Porsche Panamera dostane hybridní techniku z 918 Spyder a 700 koní

Tento týden se světu představila druhá generace sportovního sedanu Porsche Panamera. Pro začátek bude v nabídce jen se třemi různými motorizacemi, základem je zážehový šestiválec 2,9 l, který následují dva osmiválce - naftový a benzínový. Aktuálním vrcholem je provedení Turbo s výkonem 404 kW (550 k) a točivým momentem 770 Nm, které se umí rozjet na 100 km/h už za 3,6 sekundy a dokáže upalovat až 306 km/h.

Nová generace Porsche Panamera je nejrychlejší luxusní sedan na světě

Nová generace Porsche Panamera je nejrychlejší luxusní sedan na světě

Tím to ale neskončí, Porsche má s Panamerou mnohem velkolepější plány. Dorazit by měla hybridní a plug-in hybridní verze, ta se ale zaměří především na líbivou tabulkovou spotřebu. Inženýři však mají v plánu použít hybridní techniku pro svoji nejvýkonnější verzi. Tu si přitom vypůjčí z hypersportu 918 Spyder.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Nová generace Panamery by měla vrcholit hybridní verzí s výkonem až 700 koní

Zážehová pohonná jednotka zůstane (na rozdíl od 918) věrná přeplňování, využívat by měla čtyřlitrový osmiválec z verze Turbo. K tomu ovšem přibalí sadu elektromotorů, které se objeví na přední i zadní nápravě. Výsledkem by tak měl být výkon okolo 522 kW (700 koní).

Nové Porsche Panamera se předvádí také na videu a na Nordschleife

Nové Porsche Panamera se předvádí také na videu a na Nordschleife

Jestli je tedy nová Panamera už teď nejrychlejším luxusním sedanem široko daleko, co se stane potom, až přibere techniku jednoho z nejrychlejších aut téhle planety? Došlápne si se čtyřmi sedadly a velkým kufrem i na ryzí supersporty? Nechme se překvapit.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Subaru XV 1,6i Lineartronic: Kompromis, ale ten nejlepší!

Subaru XV 1,6i Lineartronic

Subaru XV se na přelomu roku dostalo na trh v druhé generaci. Od té minulé se vizuálně moc neliší, ale japonští technici vůz vyladili téměř k dokonalosti.

20.  2.  2018 | Radek Pecák | 74 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků