Velice dobře vím, že výrobcům aut jde pouze o jedno - prodat svůj výrobek. Jakkoliv, vše dovoleno. Ovšem nic to nemění na tom, že je mi z toho smutno a z naftového Porsche obzvlášť. I když na takové auto nikdy mít nebudu. Život není jen o penězích, ale i o krásných a zajímavých věcech, nebo třeba o autech, která mají duši. Jako velký kluk se prostě rád otočím za drahým sporťákem a na chvíli se zasním... smrad ze spálené nafty mezi to ale rozhodně nepatří.
v skratke...chapem preco porsche da do panamery diesel (znizi priemerne emisie modelovej rady a zakaznici to skratka budu bohuzial kupovat...)comu vsak nerozumiem, su pohnutky cloveka, ktory si take auto kupi... lebo nepochopim co vedie cloveka, ktory si kupi najlepsie jazdiaci velky "sedan" na trhu od exkluzivnej sportovej znacky v zaklade za skoro 80tis euri a potrebuje usetrit par eur kazdych 100km na spotrebe...
Evropský trh si žádá naftu a tak mu ho Porsche nabídne. Ne každej kdo si koupí Panameru musí s autem závodit a nafta co s ní pro auto počítaj je solidní kompromis mezi výkonem, komfortem a spotřebou.A ještě bych měl otázku: Může mě tu někdo vyvětlit, kde berete dojem, že je nafta na údržbu dražší?? To mě hlava nebere..
Vysvětlím zcela jednoduše. :-D Každý tady totiž mluví o olítaném dieselu (protože nové vozy se jich vůbec netýkají) a u notně olítaného vozu přece nutně "musíš" vyměnit turbo, vstřikovače/čerpadlo a liješ přece do něj o pár stovek dražší olej. :-DTen kdo si kupuje auto na třeba nějakých max 5 let a pak se ho zbavuje, tak s dieselem opravdu dražší servis řešit vůbec nemusí. :-)
Mám Octavu r.v. 2000, 1.9TDi má 240.000 km v těle a až teď sem na ní vyměnil žhaviče, jinak pouze pravidelný servis. A kde je ten drahej servis?? Stále nechápu...
Po 240k km za volantem traktoru se ani nedivim, ze nechapes. Kontaktuj Zeliho, ten ma hlavu vydunenou uplne stejne;-)
:-D:-D:-D
Kedy už konečne začnú vyrábať dieslovú 911-ku? Najlepšie so super 2-litrom od VW 125 kW:-D
Když rozdávali rozum, ty sis přišel s náprstkem, co? ;-)
Vela ludi zije v spojeni ''panamera=brutalny motor''. Je to skratka kvoli egu, ktore potrebuju ukazovat ''ja na to mam'', mam na zadnom dekli napis podla filozofie ''nech kazdy vidi''. A plati to nielen o panamere a potom sa netreba divit ze to u nas vyzera tak ako to vyzera.Take individum potom zastavi na krizovatke, snazi sa tvarit dolezito a zaroven blbo, automaticky ma prednost, nedajboze ist pred nim v lavom prude povolenou rychlostou a dokoncit obchadzanie aby nemusel ''uber-clovek'' cakat...pritom to cele posobi fakt trapne a len vypoveda o blbosti. Cest vynimkam samozrejme ako tot nedavno jeden typ na LC, ktory nemal mal v hlave na rozdiel od vacsiny takychto ''individualistov'' doslova nasrane (iny vyraz ma na to nenapada). Da sa to rozoznat na prvy pohlad, na to ziadny pozorovaci talent netreba. Silne auto je pekna vec ale treba sa podla toho aj spravat. To na margo v6 v panamere (reakcie typu slabe, fuj, nechcem apod). Hlavne v spojeni s vyuzitelnostou, trebars toho v8 turbo. Osobne by som s touto olejovou motorizaciou problem nemal (aj ked by som tam videl radsej benzin a manual, to bez debaty). Moze sa mi trebars pacit dizajn tej kasne a ked nemam potrebu letiet 3 kila po D1 ohrozujuc ostatnych, moze byt ten V6 dobrou volbou. Takisto ako nedavno uvedeny S250CDi, mam za to ze pokial to nebude mat problem so spolahlivostou, jedna sa o racionalnu volbu. A toto kazdy normalny jedinec priemerneho IQ asi chape, ten zvysok opicieho stada mi je vpravde ukradnutych. Zmenit zmyslanie konzumnej spolocnosti sa za den neda, ale vyvoj ide /chvalabohu/ dopredu. Zasadne sa nikam v aute neponahlam, pretoze mam to, co sa peniazmi zaplatit neda - CAS :-)
Člověče, už jsi někdy slyšel rčení "čas jsou peníze"? Tedy matematicky se to dá vyjádřit čas = peníze, dále si tam už snad něco dosadíš. ;-)
Jen dve poznamky:- Vyuzitelnost V8 turbo je stejna, jako jakehokoliv jineho silneho motoru - pri predjizdeni na okresce (nabizi se otazka, cim jezdis, ze toto zakladni nevis/nevidis)- Cas se naopak da penezmi zaplatit velmi snadno a jeho hodnotu neni slozite vycislit pro vetsinu lidi - staci se podivat na jejich vyplatni pasku. Jen se meni mezni hodnota (napr. po 10 hodinach po 100 kc/hodina muze byt problem cloveka motivovat k dalsim 4 hodinam v praci za 100 kc, ale 150 nebo 200 to "spravi"; po takovych 18 hodinach uz pak nemusi pomoct ani 1000). Nicmene jaks prisel na to, ze cas nelze zaplatit, to me fakt zajima.
to ALL: Chlapci, vy to zbytečně hrotíte. Všichni, všichni jsme věděli, že to jednou přijde. Všichni jsme čekali na to, kdy to přijde. No a teď to přišlo, tak proč to proboha všichni tak prožíváte? Jak kdyby se vás nákup Panamery v dehtu nějak osobně týkal. Věřte tomu, že Porsche má trh dokonale zmáknutý a zároveň má odezvu i u svých zákazníků, takže ví přesně, proč to dělaj. Trh si holt dehet žádá, tak mu ho naservírovali. A když si to přeje trh, potažmo zákazníci, tak image značky se nijak nemění. Je to jen další varianta z mnoha. Chceš benzín? No problemo. Chceš dehet? No problemo. Prodeje půjdou zase o něco výš a o to jde. ;-)
Typicka reakce nadseneho hykani zakaznika Lidlu a priznivce Czech radaru. Zakaznik si preje cokoladu bez kakaa, tak mu ji dame, zakaznik to chce, tak je to OK. Zakaznik si zada uzeniny bez masa, tak mu je dame, je to OK. Obcan si zada bezpeci a eliminaci "piratu", tak jim ho dame. Maji to perfektne zmaknuty a vedi, ze se bude vic prodavat/rejzovat na pokutach, pojdme to oslavit, haleluja!Me osobne je ropa u Porsche uplne volna, ale obecne mam problem slavit vitezstvi hlouposti. Je jedno, jestli je to uzenina bez masa nebo novy zakon "proti piratum".
Co to meleš za blbosti?Nikde a nikdy jsem neviděl, že by si trh žádal "cokoladu bez kakaa, uzeniny bez masa" atd. To je nesmysl a mystifikace. Zákazník (specifický) si žádá pouze produkt za co nejnižší cenu, to, že to v této hladině jde jen pomocí náhražek, to je věc druhá, ale klidně se s tebou vsadím, že když bude Lindt stát to samý co nějaká pochoutka, tak se té pochoutky neprodá ani jedna tabulka. ;-)
to Skyline: Jen ještě jedna malá poznámka ohledně kvalitních potravin vs. náhražky. Ono je potřeba se na to podívat i očima toho, kdo ty náhražky kupuje. Když na to jednoduše není ekonomická síla, tak se na ten 70% Lindt a 95% klobásu můžou dívat opravdu jen přes tu výlohu. ;-) K čemu je výrobci potravin, že bude vyrábět kvalitu, když mu ji zákazníci nebudou kupovat. A oni to i sami říkají, že by rádi vyráběli, ale bohužel. Co se týká " pirátů ", tak to je zase kapitola sama pro sebe. Vítězství nad hloupostí budem mít problém slavit do té doby, než se změní uvažování lidí v ČR. 20 let od Sametu na to evidentně nestačí. Ale to jsme úplně odběhl od tématu.
Uvazovani lidi se nikdy nezmeni, vetsina lidi budou ovce, to je Gauss - a neni to v zadnem pripade problem jen CR. Otazkou je, v cem a jak moc se to bude projevovat. Nekde to cloveka neboli, nekde min, nekde hodne. Prislo mi, ze tvuj prispevek je psany s takovym tim svazackym nadsenim, jakoze co se komu nelibi, vzdyt je to prece super a podle toho jsem reagoval. Ad ekonomicka sila - s tim nesouhlasim. Vsimni si, jak jsou napsane letaky hypermarketu. "Vice a levneji", to je hlavni heslo. Prumerny blb nema problem utratit za cokoladu 25 kc, prumerny blb proste jen radsi za tech 25 korun dostane 4 tabulky suntu bez kakaa. Vzdycky me fascinuje, jak na strane jedne slysim "krize, nejsou penize" a na strane druhe vidim parkoviste pred super-hyper a vozitky nakupujicich, pretekajici smejdy "v akci". Na strane jedne fnukani, ze neni co zrat a na strane druhe cim dal tim vic tlustych lidi. Tohle skutecne s ekonomickou silou nic spolecneho nema, je to spojene s demenci a s tou lze delat jen velmi malo, resp. neni na tom zajem, aby se s ni neco delalo.
to Skyline: Ekonomická síla a demence spolu velmi úzce souvisí. Samozřejmě čest výjimkám.
Bereme-li demenci jako lekarsky termin, tak samozrejme ano. Pokud jako obecny vyraz, tak jak jsem to pouzil ja, pak je z meho prispevku zrejme, ze to neplati.
to Skyline: Všimni si, že já jsem nenapsal svůj soukromý názor na danou problematiku. Já pouze konstatoval všeobecný stav věci, stejně tak jako ty v prvním odstavci. Každopádně to, cos napsal, je společenský fakt a je to smutný. Ale tak to bohužel je. Sranda je v tom, že na city se v byznysu nehraje.
Svatá pravda. Maserati vám naftu nenabídne.
A proto bych raději vzal Quatroporte než tenhle nesmysl.
Jdi a vem. Chybu neuděláš. ;-)
:-))
Nějací puboši a "znalci" se tu zase budou rozčilovat, že diesel do Porsche nepatří, ale vývoj nezastavíš. Je s podivem, kolik lidí (včetně s. autora tohoto článku) si staví image na potlačování pokroku a třídním bojem za co nejchudší nabídku na trhu, ačkoliv rozmanitost je žádoucí. Jako kdyby se nadále měly vyrábět jenom žigulíky a stodvacítky, přitom právě široká nabídka trhu takové redaktůrky živí (jinak by neměli co šmudlat na papír). Jo, jo, uniformní (resp. totalitní) myšlení nezastavíš, zbohatlíci se nesmí moc rozmazlovat a pracující lid to dráždí. Tak zpátky ke strojům, nebo, ještě lépe, na stromy!
Diesel v Panamere neni vyvoj, ale zmrseni jednoho solidniho auta, neplette si pojmy. To je hrozne, jak by si evropani nejradeji dali diesel i do kuchynskeho robota a vysavace.
A až strčí do Panamery elektromotor, tak to bude co? ;-)
Pokud nebude na vybranou, tak to bude samozrejme jina situace.
Jak jiná? Copak teď si vybrat nemůžeš? ;-)
Mel jsem na mysli fosilni paliva vs. elektro.
Řěšíš zbytečnosti. Chceš panameru s benzínem? Máš v nabídce několik motorů, chceš ji s dieselem, máš tam jeden motor. Hybrid brzy přijde. Nevím, kde vidíš problém. ;-)
Proč "zmrseni" a proč "solidniho"? Porsche ať si dělá třeba RC modely s dvanáctiválcovým dieselem, když mu to bude někdo kupovatRedaktůrci by zase měli být rádi, že mají o čem psát, ne se hned nad vším naoko pohoršovat, kedlubni. Právě rozmanitost trhu je živí
O redaktory tady vubec nejde. Kvuli nim fa porsche Cayenne diesel prece nedela. Spis jde o to, ze dalsi znacka prisla o punc exkluzivity. Sice se budou prodavat, ale image to do budoucna uskodi. me je jasne, ze 9 z deseti novych cayennu na ceste bude v dizlu. Osobne si myslim, ze se jich stejne diky dizlu neproda vic nez kdyby byly jen v benzinu, ale to je jen domneka. Skutecnost asi nikdo nezjisti.
staci se podivat na prodeje pred cayenne a po nem. staci se podivat na prodeje pred panamerou a po ni. staci se podivat na prodeje pred dizlem a po nem.... proste automobilka musi prodavat a virtualni zakaznici typu Brouka z autorevue jim moc penez neprinesou.
To, ze jsem virtualni zakaznik neznamena, ze nemuzu mit nazor na image znacky. Proste si myslim, ze se do Porsche nafta nehodi stejne jako umakartove jadro do hotelu Ritz. Mozna jim to zvedne prodeje, ale auto, ktere potkam na silnici denne x krat a jeste k tomu v dizlu nebude mit image jako Porsche 60 - 90 let.
to Brouk: Otázka je, jestli chce mít vůbec Porsche auta s imidží 60. - 90. let. Jde to vůbec v dnešní době? Pokud ano, změní na tom něco fakt, že nabízí Panameru taky v dehtu?
to Rode: Přesně tak. ;-) Úsměvný je na tom ještě to, že tu proklamovanou ztrátu image značky a ztrátu puncu exkluzivity řeší jen a pouze ti virtuální zákazníci.
Od těch redaktůrků je to zde jasná póza. Je to klišé, ale pro mladý kluky, je to prostě jejich životní styl. ;-)
Zajímavé je, že tyhle rádobyznalecké fráze se lze dočíst na každém motoristickém serveru. Buď ti mladíčci od sebe opisují, a patrně jim to dodává i nějaké "mazácké" sebevědomí, nebo jsou placeni za počet slov v článku, přičemž každá vata se hodí
Nic nezvedne čtenost víc, jak nějaké trapné klišé. ;-)
Nafta je palivo pro rodiné MPV, pro lidi co už ztratili touhu po kvalitním svezení a stačí jim, když se dostanou z bodu A do bodu B a to co možná s nejnižšími náklady (ačkoli tohle tvrzení je nesmysl, protože nafta je možná o pár deci úspornější, ale za cenu daleko dražší údržby). Pokud si člověk kupuje sportovní vůz a do nedávna platilo, že Porsche dělá sportovní vozy, tak počítá s vysokými provozními náklady. Člověk, který si pořídí sportovní vůz a zvolí dieselový pohon je u mne idiot, který vyměnil naftového Golfa za něco, co je pro něj daleko méně pohodlné, hrozně nepraktické, jen kvůli tomu aby okolí ukázal, jak moc si musí léčit své zakrslé přirození.
"do nedávna platilo, že Porsche dělá sportovní vozy" ... to řekl kdo? Porsche dělá takové vozy, po kterých je poptávka a které mu přinášejí zisk. Tečka
nejde o to, ze tam idu dat diesel, ale naco?pannamera turbo (400+ k) jazdi podla majitelov za 12-13 litrov. Bez turba predpokladam o liter menej.nafta bude mat nejakych trapnych 240 koni, co sa teda bude pri tej mase a 4kolke ledva hybat, a aka bude spotreba - 10? 11? To nema vyznam ani kvoli dojazdu, nieto este kvoli peniazom.
No, zrovna od tebe bych takove bludy necekal - turbo bude zrat v prumeru kolem 15, 12-13 je hodnota tak pro cloveka, ktery jezdi jen po okreskach, 130 tempomat po dalnici a na kraji mesta preseda na MHD. Na spritmonitoru jsou data samozrejme hrube omezena (slovy je tam jedna Panamera), ale Cayenne Turbo je tam dvakrat, jeden za 19.8 a druhy za 20.2. Vzhledem k rozdilu ve tvaru a vaze aut necekam, ze by panamera dokazala usporit 35-40%, realnejsich je tech cca 20.PS: Cayenne V8 bez turba je tam od 15 do 18.5.
osobne tiez pokladam spritmonitor za relativne hodnoverny zdroj, no v tomto pripade vychadzam zo spotreby jedneho cloveka, ktoreho poznam osobne a stretavame sa niekolkokrat do mesiaca, takze informacia z prvej ruky.Ten clovek nejazdi vela mesto, hlavne mimo mesta, t.j. slovenske dialnice a hlavne tahy - odhadujem 80%. Jeho jazdny styl je svizny - co je samozrejme velmi siroky pojem, ale co mam povedat - proste "nelouda sa." Krv samozrejme nejazdi. Druhy majitel na garazi ma tu spotrebu +- rovnaku, takze beriem to ako hodnovernu informaciu.Ale dobre, zoberme to tak, ze nech ma turbo priemerku 15, tak nafta bude mat 13 a sme na tom istom. Mas polovicny vykon a dojazd +- ten isty.Ja nie som zaryty nepriatel nafty, ale v tomto pripade je moj nazor jasny.
Zda se, ze jsi tady spis sam, coz neznamena, ze tvuj znamy nejezdi za 12-13. Nejspis to ale znamena, ze jezdi sice svizne, ale plynule a bez nejakeho vetsiho slapani na plyn. Skoro by se nabizela otazka, na co pak to turbo ma, protoze tak 90% casu travi v otackach, kdy nefouka (v normalnim modu se panamera turbo az tvrdosijne drzi v otackach do 2000, tj. jede to jen na atmosferickou V8 a turbo ziva nudou). V zadnem pripade ale pak takove vyuzivani auta nelze povazovat za bernou minci pro nejake obecne zavery, ty jsou skutecne u 15 a vic litru.Soucasne bych rekl, ze tech 20-25, co tady pise goes, je dane predevsim tim, ze jsou to sluzebni auta a tak na to ridici radi slapnou naopak vic, protoze z ciziho krev netece. Se svym by jezdili za min.
v zasade suhlasim s tym, co si napisal.To ze som osamoteny ma moc neprekvapuje, tych aut nie je vela, kazdopadne omoho viac verim cloveku, ktoreho poznam osobne a ktory nema dovod ma oklamat, nez nejakemu anonymovi na nete (nemyslim teraz teba).No, najidealnejsie bude, ked pojde kamos na dovolenku a auto mi tu necha, potom budem vediet postnut serioznu informaciu.
Ten, kdo si přece koupí auto takovýhle značky a za takový peníze, nemůže přece koukat na to, kolik to žere. Když si chci koupit Porsche, tak s pořádným motorem a hlavně s BENZÍNEM!
Tak 4 z nich jsou najisto spolumajitele, paty nevim. V ramci byznysu je pravda, ze na to nemusi hledet. Na druhou stranu se tezko bude snazit s X5 jezdit jako duchodce, aby mel nizkou spotrebu.
Koukam, ze jsem zamenil tvuj prispevek (18-20) s jinym, kde bylo tech 20-25. Kazdopadne rozdil mezi X5 a Turbem je v tom, ze na tu X5 v rope neni nejak duvod a asi ani chut slapat, naopak tech 500 koni laka k pedalu na podlaze a vubec predjizdeni apod. mnohem vic.
V Brne je firma, co ma 5 (slovy pet) panamer turbo. Pokud je mi znamo, prubmerna spotreba je 18-20 litru. Znam pouze 3 z nich a vim, jakym zpusobme jezdi a vim, ze tam maji neco mesta, neco okresky, neco dalnice, umi na to sem tam slapnout apod. tudiz dle meho vyuzivaji to auto tak nejak motoricky k cemu ej to urceno, ani extrem nahoru a ani dolu.S X5 3,0d jeden z nich jezdi za cca 10 litru. zbyle srovnani nemam. Tudiz pocitam, ze s panamerou by jezdil za tech 10 litru taky.Takze 15 vs. 13 je totalni nesmysl. Pokud bude jezdis v benzinu s panamerou za 15, pak pujde s naftou pod 10.
Taky se přidám, znám jednoho, osobně, tedy jako ty a ten jezdí Cayenne Turbo, Ve městě to bere více jak 25. Neskutečný žrout.
Těch 13l bych chtěl vidět. To jedou 90km/h ustálenou rychlostí. Myslím že realita bude okolo 20-25. 12-13l je totální nesmysl. Tolik běžně žere cca 2,5-3l benzín. I oktávka 1,8T co jsem kdysi měl, když se na ní více šláplo tak žrala 12-15l. Nicméně k tématu-spíš bych předpokládal že tam dají 4.2TDI, nechápu proč do toho chtějí dávat 3.0TDI. Ne že by byl špatný, ale na charisma těchto aut mi to přijde málo výkonné :-(
Panamera ma charisma asi jako becka sadla, takze souhlasim, ze motor ze Scanie by k tomu sedel vic.
myslím že tento motor je ideál pro ty ženy co s tím jezdí a tváří se moc otráveně a důležitě. Pak přídou do kavárny a jejich "kamarádky" můžou koukat v čem vozí malinkou holčičku do školky, ale to co je uvnitř je už nezajímá. Stejně jako při výběru partnera, soustředí se na vzhled, a pak kolik to uveze tašek. Bydlím na Starým měste v Praze, takže mám výhled na to co se tu děje.
''jako při výběru partnera, soustředí se na vzhled'' - doplnam...''bankoveho konta'' :)
No to asi taky. A VLASTNĚ : "bankovní konto" je skryto. "stav bankovního konta" nenosí nikdo vytetovaný na ruce, "bankovní konto" je pro ně nehmotné, ale za pomocí něho získavají hmotné sny. "bankovní konto" je pro tyto slečny něco jako duše člověka, proto ty slečny vyprávějí "Já ho moc miluji, protože je krásný a má senzační dušičku". "bankovní konto" je pro ně asi to co motor auta, není vidět ale je důležitý.
3.0TDI tam davaji z pohledu evropskeho zakaznika (nikoli meho), aby to "nic nezralo".
4,2TDI a 3,0TDI žerou úplně stejně. Důvod proč Porsche 4,2TDI nemá je ten, že mu ho ani pro cayenne ani pro panameru VW neposkytne. 4,2TDI je k mání pouze pro VW a Audi, ne pro Porsche. Zatím, poté co Porsche bude definitivně koncernem pohlceno, se situace asi změní.
Pokud jezdí v panameře za 12 litrů, tak neumí šlápnout na plynový pedál. Jezdit na volnoběh je strašná otrava.:-D
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.