Porsche Panamera 4 E-Hybrid: Čtvrtá do party umí jezdit za 2,5 l/100 km

K Panameře 4S, Turbo a 4S Diesel se nyní připojuje také hybridní verze 4 E-Hybrid. Má 462 koní a velmi nízkou udávanou spotřebu.

Porsche Panamera mělo hybridní variantu už v předešlé generaci, potkat takový vůz na našich silnicích ale bylo spíše svátkem. Zákazníci zkrátka stále hodně dají na klasické verze, novinka by ale mohla jejich přesvědčení „nalomit“. Vedle provedení 4S, Turbo a 4S Diesel zastává nový 4 E-Hybrid pozici čtvrtého do party, a věřte tomu nebo ne, bere si něco i z beznadějně vyprodaného hyperpostu 918 Spyder.

Pro začátek trochu suchých faktů: Panamera 4 E-Hybrid je plug-in hybrid s pohonem všech kol, základ spočívá ve vidlicovém šestiválci 2.9 Biturbo (243 kW a 450 N.m) párovaném s novou osmistupňovou převodovkou PDK, kombinovaný výkon činí a 340 kW (462 koní) a točivý moment je 700 N.m. Vůz se vždycky po startu chová jako elektromobil a čistě na elektrickou energii dokáže ujet do rychlosti 140 km/h až 50 kilometrů při spotřebě 15,9 kWh/100 km.

Nová generace Porsche Panamera je nejrychlejší luxusní sedan na světě

Nová generace Porsche Panamera je nejrychlejší luxusní sedan na světě

Mnohem zajímavější je ale kombinovaná spotřeba 2,5 l/100 km, která ale bude velmi závislá na tom, jak řidič s autem pracuje. K tomu slouží režimy E-Power (čistě elektrický), Hybrid Auto (hybridní), E-Hold (zachování energie v akumulátoru) a E-Charge (dobíjení motorem a rekuperací během jízdy). Podobné je to také například u Volkswagenu Passat GTE, se kterým zkrátka musíte pracovat, jinak budete jezdit za sedm litrů a výhoda plug-in hybridu se neprojeví. Volbou balíčku Sport Chrono získáte i tradiční režimy Sport a Sport Plus, na ty ale při snaze o co nejmenší spotřebu zapomeňte.

Energie je uložená v lithium-iontoivém akumulátoru chlazeném kapalinou, který je najdete pod podlážkou v zavazadlovém prostoru. Mezigeneračně stoupla jeho kapacita z 9,4 na 14,1 kWh, a to dokonce při zachování stejné hmotnosti. Nabíjení z běžné domácí sítě zabere necelých šest hodin, rychlonabíječka úkon zvládne za méně než čtyři hodiny.

Porsche Panamera bude i „v kombíku, v tédéíčku a ve čtyřkolce“

Porsche Panamera bude i „v kombíku, v tédéíčku a ve čtyřkolce“

Akumulátor napájí elektromotor o výkonu 100 kW a točivém momentu 400 N.m, který je stejný jako u hypersportu 918 Spyder. Nelze přitom říci, že by Porsche věnovalo veškeré úsilí dosažení nízké spotřeby, protože 4 E-Hybrid dokáže zrychlit z 0-100 km/h za 4,6 sekundy a dokáže jet rychlostí až 278 km/h. Slušné!

Porsche Panamera 4 E-Hybrid se veřejnosti naživo představí na blížícím se autosalonu v Paříži. Automobilka nicméně nedělá přílišné drahoty se zveřejněním ceny – vůz lze už nyní objednávat za nejméně 107.553 eur, což je v přepočtu asi 2,9 milionu korun. První exempláře se v Evropě objeví v průběhu dubna, ve standardu jim nebude chybět například komfortní vzduchový podvozek.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

dnes | Miro Mihálik | 8 příspěvků
TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků
TEST Volvo V60 D4 Polestar: Zpomalí vám tep, vyžehlí děravé okresky!

Volvo V60 D4 Polestar

Nová generace Volva V60 těží z moderní platformy a bere si to podstatné z větších modelů. Možná je to také poslední dieselová generace. Což je škoda.

9.  10.  2018 | Milan Lažanský | 24 příspěvků