Vyladěný podvozek
Perfektní zpracování
Dostačující dynamika
Vysoká cena
Ty nejlepší vlastnosti až s drahými příplatky
9 /10
Přiznejte se, kdo z vás má svou oblíbenou automobilku a po večerech se proklikává konfigurátorem a sestavuje si svůj sen? Když pak žena usne, otočíte se na bok a projíždíte na telefonu inzeráty ojetin, za kolik se dá dnes sehnat ojetý kousek vašeho oblíbeného modelu, protože nový prostě stojí moc. Vidíte se v tom? Přece nejsem sám!
Mně osobně nedají spát vozy značky Porsche. Náklonnost sice mám i ke značkám Ferrari a Lancia a italským strojům obecně, ale stuttgartské mašiny zbožňuji stejnou měrou. Každé ráno aktualizuji záložku s tiskovou stránkou značky a koukám do konfigurátoru, co je v nabídce nového. Z hlavy vím, kolik stojí karbon-keramické brzdy na základní 911 i kolik variant interiéru má 718. Určitě to má nějakou diagnózu.
Když jsem ale na konci srpna psal o uvedení omlazené panamery, ani by mě nenapadlo, že v ní budu o pár týdnů později sedět. Porsche vyrobilo prvních pár kusů a mezi nimi byly i kousky pro novináře. Protože jsme s Němci sousedé, putovaly tyto první vozy i k nám. Konkrétně toto auto pak po tom, co jsem ho odevzdal, lidé od Porsche umyli a odvezli do dalšího státu.
Jedna z jednadvaceti
O panameru jsem dříve moc nezajímal, protože mám v její nabídce guláš. Aktuálně totiž najdete na stránkách českého Porsche 21 různorodých verzí. Nechte mě teď v tom trochu uklidit. Základem je Panamera 4, pak je tu rychlejší 4S, ekologická varianta E-Hybrid, ostré Turbo a vrcholné Turbo S E-Hybrid.
Každá z variant má ještě tři karoserie - klasickou, prodlouženou Executive a kombi Sport Turismo. Pak je tu ještě verze GTS, která se ale neprodává ve variantě Executive, protože je ze všech zmíněných nejvíce sportovní. Odjištěný granát Turbo S je v české nabídce pouze v konfigurátoru. Některé ze zmíněných variant se pak nabízejí i ve výroční edici 10 Years.
Guláš, já to říkal. Porsche mi svěřilo variantu 4S, tedy tu druhou nejlevnější (haha, počkejte si na cenu), konkrétně s karoserií Sport Turismo. To je přesně ta panamera, se kterou od prodejce odjedete, když vás neužije na nějaké astronomické výkony ani hybridy a 330 koní v základním modelu vám přijde málo. Nedivím se, když jsem nabídku prošel, bral bych přesně tuhle.
Stín z osmdesátek
Kde se vůbec vzalo auto, které do historie značky moc nezapadá? Kupodivu musíte přetočit kalendář o hodně let dozadu, konkrétně do poloviny 80. let. Přeplňování v motorech tehdy sloužilo především k rychlosti a ke vzrušení řidičů. Porsche mělo přeplňovanou 911 už od poloviny sedmdesátek. Také mělo nádherný model 928, což byl velký grand tourer s osmiválcem.
Tento výtvor lezl do zelí i prestižnějším vozům a byl prodejně natolik úspěšný, že ve Stuttgartu začali uvažovat nad dalším velkým modelem. Vývoj vozu dostal na starosti Ulrich Helmut Bez. Zadání znělo jasně: Prostorný luxusní vůz s dynamickým motorem, stylem Porsche a schopností konkurovat těm nejlepším vozům od značek BMW a Mercedes-Benz.
Vzniklý prototyp dostal název Porsche 989 a byla to v podstatě 911 s batohem, která měla novou platformu s osmiválcovým motorem vpředu a pohon zadních kol. Spousta designových detailů se pak uchytila i v produkci dalších aut. Například zadní část byste si zdálky hned spletli s generací 996 modelu 911.
Pak už to ale mělo rychlý spád. Víra v nový luxusní model se vytratila v roce 1991, kdy Ulrich Bez z Porsche odešel. V tu dobu už navíc nebyla 928 tak úspěšná a s projektem to nevypadalo dobře. Nakonec vše skončilo u jediného prototypu a otázka luxusního čtyřdveřového Porsche zůstala nezodpovězena.
Panamera, která se začala vyrábět v roce 2009, je jakýmsi duchovním nástupcem 989. Proč se nakonec Porsche rozhodlo vyrábět vůz této kategorie? Určitě to má co dělat s úspěchem Porsche Cayenne, které také vůbec nezapadá do tradičního portfolia značky, ale prodejně se stalo úspěšným. Tak proč by se to nemohlo stát znovu, že?
Další šikanované dítě
Stejně jako cayenne ale dostávala i panamera od fanoušků sodu. Luxusní salonek s geny sportovních modelů nevypadal úplně nejlépe. Byl takový bachratý a ukázal, že designový jazyk automobilky nemusí sedět na vše. I Matthias Müller při přípravách 2. generace řekl, že design té první mohl být lepší.
Aby toho nebylo málo, dostala panamera v roce 2011 možnost dieselového motoru od Audi s mizerným výkonem 250 koní, který tou dobou chroptěl i v cayennu. S dieselem skončilo Porsche před dvěma lety, mnohem více zákazníků totiž kupovalo hybridy. Tedy alespoň tak to nyní Porsche tvrdí.
Zmíněný hybridní pohon mělo v roce 2018 63 % všech prodaných panamer. Čekali jste méně? Nakonec to ale bylo stejně všechno jedno, protože Porsche Panamera se stalo jedním z nejúspěšnějších modelů značky. Zákazníky přilákalo na prostor, luxus a ohromnou sílu některých motorů.
4S Sport Turismo
Karoserie shooting brake rozšířila portfolio panamery v roce 2017 společně s nástupem nové generace, která celý model radikálně změnila. Jedná se pouze o karosářskou verzi, která stále stojí na stejné platformě jako Bentley Continental GT a Flying Spur, tedy Volkswagen Group MSB.
Líbí se mi na ní především mohutná zadní část, která dá více vyniknout širokým blatníkům, což je poznávací znak Porsche. I zepředu je pak na první pohled jasné, o jakou značku se jedná. Nechybí vykulené světlomety a vodorovné linky přední masky, což mají až na taycan všechna Porsche.
Třešňová metalíza s 21palcovými stříbrnými koly je nepochybně zajímavá kombinace, ale jen tento rychlý a nevinný manévr v konfigurátoru vás bude stát necelých 150 tisíc korun. Panamera Sport Turismo má na délku 5049 mm, na šířku 1937 mm a na výšku 1428 mm. To vše při rozvoru 2950 mm. Přesto mi naživo nepřipadala jako nějaký extra velký koráb, spíše jako auto tak akorát. Mezi konkurenty se řadí především Maserati Quattroporte a Jaguar XJ. Do zelí ale i nyní lezou i automobilky BMW, Audi a Mercedes-Benz.
O trochu lépe
Že panamera není obyčejné auto, poznáte ještě než si do ní sednete. Dveře totiž drží tam, kam je otevřete. Místo klasických kloubů je tu jen píst, který drží dveře v jakékoliv poloze. Nestane se vám tak, že při příčném parkování bouchnete někomu do vozu, nebo že na vás budou dveře padat při stání do kopce. Jde o součást základní výbavy.
Typické rysy Porsche se nezapřou ani po usednutí. Volant je perfektní a v naší specifikaci dokonce pokrytý Alcantarou. Startuje se klasicky otočným ovladačem nalevo od sloupku řízení. Středový tunel je vysoko a s loktem na opěrce se brzy naučíte ovládat nejdůležitější funkce vozidla jednoduchými výpady ruky.
Vyhřívání sedadel, tuhost tlumičů, vyhřívání zadního okna i recirkulace vzduchu tu mají své vlastní tlačítko s haptickou odezvou na středové konzoli okolo voliče převodovky. Klimatizace se ale spoléhá na klasické přepínače, stejně tak jako varovná světla a otočný ovladač pro pohyb v infotainmentu.
Pro řidiče je tu útulno, na prostor si stěžovat rozhodně nemůže. Sedadlo i sloupek řízení se elektricky nastavují a pamatují si dva řidiče. Škoda, že příslušné tlačítko musíte držet a nestačí ho jen jednou stisknout. Řidičská pozice je bezvadná, ale vzhledem ke znaku na kapotě mě to vůbec nepřekvapuje.
Pocit sportovního vozu „kazí“ jen velkorysý prostor. Druhá řada sedadel nabízí skvělý komfort a cestující zde mají dokonce k dispozici vlastní ovládací displej pro funkce klimatizace či vyhřívání sedadel. O nic extra tady ale nejde, prostoru pro nohy nemáte víc jak v sedanu střední třídy. Komu by to nestačilo, je tu verze Executive s rozvorem 3100 mm.
Míra rozmazlování se opět odvíjí od toho, kolik jste ochotni vybrat položek v konfigurátoru. Seznam standardní výbavy je dlouhý, ostatně najdete ho tradičně ve třetí části testu pod tabulkami, ale ten s příplatky je zde ještě delší. Vedle položek pro vylepšení jízdních vlastností a individualizace vzhledu tu byla třeba panoramatická střecha, pak lepší skla s tepelnou a zvukovou izolací či parkovací asistent.
Uvnitř Porsche nenajdete nic extra výjimečného, většina výbavy včetně příplatkových prvků se dá sehnat i u konkurence. U této značky nicméně platíte za to, jak je vše dokonale udělané. Všechno tu lícuje, tlačítka jsou srovnaná, v ovládání všeho je logika a druhý den po převzetí už volíte své oblíbené funkce skoro poslepu.
Naprostá špička je tu právě celkové zpracování. Každý přepínač, každý ovladač a každé dotykové tlačítko vznikly s absolutní precizností a citem pro detail. Lidé, co dělali interiér, by se uživili i jako výrobci kardiostimulátorů. Porsche dělá všechno stejně, ale přitom o trochu lépe. Je to tu jako v dokonalém Audi A8, které byste ale ještě poslali švýcarským hodinářům na tuning. Ti by pak v kostkovaném saku v hermeticky uzavřené dílně zkoumali zlatou lupou každý detail a ladili jej k dokonalosti.
Infotainment se plynule hýbe a poslouchá na každý dotyk, že by se z toho posadil na zadek i puntičkář Steve Jobs. Sedadlo vás obejme a podepře tak dokonale, že byste tu přečetli i scénář ke všem třem dílům Kmotra na jeden zátah. Jedinou věcí, která mě tady dokázala rozčarovat, je ovládání systému start/stop, které není fyzické, ale jen v infotainmentu - buď na domácí obrazovce, nebo v režimu nastavení auta. Tlačítko by se tu snad neztratilo.
Kdybych měl ale v panameře vybrat jen jediný detail, který bych okamžitě uvítal ve všech autech, bylo by to nastavení audiosystému. Zde bylo řešení od amerického výrobce Bose. To není zas taková výhra, myslel jsem si, protože tento systém pár aut už má a jde o takový průměr. Jenže ono jde o to, jak vytlumíte dveře, rozmístíte reproduktory a všechno k sobě sladíte. A panamera hraje… no prostě neskutečně.
Kdybyste nechali v přihrádce dveří stovkové hřebíky, zůstanou v klidu. Reproduktory vezmou každý jeden tón a naservírují vám ho, jako kdybyste seděli před studiovými monitory. Humpolácké vyhnání basů na ekvalizéru se vám ihned vymstí brněním v podbřišku. Konečně jsem našel něco, co se vyrovná systému Marka Levinsona ve vozech Lexus. Ale jak asi v Porsche hraje vyšší úroveň audia Burmester?
Od zavazadlového prostoru panamery nečekejte žádné zázraky, dokonce ani v této konfiguraci. 515 litrů prostoru je ale v pohodě. Oproti standardní verzi jde o nárůst jen o 20 litrů, ale reálně asi víc nepotřebujete. Dovolenou pro čtyři cestující s ním zvládnete.
Pokračování 2 / 3
Špička i pod kapotou
S nástupem nové generace v roce 2017 se panamera změnila i konstrukčně. Větší míra oceli ustoupila hliníku, ze kterého jsou všechny vnější díly karoserie, kapota i střecha. Samotné jádro auta je tak podstatně lehčí, přitom je ale hmotnost skoro stále stejná, za což mohou nové elektronické systémy. Kdyby tak Porsche neučinilo změny v materiálech konstrukce, byla by panamera ještě více otylá.
To se tedy nestalo a hmotnost se podařilo udržet na 2015 kg, což je na velké luxusní auto nacpané až po strop složitou technikou slušné. Možná i proto se dívám na základní motor poněkud skepticky, protože 330 koní je na dvě tuny málo, především když jde o Porsche, které má jezdit jako… Porsche.
Verze 4S byla jednou z prvních, která se po omlazení modelu v roce 2017 objevila v nabídce. Technicky je to vidlicový šestiválec o objemu 2,9 litru, který produkuje výkon 324 kW (440 koní) a 550 N.m točivého momentu. Stejně jako ostatní motory Porsche s uspořádanými válci do písmene V, má i tento přeplňování mezi válci, konkrétně dvěma turbodmychadly.
Porsche zvolilo tuto konstrukci pro co nejkratší putování výfukových plynů do turbodmychadel, která tak roztáčejí kolotoč štěstí v minimálních časových intervalech. S bezprostřední reakcí na plyn zase pomáhá zdvojené vedení výfukových plynů. Renesance panamery v roce 2017 s sebou přinesla i nové, tužší uložení motoru a přímější řízení. Při letošním omlazení se pak jen ladilo.
Jak to všechno dopadlo? Ráno jsem k autu nechodil, ale běhal. Probuzení vidlicového šestiválce do studené mlhy se nikdy neomrzí. V případě příplatkových sportovních trombónů Porsche to platí dvojnásob. Studené starty jsou neředěné a syrové a celkově patří k tomu nejlepšímu, co jsem letos slyšel. S rostoucími otáčkami pak motor řve jako rozzlobený bavorák.
Přístrojový štít je digitální a nejdůležitější údaje vidíte na head-up displeji. Otáčkoměr umístěný uprostřed je ale stále analogový, tudíž se můžete kochat tím, jak tlačíte ručičku k magické číslovce 7, kde motor běsní jako zvíře. To jsou přesně ty win-win-win situace, kdy to baví vás, auto i kolemjdoucí. Navíc to nikdy neomrzí.
Panamera má tři jízdní režimy - Normal, Sport a Sport Plus. I na Normal si ale můžete otevřít klapky výfuků a nechat motor zpívat, zatímco k vám tlumiče nepustí jediný kopanec. Takhle jsem ostatně jezdil nejčastěji. Testované auto zrychlí z 0 na 100 km/h za 4,3 sekundy a maximálně může jet až 289 km/h. O čísla tady ale ani moc nejde. Tady jde spíše o ten celkový živelný projev.
Pravá noha je spojená s motorem naprosto přesně. Lehce sešlápněte plyn v kopci a jednotka jen rozvalí moře točivého momentu, které vás vyhoupne vpřed s příjemným zátahem. Dupněte ale až na podlahu a bez zaváhání tam systém pošle nižší rychlost, která vás teleportuje ke čtyřem tisícům otáček, kdy celý kolos s nejvyšším nasazením letí kupředu. To platí vždy. I ve sto šedesáti.
K maximální rychlosti se dopracujete na šestku. Původně sedmistupňová převodovka PDK se dvěma spojkami totiž při modernizaci dostala ještě osmý stupeň a oba horní stupně slouží především ke snižování spotřeby. V 80 km/h si tak klidně dovolí zařadit sedmičku a dokonce s ní i zrychlovat. I když motor točí okolo 1500 otáček za minutu, tak neduní a nevibruje.
Jezdil jsem spíše klidně a občas si dopřál plný potenciál vozu a převodovka ani jednou nezakopla. Vždy dělala přesně to, co jsem chtěl. Samozřejmě ale za podmínky, že jsem měl zvolený ten správný jízdní režim. Na voliči je pak ještě tlačítko, které po stisknutí odpočítává na displeji dvacet sekund. Nezkoušejte to ve městě. Toto nastavení nahodí panameru do krátkodobého zběsilého módu, kdy reaguje jako podrážděný roztěkaný pes. Odezva je pak naprosto blesková a hodí se třeba, když chcete z nějakého důvodu někomu zmizet na dálnici. Je to rychlejší, než otočit voličem na Sport Plus a ponořit nohu do pedálu.
Jako na přesném obláčku
I když jsem z motoru unešený, největším kouzelníkem panamery je podvozek. Je vzduchový s nastavitelnou tuhostí a jak asi čekáte, je jízda příjemná a pohodlná. Na voze byly zimní pneumatiky Pirelli Sottozero 3. Karoserii k nim můžete přiblížit pomocí nastavení světlé výšky, případně to auto udělá samo v nejostřejším režimu.
Ve všech režimech ale platí, že víte naprosto o všem. Pneumatiky vám předávají informace, jako když jezdíte rukou po Braillovu písmu. Silnici, po které jezdíte každý den, pocítíte zcela jinak. Podvozek Porsche čte každý jeden milimetr a všechny informace vám lehce ředěné předá, ať už jde o nerovnosti či změnu povrchu. Není tvrdé, ale tuhé a čitelné. Ruku v ruce s tím pak jde i přesné a ostré řízení.
Auto bylo navíc vybaveno příplatkovým systémem PDDC, což je aktivní stabilizační systém s elektromechanickými stabilizačními tyčemi na obou nápravách. To snižuje boční náklony při zatáčení. Variabilní rozložení točivého momentu na zadních kolech s elektronickým zadním diferenciálem pak zlepšují trakci a přesnost řízení. Spojte to ještě s řízením zadní nápravy a máte neskutečný stroj na zážitky.
Hmotnost přes dvě tuny? Nevadí. Výsledek je absolutně nezáludná, přesná a hravá jízda. V úzkých a rychlých zatáčkách se vám kilogramy nepřelévají ze strany na stranu, ale jsou v těsném závěsu za vašimi zády. Pohon všech kol s elektronickou vícelamelovou spojkou si od motoru bere točivý moment a rozdává ho nápravám přesně podle toho, jak je potřeba.
Vyšší nájezdovou rychlost pak utáhne natáčecí náprava, případně si otřete z čela pot z krátkodobého nedotáčivého smyku, který však systém ihned zatrhne a vrátí vás do stopy. Z hrozivých situací vás pak dostanou žiletkově přesné karbon-keramické brzdy. Vaše cesty z práce se tak často mohou stáčet k okresním cestám, kde budete trápit sportovní auta, abyste pak na obláčkově pohodlném podvozku dojeli po dálnici do garáže.
Párkrát jsem to udělal, takže jsem auto vracel se spotřebou 13,2 l/100 km. Jinak ale, pokud vás na rychlou jízdu neužije, protože máte v garáži ještě 911 a panameru máte na nudné cesty do práce, se vejdete i do deseti litrů. Rekordem pro mě bylo 8,9 l/100 km, kdy jsem jel opravdu rozvážně a nechal ručičku otáčkoměru většinu jízdy v levé části.
Kolik za to?
No, hodně. Základní auto s tímto motorem a karoserií Sport Turismo vyjde na 3.510.000 Kč. To je ještě víc než za Audi RS 6 Avant s výkonem 600 koní. Se vší výbavou vyšel náš testovací vůz na 4.840.420 Kč. Vzhledem k tomu, že jde o vůz z Německa, jde o přepočet z eur. V poslední kapitole najdete již zmíněný seznam příplatků, kde jsem si dovolil dohledat české ceny.
Je to hrozně moc, i na Porsche. Ano, i 911 může stát klidně i sedm milionů, ale to je od svých konkurentů vzdálené dál než panamera. Audi, BMW i Mercedes-Benz podnikly v posledních letech kroky, se kterými jsou teď na vrcholu luxusních vozů. Z panamery mám sice skutečně pocit, že dělá spoustu věcí o trochu lépe, ale že by to stálo za takové peníze? Navíc, když si odmyslím některé příplatky v podvozkové části, je jasné, že nebude jezdit tak dobře. Mezera mezi konkurenty se tak ještě zmenší.
Pokračování 3 / 3
Závěr
Porsche Panamera nikdy nebylo autem pro každého. Zatímco po 911 touží každý druhý malý kluk, její otylou sestru má na plakátu v pokoji asi málokdo. Přesto se jich prodává opravdu hodně. Panamera je o komfortním cestování, rychlosti, perfektním zpracování a prostoru, který patří k největším v nabídce.
Málokteré auto této velikosti funguje s takovou chirurgickou přesností. Právě za to platíte. Za ten pověstný „Porsche feeling“, který ocení jen fajnšmekři a jsou ochotní za to zaplatit. Na předvádění slouží spíše SUV, tohle je pro kluky, co vyrostli z 911 a potřebují něco většího, aby mohli být i nadále dětmi, i když jim už raší první šediny.
Z nabídky vozu si vybere opravdu každý. Naše testovaná varianta měla pár mušek, ale ve výsledku šlo opravdu jen o detaily, které vás nebudou trápit. Pořád nicméně platí, že němečtí konkurenti udělají velmi podobnou službu za menší peníze. Ti ale zase nemají znak Porsche. Je to na každém z vás.
Porsche Panamera: Souhrn cen |
Základní cena vozidla |
2.763.000 Kč (3.0 V6 Panamera/243 kW) |
Cena s testovaným motorem a výbavou |
3.510.000 Kč (3.0 V6/324 kW 4S ST) |
Cena testovaného vozidla |
4.840.420 Kč (3.0 V6/324 kW 4S ST) |
Technické údaje: Porsche Panamera
Rok • stupeň výbavy
2020 • 4S Sport Turismo
Počet válců/ventilů na válec • rozvod
6/4 • DOHC
Typ motoru • zdvihový objem
zážehový • 2 984 cm3
Vrtání • zdvih
84,5 mm • 86,0 mm
Nejvyšší výkon
324 kW (440 koní)
Nejvyšší výkon při otáčkách
5 650 až 6 600 ot/min
Nejvyšší krouticí moment
550 Nm při 2 000 až 5 500 ot/min
Zrychlení z 0 na 100 km/h
4,3 s
Nejvyšší rychlost
289 km/h
Převodovka: způsob řazení • počet stupňů
automatická • 8 stupňů
Zákl./max. objem zavazadlového prostoru
515 l • 1 384 l
Objem palivové nádrže
75 l
Hmotnost: provozní • celková
1 940 kg • 2 615 kg
Rozchod kol: vpředu • vzadu
1 671 mm • 1 651 mm
Rozměry: délka × šířka × výška
5 049 × 1 937 × 1 428 mm
Sériová výbava: Adaptivní vzduchové odpružení, adaptivní aerodynamika s adaptivním střešním spoilerem, LED světlomety, dešťový senzor, elektricky nastavitelná, sklopná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, LED zadní svítilny, automatická dvouzónová klimatizace, pylový filtr s aktivním uhlím, tónovaná skla s tepelnou izolací, elektricky nastavitelná přední sedadla (8 poloh), Porsche Side Impact Protection System (prvky boční ochrany proti nárazům ve dveřích a hrudní airbagy integrované po stranách opěradel u obou předních sedadel), automatické páté dveře, startování bez klíče, dveře se zastavením v libovolné pozici, tempomat, parkovací senzory vpředu i vzadu, systém Porsche Communication Management, včetně online navigace, přípravy na mobilní telefon, audio rozhraní a hlasového ovládání, sportovní volant s řadicími pádly, Hi-Fi systém reproduktorů s 10 reproduktory a celkovým výkonem 150 wattů
Volitelná výbava: třešňová metalíza (35.230 Kč), interiér v kůži, hladká kůže v barvě achátová šedá (101.300 Kč), 21" sportovní kola Panamera Exclusive Design (108.250 Kč), panoramatická střecha (59.970 Kč), SportDesign paket v černém laku (vysoký lesk), včetně prahů SportDesign (118.220 Kč), boční zrcátka v laku v barvě karoserie (12.710 Kč), lišty bočních okének v černém provedení (10.350 Kč), logo Porsche a označení modelu vzadu v černém lesku (14.230 Kč), Porsche Dynamic Chassis Control (133.830 Kč), paket Sport Chrono (53.530 Kč), Sportovní výfuky v černém provedení (96.210 Kč), nádrž na 90 litrů paliva (3410 Kč), karbon-keramické brzdy PCCB (254.450 Kč), řízení zadní nápravy (59.300 Kč), LED matrix čelní světlomety včetně Porsche Dynamic Light System Plus (50.120 Kč), Sklo s tepelnou a zvukovou izolací včetně Privacy glass (53.370 Kč), head-up displej (41.670 Kč), Parkovací asistent ParkAssist včetně Surround View (39.980 Kč), Porsche InnoDrive vč. Adaptivního tempomatu (79.960 Kč), ionizér (8120 Kč), individuální komfortní zadní sedadla (8 poloh, elektrické) s paměťovým paketem (58.630 Kč), vyhřívaná sedadla vzadu (13.890 Kč), odvětrávání sedadel vpředu (30.130 Kč), 4-zónová klimatizace (29.800 Kč), variabilní systém zavazadlového prostoru (11.530 Kč), vyhřívaný multifunkční volant pokrytý Alcantarou (37.790 Kč), čalounění stropu Alcantarou (53.870 Kč), interiérový paket v provedení carbon (46.420 Kč), prahové lišty v karbonu (20.330 Kč), Bose Surround Sound System (40.320 Kč), USB rozhraní vzadu (4760 Kč)