Porsche Panamera Diesel: naftová varianta potvrzena

Dnes se již snad nepodivíme ničemu. Vezměme si třeba Porsche, legendárního stavitele sportovních automobilů spoléhajících na schopnosti svých řidičů, jehož v posledních letech prakticky živí dodávky (Cayenne) a podivné liftbacky (Panamera), nutí nám nedokonalé automaty (PDK) a svou budoucnost spatřuje v hybridech. Ale může být ještě hůř, drsná doba si totiž žádá drsných řešení.

Matthias Muller, nejvyšší muž Porsche, právě potvrdil, že již během roku 2011 představí Panameru osazenou vznětovým motorem. Vodítkem pro toto rozhodnutí je nejspíš obchodní úspěch Cayennu Diesel. Ačkoli zatím neznáme detaily, bude Panamera podle všeho osazena obligátním „třílitrem“ s výkonem 240 koní (176 kW) jenž bude zřejmě kombinován s osmistupňovou automatickou převodovkou. Jen tak na okraj, Muller se rovněž nechal slyšet, že si automobilka Porsche nechala patentovat jméno Cajan, jež zřejmě padne nejlevnějšímu modelu Porsche, na jehož přípravě Porsche nyní horečně pracuje.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Jako by nestačilo, že sama Panamera je na Porsche modelem značně pochybným. Nyní bude k dispozici i s naftovým motorem...
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 8 příspěvků
Minitest Škoda Karoq 1.0 TSI: Dělám, co můžu! Stačí to?

Škoda Karoq 1.0 TSI (minitest)

Zázraky od malého litrového tříválce v poměrně velkém crossoveru raději nečekejte, poněkud překvapivě však základní motor z Karoqu nepoužitelnou brzdu provozu nedělá.

12.  5.  2018 | Miro Mihálik | 86 příspěvků
Minitest BMW 630d xDrive Gran Turismo: Rudý samet

BMW 630d xDrive GT (minitest)

Třílitrový šestiválce s jedním turbodmychadlem byl ještě donedávna základním vznětovým agregátem BMW 6 GT. Výkon 195 kW není malý, dost možná ani více nepotřebujete.

8.  5.  2018 | Jan Mička | 12 příspěvků