Porsche Panamera bude i „v kombíku, v tédéíčku a ve čtyřkolce“

Nové Porsche Panamera vyjede na platformě MSB. Základními motory budou šestiválcový turbodiesel 3.0 TDI i benzín 3.0 TSI.
Nové Porsche Panamera by se mělo představit v polovině letošního roku. Design bude vycházet z konceptu Sport Turismo z roku 2012.

Nová generace Porsche Panamera by se měla představit přibližně v polovině letošního roku. V návaznosti na koncept Sport Turismo z roku 2012 se začalo mluvit také o provedení kombi (nebo spíše shooting brake) . Porsche tak konečně bude mít vlastní „kombík v tédéíčku a v čtyřkolce.“ Existenci tohoto modelu potvrdily první špionážní fotky.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Praktičtější varianta nové Panamery bude spíše hatchback než plnohodnotné kombi. Panamera vyjede na nové platformě MSB, bude o 90 kg lehčí a vedle osmiválce s výkonem okolo 600 koní dostane i elektrickou variantu a plug-in hybrid

Ale teď vážně. Praktičnost nebude v případě Panamery Combi hlavním kritériem vývoje. Má se jednat spíš o mix hatchbacku a kombi; design zadní části se bude blížit pojetí SUV Porsche Macan. Ostatně koncept Sport Turismo také nebylo extra dlouhé kombi s gigantickým kufrem.

BMW M6 Gran Coupé vs. Porsche Panamera Turbo: nebe, peklo

BMW M6 Gran Coupé vs. Porsche Panamera Turbo: nebe, peklo

Nové Porsche Panamera vyjede na platformě MSB, která je určena kompaktnějším vozům s motorem vpředu podélně a pohonem zadních kol. Tu vyvíjí pro celý koncern právě Porsche. Díky modularitě této platformy vznikne nejen Panamera s prodlouženým rozvorem, ale také hybrid, plug-in hybrid a elektromobil, který je slibovanou konkurencí pro Teslu Model S.

Základními motory budou šestiválcový turbodiesel 3.0 TDI i benzín 3.0 TSI. Porsche dostane novou generaci koncernových motorů. Připravuje se i vznětový osmiválec s elektrickým kompresorem, který se představil nyní v Audi SQ7. Plug-in hybrid by mohl dostat pouze čtyřválec a Porsche zvažuje plně elektrickou variantu rovněž s příplatkovým pomocným agregátem, aby nebyl majitel odkázán pouze na nabíjecí stanici.

Test ojetiny SUV Porsche Cayenne: Díra na peníze? Ano i ne

Test ojetiny SUV Porsche Cayenne: Díra na peníze? Ano i ne

Na opačném konci nabídky pak bude samozřejmě Panamera Turbo S s dvěma turby přeplňovaným osmiválcem a výkonem okolo 600 koní. Toto provedení bude k dispozici i pro variantu Shooting Brake. Nová generace Panamery bude také o 90 kg lehčí a dostane interiér inspirovaný supersportem 918 Spyder.

bazar

Porsche Boxster 2,7
Rok výroby: 2006
Stav: 58 037 km
Cena: 600 000 Kč
Audi A3 2
Rok výroby: 2010
Stav: 197 569 km
Cena: 180 000 Kč
Audi Allroad 3
Rok výroby: 2012
Stav: 97 928 km
Cena: 760 000 Kč
Audi A4 2
Rok výroby: 2009
Stav: 167 580 km
Cena: 215 000 Kč
Porsche Cayenne 3
Rok výroby: 2011
Stav: 81 410 km
Cena: 1 000 000 Kč
Porsche 911 3,4
Rok výroby: 2012
Stav: 49 701 km
Cena: 1 850 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků