Porsche Panamera Diesel posílí na kulatých 300 koní

Porsche Panamera Diesel posílí na kulatých 300 koní

Porsche přiveze na autosalon ve Frankfurtu modernizovanou Panameru s podstatně vylepšeným vznětovým šestiválcem. Nové jsou údajně veškeré pohyblivé díly motoru, od pístů až po klikovou hřídel. Turbo dostalo chlazení vodou a jeho plnicí tlak se zvýšil ze dvou a půl baru na rovné tři.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Panamera Diesel teď zvládne 0-100 km/h za rovných šest sekund

Výsledkem těchto změn je nárůst nejvyššího výkonu z 250 koní na podstatně sympatičtějších tři sta, dosahovaných v typických (pro diesel) 4000 min-1. Točivý moment se zvýšil o 100 Nm, na 650 Nm v rozsahu 1750-2500 min-1

BMW M6 Gran Coupé vs. Porsche Panamera Turbo: nebe, peklo

BMW M6 Gran Coupé vs. Porsche Panamera Turbo: nebe, peklo

Panamera Diesel tak konečně není pomalejší než Audi A8 se stejným motorem. Zrychlení 0-100 km/h zvládne za rovných šest sekund a na dostatečně dlouhé rovince vyvine až 259 km/h. Zákazníci by ale možná pod její kapotou raději viděli skvělou biturbo verzi agregátu 3.0 TDI, kterou Audi montuje do A6...

Chuť by jim mohlo spravit zařazení systému Porsche Torque Vectoring Plus (PVT+) do sériové výbavy naftové Panamery. Jedná se o elektronicky ovládaný zadní diferenciál v kombinaci s cíleným přibrzďováním kol. 

Vylepšená Panamera Diesel má také tužší stabilizátory a nové zpřevodování: stálý převod je delší a první čtyři rychlostní stupně osmistupňového automatu Tiptronic S naopak kratší než dosud. Panamera se tak vedle lepší akcelerace může pochlubit i kombinovanou spotřebou 6,4 l/100 km.

Koupit si novou Panameru Diesel budete moci od ledna 2014, cena v Německu byla stanovena na 85 300 € (2,19 milionu Kč). Naftová motorizace dosud oslovila 8500 zákazníků Porsche a na celkovém odbytu Panamery se tak podílí patnácti procenty.  

 

Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

25.  6.  2017 | Michal Žďárský | 10 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test: VW Golf GTI je i po faceliftu nejlepším hot-hatchem všedních dnů...

Volkswagen Golf GTI (2017)

Nedávný facelift Volkswagenu Golf se dotkl i verze GTI. Vyzkoušeli jsme základní variantu s manuální převodovkou.

15.  6.  2017 | Milan Lažanský | 44 příspěvků