Porsche Panamera Diesel posílí na kulatých 300 koní

Porsche Panamera Diesel posílí na kulatých 300 koní

Porsche přiveze na autosalon ve Frankfurtu modernizovanou Panameru s podstatně vylepšeným vznětovým šestiválcem. Nové jsou údajně veškeré pohyblivé díly motoru, od pístů až po klikovou hřídel. Turbo dostalo chlazení vodou a jeho plnicí tlak se zvýšil ze dvou a půl baru na rovné tři.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Panamera Diesel teď zvládne 0-100 km/h za rovných šest sekund

Výsledkem těchto změn je nárůst nejvyššího výkonu z 250 koní na podstatně sympatičtějších tři sta, dosahovaných v typických (pro diesel) 4000 min-1. Točivý moment se zvýšil o 100 Nm, na 650 Nm v rozsahu 1750-2500 min-1

BMW M6 Gran Coupé vs. Porsche Panamera Turbo: nebe, peklo

BMW M6 Gran Coupé vs. Porsche Panamera Turbo: nebe, peklo

Panamera Diesel tak konečně není pomalejší než Audi A8 se stejným motorem. Zrychlení 0-100 km/h zvládne za rovných šest sekund a na dostatečně dlouhé rovince vyvine až 259 km/h. Zákazníci by ale možná pod její kapotou raději viděli skvělou biturbo verzi agregátu 3.0 TDI, kterou Audi montuje do A6...

Chuť by jim mohlo spravit zařazení systému Porsche Torque Vectoring Plus (PVT+) do sériové výbavy naftové Panamery. Jedná se o elektronicky ovládaný zadní diferenciál v kombinaci s cíleným přibrzďováním kol. 

Vylepšená Panamera Diesel má také tužší stabilizátory a nové zpřevodování: stálý převod je delší a první čtyři rychlostní stupně osmistupňového automatu Tiptronic S naopak kratší než dosud. Panamera se tak vedle lepší akcelerace může pochlubit i kombinovanou spotřebou 6,4 l/100 km.

Koupit si novou Panameru Diesel budete moci od ledna 2014, cena v Německu byla stanovena na 85 300 € (2,19 milionu Kč). Naftová motorizace dosud oslovila 8500 zákazníků Porsche a na celkovém odbytu Panamery se tak podílí patnácti procenty.  

 

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků