Porsche Panamera Diesel posílí na kulatých 300 koní

Porsche Panamera Diesel posílí na kulatých 300 koní

Porsche přiveze na autosalon ve Frankfurtu modernizovanou Panameru s podstatně vylepšeným vznětovým šestiválcem. Nové jsou údajně veškeré pohyblivé díly motoru, od pístů až po klikovou hřídel. Turbo dostalo chlazení vodou a jeho plnicí tlak se zvýšil ze dvou a půl baru na rovné tři.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Panamera Diesel teď zvládne 0-100 km/h za rovných šest sekund

Výsledkem těchto změn je nárůst nejvyššího výkonu z 250 koní na podstatně sympatičtějších tři sta, dosahovaných v typických (pro diesel) 4000 min-1. Točivý moment se zvýšil o 100 Nm, na 650 Nm v rozsahu 1750-2500 min-1

BMW M6 Gran Coupé vs. Porsche Panamera Turbo: nebe, peklo

BMW M6 Gran Coupé vs. Porsche Panamera Turbo: nebe, peklo

Panamera Diesel tak konečně není pomalejší než Audi A8 se stejným motorem. Zrychlení 0-100 km/h zvládne za rovných šest sekund a na dostatečně dlouhé rovince vyvine až 259 km/h. Zákazníci by ale možná pod její kapotou raději viděli skvělou biturbo verzi agregátu 3.0 TDI, kterou Audi montuje do A6...

Chuť by jim mohlo spravit zařazení systému Porsche Torque Vectoring Plus (PVT+) do sériové výbavy naftové Panamery. Jedná se o elektronicky ovládaný zadní diferenciál v kombinaci s cíleným přibrzďováním kol. 

Vylepšená Panamera Diesel má také tužší stabilizátory a nové zpřevodování: stálý převod je delší a první čtyři rychlostní stupně osmistupňového automatu Tiptronic S naopak kratší než dosud. Panamera se tak vedle lepší akcelerace může pochlubit i kombinovanou spotřebou 6,4 l/100 km.

Koupit si novou Panameru Diesel budete moci od ledna 2014, cena v Německu byla stanovena na 85 300 € (2,19 milionu Kč). Naftová motorizace dosud oslovila 8500 zákazníků Porsche a na celkovém odbytu Panamery se tak podílí patnácti procenty.  

 

Minitest Škoda Superb 1.5 TSI ACT DSG: Je to o úhlu pohledu

Škoda Superb 1.5 TSI ACT (minitest)

Nový motor, stejný výkon. Změnila se nějak základní Škoda Superb s jednotkou 1.5 TSI?

včera | Vladimír Kadera | 84 příspěvků
TEST Škoda Kodiaq RS 2.0 TDI/176 kW: Dává smysl, jen trochu jiný

Škoda Kodiaq RS 2.0 TDI/176 kW

Při hodnocení Škody Kodiaq RS velice záleží na přístupu „pozorovatele“. Pokud vůz budete brát jako sportovní SUV, zřejmě vám brzy dojdou argumenty. V nabídce však rozhodně není nadbytečný.

12.  2.  2019 | Jan Mička | 82 příspěvků
TEST Hyundai i20 1.0 T-GDI DCT: Když chcete prostě jen auto

Hyundai i20 1.0 T-GDI

Hyundai se v segmentu B rozhodně nemá za co stydět. Nabízí dobře vybavený model se spoustou zajímavých funkcí. Má ale něco navíc?

7.  2.  2019 | David Rusol | 97 příspěvků