Porsche Panamera Diesel: prodej zahájen

Především na maximální jízdní dosah je zaměřeno vznětové provedení hatchbacku Porsche Panamera.

Také na naše silnice nyní přijíždí nová Panamera Diesel, o jejíž přípravě jsme vás informovali již na sklonku loňského roku. Na pneumatikách se sníženým valivým odporem má kombinovanou spotřebu paliva podle cyklu NEFZ 6,3 l/100 km při produkci CO2 o hmotnosti 167 g/km. Toto šestiválcové vznětové Gran Turismo s nádrží na 80 l paliva je proto například schopné na jedno natankování absolvovat cestu z Prahy do Monaka. Na českém trhu bude Panamera Diesel k dispozici od srpna 2011 v Porsche Centrech společnosti Porsche Inter Auto CZ, jeho základní cena byla stanovena těsně nad hranicí 2 mil. Kč.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Dynamiku novému modelu dodává vznětový třílitrový motor V6 s výkonem 250 koní (184 kW), jenž je k dsipozici v rozmezí 3 800 až 4 400 ot./min. Nejvyšší točivý moment 550 Nm je dostupný od 1 750 do 2 750 ot./min. S osmistupňovou samočinnou převodovkou Tiptronic S je šestiválcová Panamera Diesel schopna zrychlit z klidu na 100 km/h za 6,8 sekundy, maximální rychlost činí 242 km/h. Kombinovaná spotřeba se standardními pneumatikami je 6,5 l/100 km (172 g/km CO2), Panamera Diesel se dodává výhradně v kombinaci s pohonem zadních kol.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Na tomto motoru s poměrně skromným objemem najdeme ta nejmodernější konstrukční řešení. Jde například přímé vstřikování common rail s piezoelektrickými vstřikovači, které pracující s tlakem až 200 MPa. Nechybí přeplňování turbodmychadlem s elektronicky ovládanou proměnnou geometrií lopatek rozváděcího kola turbíny, řízená recirkulace výfukových plynů ani oxidační katalyzátor a filtr pevných částic. Standardní výbavou tohoto motoru je funkce řízeného zhášení motoru start/stop.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Standardně dodávané ocelové odpružení Panamery Diesel může být na přání nahrazeno adaptivním vzduchovým podvozkem, který umožňuje široký rozsah nastavení. Nový model lze na první pohled rozpoznat podle nápisů „diesel“ umístěných na předních dveřích v rovině bočních blikačů. Na evropském trhu bude Panamera Diesel v prodeji od letošního srpna a zákládní cena u nás je stanovena 2 059 000 Kč včetně DPH.

Klepněte pro větší obrázek 
  

Test Kia Stonic 1.0 T-GDI: Hřebíček trefený na hlavičku

Kia Stonic 1,0 T-GDI

Značka Kia letos zažívá velkou produktovou ofenzívu, což se nakonec projevilo i v počtu nominaci do ankety Světové auto roku. Zcela nový model Stonic má ambice stát se jedním z nejdůležitějších v její nabídce.

16.  11.  2017 | Radek Pecák | 8 příspěvků
TEST Fiat 124 Spider - Miata po italsku je víc než jen víkendovka...

Fiat 124 Spider

Oproti Mazdě MX-5 je větší, těžší a chybí mu atmosférický motor. To zní jako cesta do pekel, ale jaká je "Fiata" doopravdy?

14.  11.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Minitest Škoda Karoq 2.0 TDI 4x4: Potvrdila i u nás, že je dobře postavena?

Minitest Škoda Karoq 2.0 TDI 4x4

Škodu Karoq v provedení s turbodieselem 2,0 TDI, manuální převodovkou a pohonem všech kol získala redakce Autorevue.cz na test jako jeden z prvních tuzemských sdělovacích prostředků. Jak funguje na českých silnicích?

10.  11.  2017 | Radek Pecák | 83 příspěvků