Porsche Panamera boduje na Nürburgringu: je nejrychlejším sedanem světa?

Na Severní smyčce Nürburgringu vykopaná válečná sekyra mezi značkami Porsche a Nissan se v posledních měsících blýští jasnou září a nejrychlejším sériové vyráběném kupé zatím není zdaleka rozhodnuto.

O ligu níže se ale do hry zapojují i jiné značky. Cadillac CTS-V zde bodoval také a dlouhé měsíce se honosil titulem nejrychlejšího sedanu Severní smyčky. Jenže podle zatím neověřených informací jej zde nyní nakonec „udělal“ jiný prestižní sedan - Porsche Panamera Turbo. Novinka ze Stuttgartu kolo údajně zajela za 7 min 56 s, tedy o tři vteřiny rychleji než Cadillac. To by přitom znamenalo místní rekord mezi sériovými čtyřdvéřovými sedany, jehož držitelem dosud Cadillac byl. Kdyby to byla pravda, lesk zisku tří vteřin může poněkud zastínit porovnání ceny a výkonu, neboť Panamera Turbo stojí více než dvakrát tolik co Cadillac CTS-V. 

Ačkoli se Severní smyčka Nürburgringu stává v otázce jízdních výkonů stále působivější metou, její význam lze z řady racionálních důvodů zpochybnit. To přitom neznamená, že bychom nové Panameře nepřáli. Je však třeba připustit, že výkony asynchronně soupeřících vozů jsou ovlivněny řadou faktorů od použitých pneumatik přes roční období a teplotu až po schopnosti a náladu řidiče.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Porsche Panamera
Minitest Nissan Qashqai 1,6 DIG-T: Po faceliftu s hezčí tváří

Nissan Qashqai DIG-T 160 (minitest)

Co nabízí populární crossover po faceliftu a jaká je kombinace vbrcholné benzinové motorizace s manuální převodovkou a pohonem předních kol.

dnes | Milan Lažanský
TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků