Porsche Panamera Diesel posílí na kulatých 300 koní

Porsche Panamera Diesel posílí na kulatých 300 koní

Porsche přiveze na autosalon ve Frankfurtu modernizovanou Panameru s podstatně vylepšeným vznětovým šestiválcem. Nové jsou údajně veškeré pohyblivé díly motoru, od pístů až po klikovou hřídel. Turbo dostalo chlazení vodou a jeho plnicí tlak se zvýšil ze dvou a půl baru na rovné tři.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Panamera Diesel teď zvládne 0-100 km/h za rovných šest sekund

Výsledkem těchto změn je nárůst nejvyššího výkonu z 250 koní na podstatně sympatičtějších tři sta, dosahovaných v typických (pro diesel) 4000 min-1. Točivý moment se zvýšil o 100 Nm, na 650 Nm v rozsahu 1750-2500 min-1

BMW M6 Gran Coupé vs. Porsche Panamera Turbo: nebe, peklo

BMW M6 Gran Coupé vs. Porsche Panamera Turbo: nebe, peklo

Panamera Diesel tak konečně není pomalejší než Audi A8 se stejným motorem. Zrychlení 0-100 km/h zvládne za rovných šest sekund a na dostatečně dlouhé rovince vyvine až 259 km/h. Zákazníci by ale možná pod její kapotou raději viděli skvělou biturbo verzi agregátu 3.0 TDI, kterou Audi montuje do A6...

Chuť by jim mohlo spravit zařazení systému Porsche Torque Vectoring Plus (PVT+) do sériové výbavy naftové Panamery. Jedná se o elektronicky ovládaný zadní diferenciál v kombinaci s cíleným přibrzďováním kol. 

Vylepšená Panamera Diesel má také tužší stabilizátory a nové zpřevodování: stálý převod je delší a první čtyři rychlostní stupně osmistupňového automatu Tiptronic S naopak kratší než dosud. Panamera se tak vedle lepší akcelerace může pochlubit i kombinovanou spotřebou 6,4 l/100 km.

Koupit si novou Panameru Diesel budete moci od ledna 2014, cena v Německu byla stanovena na 85 300 € (2,19 milionu Kč). Naftová motorizace dosud oslovila 8500 zákazníků Porsche a na celkovém odbytu Panamery se tak podílí patnácti procenty.  

 

TEST Lexus UX 250h F Sport Top: Pro nejdůležitější lidi na světě

Lexus UX 250h F Sport Top

O tom, že Lexus navrhuje a vyrábí opravdu krásná auta, není pochyb. A já se k řízení jednoho takového krasavce dostala. Nový Lexus UX 250h je první auto s hybridním pohonem, které jsem měla možnost vyzkoušet, a byla jsem z něj nadšená. Samozřejmě hlavně z holčičího pohledu, jak jinak.

22.  5.  2019 | AutoRevue.cz | 49 příspěvků
Minitest Lexus LS 500 AWD: Pro ty, kteří vědí, co chtějí

Lexus LS 500 AWD (minitest)

Vrchol motorové nabídky vlajkové lodi Lexusu se musí spokojit s šesti válci. Bude mu to stačit?

19.  5.  2019 | Vladimír Kadera | 20 příspěvků
Řídili jsme nový Ford Ranger Raptor: Je perfektní! To nejdůležitější však schází

Ford Ranger Raptor (první svezení)

Ford Ranger Raptor dokazuje, že práce může být i zábava. Umí dřít, vypadá u toho skvěle a těžkým terénem jezdí jako pánbůh.

17.  5.  2019 | Jiří Baborský | 22 příspěvků