Porsche Panamera bude i „v kombíku, v tédéíčku a ve čtyřkolce“

Nové Porsche Panamera vyjede na platformě MSB. Základními motory budou šestiválcový turbodiesel 3.0 TDI i benzín 3.0 TSI.
Porsche Panamera bude i „v kombíku, v tédéíčku a ve čtyřkolce“

Nová generace Porsche Panamera by se měla představit přibližně v polovině letošního roku. V návaznosti na koncept Sport Turismo z roku 2012 se začalo mluvit také o provedení kombi (nebo spíše shooting brake) . Porsche tak konečně bude mít vlastní „kombík v tédéíčku a v čtyřkolce.“ Existenci tohoto modelu potvrdily první špionážní fotky.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Praktičtější varianta nové Panamery bude spíše hatchback než plnohodnotné kombi. Panamera vyjede na nové platformě MSB, bude o 90 kg lehčí a vedle osmiválce s výkonem okolo 600 koní dostane i elektrickou variantu a plug-in hybrid

Ale teď vážně. Praktičnost nebude v případě Panamery Combi hlavním kritériem vývoje. Má se jednat spíš o mix hatchbacku a kombi; design zadní části se bude blížit pojetí SUV Porsche Macan. Ostatně koncept Sport Turismo také nebylo extra dlouhé kombi s gigantickým kufrem.

BMW M6 Gran Coupé vs. Porsche Panamera Turbo: nebe, peklo

BMW M6 Gran Coupé vs. Porsche Panamera Turbo: nebe, peklo

Nové Porsche Panamera vyjede na platformě MSB, která je určena kompaktnějším vozům s motorem vpředu podélně a pohonem zadních kol. Tu vyvíjí pro celý koncern právě Porsche. Díky modularitě této platformy vznikne nejen Panamera s prodlouženým rozvorem, ale také hybrid, plug-in hybrid a elektromobil, který je slibovanou konkurencí pro Teslu Model S.

Základními motory budou šestiválcový turbodiesel 3.0 TDI i benzín 3.0 TSI. Porsche dostane novou generaci koncernových motorů. Připravuje se i vznětový osmiválec s elektrickým kompresorem, který se představil nyní v Audi SQ7. Plug-in hybrid by mohl dostat pouze čtyřválec a Porsche zvažuje plně elektrickou variantu rovněž s příplatkovým pomocným agregátem, aby nebyl majitel odkázán pouze na nabíjecí stanici.

Test ojetiny SUV Porsche Cayenne: Díra na peníze? Ano i ne

Test ojetiny SUV Porsche Cayenne: Díra na peníze? Ano i ne

Na opačném konci nabídky pak bude samozřejmě Panamera Turbo S s dvěma turby přeplňovaným osmiválcem a výkonem okolo 600 koní. Toto provedení bude k dispozici i pro variantu Shooting Brake. Nová generace Panamery bude také o 90 kg lehčí a dostane interiér inspirovaný supersportem 918 Spyder.

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

včera | Milan Lažanský | 51 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků