Porsche Panamera bude i „v kombíku, v tédéíčku a ve čtyřkolce“

Nové Porsche Panamera vyjede na platformě MSB. Základními motory budou šestiválcový turbodiesel 3.0 TDI i benzín 3.0 TSI.
Porsche Panamera bude i „v kombíku, v tédéíčku a ve čtyřkolce“

Nová generace Porsche Panamera by se měla představit přibližně v polovině letošního roku. V návaznosti na koncept Sport Turismo z roku 2012 se začalo mluvit také o provedení kombi (nebo spíše shooting brake) . Porsche tak konečně bude mít vlastní „kombík v tédéíčku a v čtyřkolce.“ Existenci tohoto modelu potvrdily první špionážní fotky.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Praktičtější varianta nové Panamery bude spíše hatchback než plnohodnotné kombi. Panamera vyjede na nové platformě MSB, bude o 90 kg lehčí a vedle osmiválce s výkonem okolo 600 koní dostane i elektrickou variantu a plug-in hybrid

Ale teď vážně. Praktičnost nebude v případě Panamery Combi hlavním kritériem vývoje. Má se jednat spíš o mix hatchbacku a kombi; design zadní části se bude blížit pojetí SUV Porsche Macan. Ostatně koncept Sport Turismo také nebylo extra dlouhé kombi s gigantickým kufrem.

BMW M6 Gran Coupé vs. Porsche Panamera Turbo: nebe, peklo

BMW M6 Gran Coupé vs. Porsche Panamera Turbo: nebe, peklo

Nové Porsche Panamera vyjede na platformě MSB, která je určena kompaktnějším vozům s motorem vpředu podélně a pohonem zadních kol. Tu vyvíjí pro celý koncern právě Porsche. Díky modularitě této platformy vznikne nejen Panamera s prodlouženým rozvorem, ale také hybrid, plug-in hybrid a elektromobil, který je slibovanou konkurencí pro Teslu Model S.

Základními motory budou šestiválcový turbodiesel 3.0 TDI i benzín 3.0 TSI. Porsche dostane novou generaci koncernových motorů. Připravuje se i vznětový osmiválec s elektrickým kompresorem, který se představil nyní v Audi SQ7. Plug-in hybrid by mohl dostat pouze čtyřválec a Porsche zvažuje plně elektrickou variantu rovněž s příplatkovým pomocným agregátem, aby nebyl majitel odkázán pouze na nabíjecí stanici.

Test ojetiny SUV Porsche Cayenne: Díra na peníze? Ano i ne

Test ojetiny SUV Porsche Cayenne: Díra na peníze? Ano i ne

Na opačném konci nabídky pak bude samozřejmě Panamera Turbo S s dvěma turby přeplňovaným osmiválcem a výkonem okolo 600 koní. Toto provedení bude k dispozici i pro variantu Shooting Brake. Nová generace Panamery bude také o 90 kg lehčí a dostane interiér inspirovaný supersportem 918 Spyder.

TEST VW Arteon 2.0 TSI DSG 4Motion: Poslední funkční období

VW Arteon 2.0 TSI DSG 4Motion

Nebude trvat dlouho a Arteon přenechá „funkci“ vlajkové lodi Volkswagenu nové generaci SUV Touareg. Než se tak stane, pojďme si něco říci o nejvýkonnějším provedení nabídky.

19.  4.  2018 | Jan Mička | 43 příspěvků
Minitest Peugeot 308 GTi: Skvělý hot-hatch! Dokud nestisknete „Sport“

Peugeot 308 GTi (minitest)

Vyzkoušeli jsme vrcholnou verzi modelu 308 druhé generace po modernizaci. Dokazuje, že mezi rychlými hatchbacky si může vybrat každý přesně dle svých potřeb a přání.

17.  4.  2018 | Milan Lažanský
TEST Lexus IS 300h: Není dokonalý, ale má k tomu blízko

Lexus IS 300h

Absenci vznětového motoru automobilka Lexus vyvažuje hybridním ústrojím. A jsem toho názoru, že pro model IS je to ta nejlepší možná varianta.

14.  4.  2018 | Jan Mička | 27 příspěvků