Porsche Panamera bude i „v kombíku, v tédéíčku a ve čtyřkolce“

Nové Porsche Panamera vyjede na platformě MSB. Základními motory budou šestiválcový turbodiesel 3.0 TDI i benzín 3.0 TSI.
Porsche Panamera bude i „v kombíku, v tédéíčku a ve čtyřkolce“

Nová generace Porsche Panamera by se měla představit přibližně v polovině letošního roku. V návaznosti na koncept Sport Turismo z roku 2012 se začalo mluvit také o provedení kombi (nebo spíše shooting brake) . Porsche tak konečně bude mít vlastní „kombík v tédéíčku a v čtyřkolce.“ Existenci tohoto modelu potvrdily první špionážní fotky.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Praktičtější varianta nové Panamery bude spíše hatchback než plnohodnotné kombi. Panamera vyjede na nové platformě MSB, bude o 90 kg lehčí a vedle osmiválce s výkonem okolo 600 koní dostane i elektrickou variantu a plug-in hybrid

Ale teď vážně. Praktičnost nebude v případě Panamery Combi hlavním kritériem vývoje. Má se jednat spíš o mix hatchbacku a kombi; design zadní části se bude blížit pojetí SUV Porsche Macan. Ostatně koncept Sport Turismo také nebylo extra dlouhé kombi s gigantickým kufrem.

BMW M6 Gran Coupé vs. Porsche Panamera Turbo: nebe, peklo

BMW M6 Gran Coupé vs. Porsche Panamera Turbo: nebe, peklo

Nové Porsche Panamera vyjede na platformě MSB, která je určena kompaktnějším vozům s motorem vpředu podélně a pohonem zadních kol. Tu vyvíjí pro celý koncern právě Porsche. Díky modularitě této platformy vznikne nejen Panamera s prodlouženým rozvorem, ale také hybrid, plug-in hybrid a elektromobil, který je slibovanou konkurencí pro Teslu Model S.

Základními motory budou šestiválcový turbodiesel 3.0 TDI i benzín 3.0 TSI. Porsche dostane novou generaci koncernových motorů. Připravuje se i vznětový osmiválec s elektrickým kompresorem, který se představil nyní v Audi SQ7. Plug-in hybrid by mohl dostat pouze čtyřválec a Porsche zvažuje plně elektrickou variantu rovněž s příplatkovým pomocným agregátem, aby nebyl majitel odkázán pouze na nabíjecí stanici.

Test ojetiny SUV Porsche Cayenne: Díra na peníze? Ano i ne

Test ojetiny SUV Porsche Cayenne: Díra na peníze? Ano i ne

Na opačném konci nabídky pak bude samozřejmě Panamera Turbo S s dvěma turby přeplňovaným osmiválcem a výkonem okolo 600 koní. Toto provedení bude k dispozici i pro variantu Shooting Brake. Nová generace Panamery bude také o 90 kg lehčí a dostane interiér inspirovaný supersportem 918 Spyder.

Za volantem Porsche Cayenne Coupé: Podvozek už zase čaruje a kouzlí!

Porsche Cayenne Coupé (první svezení)

Méně auta, praktičnosti i místa na zadních sedadlech, ale zato s vyšší cenou. To je ve zkratce druhá karosářská verze modelu Cayenne s poněkud nepatřičným přídomkem Coupé, která právě zakotvila na českém trhu. Ideální příležitost svézt se…

včera | Miro Mihálik | 9 příspěvků
TEST Range Rover Evoque P250: Stojí tvrdohlavý nezmar za skoro 2 miliony?

Range Rover Evoque P250

Range Rover si prostě nedá říct a i do městského crossoveru nabízí všemožnou výbavu do terénu. Je tolik kilogramů navíc opravdu potřeba? A poradí si s tím mild-hybridní pohon?

21.  7.  2019 | Vladimír Kadera | 16 příspěvků
TEST Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI: Když dva nedělají totéž

Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI

Opel Combo pochází z kvarteta rodných bratrů, kteří se s obměnami prodávají pod značkami PSA i Toyoty. Je tedy nasnadě, že v odpovídajících verzích se nebudou výrazně lišit. Což je do značné míry pravda, avšak rozdíly se najdou a užitková verze se od osobních modelů liší víc, než by se na první pohled zdálo.

18.  7.  2019 | Petr Schnagl | 11 příspěvků