionářem

Range Rover P400

Range Rover není autem pro každého, ale každý by si ho měl zkusit. Nyní má nový motor o výkonu 400 koní s hybridní technikou. Jaký je?

dnes | Vladimír Kadera | 30 příspěvků
TEST Toyota RAV4 2.5 Hybrid 4x4 Black Edition: Ta nejčernější myslí jen zeleně

Toyota RAV4 Hybrid Black Edition

Současná generace Toyoty RAV4 se vzdala naftového motoru. Oblíbené SUV koupíte buď s ryze benzinovým, nebo hybridním pohonem, přičemž elektrifikovaná verze nedávno dorazil na český trh v atraktivním provedení Black Edition. Vyzkoušeli jsme tu nejlepší možnou konfiguraci.

26.  11.  2020 | Jan Mička | 79 příspěvků
TEST BMW X6 xDrive30d: Starbucks, špinavé nohavice a příjemná jízda

BMW X6 xDrive30d

Jednou z největších premiér loňského roku bylo nové BMW X6, obří stylovka pro hordy movitých majitelů, kteří se nebojí expresivního stylu. Zkusili jsme naftový základ v podobě verze xDrive30d.

22.  11.  2020 | Vladimír Kadera | 64 příspěvků