Porsche Panamera Diesel: prodej zahájen

Především na maximální jízdní dosah je zaměřeno vznětové provedení hatchbacku Porsche Panamera.

Také na naše silnice nyní přijíždí nová Panamera Diesel, o jejíž přípravě jsme vás informovali již na sklonku loňského roku. Na pneumatikách se sníženým valivým odporem má kombinovanou spotřebu paliva podle cyklu NEFZ 6,3 l/100 km při produkci CO2 o hmotnosti 167 g/km. Toto šestiválcové vznětové Gran Turismo s nádrží na 80 l paliva je proto například schopné na jedno natankování absolvovat cestu z Prahy do Monaka. Na českém trhu bude Panamera Diesel k dispozici od srpna 2011 v Porsche Centrech společnosti Porsche Inter Auto CZ, jeho základní cena byla stanovena těsně nad hranicí 2 mil. Kč.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Dynamiku novému modelu dodává vznětový třílitrový motor V6 s výkonem 250 koní (184 kW), jenž je k dsipozici v rozmezí 3 800 až 4 400 ot./min. Nejvyšší točivý moment 550 Nm je dostupný od 1 750 do 2 750 ot./min. S osmistupňovou samočinnou převodovkou Tiptronic S je šestiválcová Panamera Diesel schopna zrychlit z klidu na 100 km/h za 6,8 sekundy, maximální rychlost činí 242 km/h. Kombinovaná spotřeba se standardními pneumatikami je 6,5 l/100 km (172 g/km CO2), Panamera Diesel se dodává výhradně v kombinaci s pohonem zadních kol.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Na tomto motoru s poměrně skromným objemem najdeme ta nejmodernější konstrukční řešení. Jde například přímé vstřikování common rail s piezoelektrickými vstřikovači, které pracující s tlakem až 200 MPa. Nechybí přeplňování turbodmychadlem s elektronicky ovládanou proměnnou geometrií lopatek rozváděcího kola turbíny, řízená recirkulace výfukových plynů ani oxidační katalyzátor a filtr pevných částic. Standardní výbavou tohoto motoru je funkce řízeného zhášení motoru start/stop.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Standardně dodávané ocelové odpružení Panamery Diesel může být na přání nahrazeno adaptivním vzduchovým podvozkem, který umožňuje široký rozsah nastavení. Nový model lze na první pohled rozpoznat podle nápisů „diesel“ umístěných na předních dveřích v rovině bočních blikačů. Na evropském trhu bude Panamera Diesel v prodeji od letošního srpna a zákládní cena u nás je stanovena 2 059 000 Kč včetně DPH.

Klepněte pro větší obrázek 
  

Škoda Fabia 1.598
Rok výroby: 2010
Stav: 160 301 km
Cena: 113 000 Kč
Ford Focus 2
Rok výroby: 2011
Stav: 183 807 km
Cena: 115 000 Kč
Škoda Octavia 1.9
Rok výroby: 2010
Stav: 116 770 km
Cena: 195 000 Kč
Test: Audi A5 Coupé je moderní a vyspělé GT. Pár výhrad ale máme...

Audi A5 Coupé

Vyzkoušeli jsme nejnovější kupé od Audi. Nová A5 jde opět proti Mercedesu třídy C a BMW řady 4. Jakého zákazníka může zaujmout?

18.  5.  2017 | Milan Lažanský | 45 příspěvků
Návrat Fiatu do nižší střední třídy. Čím při testu zaujalo vrcholné Tipo?

Fiat Tipo 1.6 MultiJet (6M)

Fiat Tipo ve variantě hatchback jsme otestovali s motorem 1.6 MultiJet a šestistupňovým manuálem. Čím překvapil a kde jsou jeho slabá místa?

13.  5.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Citroënu Grand C4 Picasso: Pro rodinu stále lepší volba než SUV

Citroën Grand C4 Picasso

Proti módním SUV jde Citroën s modernizovaným Grand C4 Picasso. Vyzkoušeli jsme jej s netradiční benzinovou motorizací 1,6 THP a automatickou převodovkou.

4.  5.  2017 | Milan Lažanský | 73 příspěvků