Porsche Panamera 4 E-Hybrid: Čtvrtá do party umí jezdit za 2,5 l/100 km

K Panameře 4S, Turbo a 4S Diesel se nyní připojuje také hybridní verze 4 E-Hybrid. Má 462 koní a velmi nízkou udávanou spotřebu.

Porsche Panamera mělo hybridní variantu už v předešlé generaci, potkat takový vůz na našich silnicích ale bylo spíše svátkem. Zákazníci zkrátka stále hodně dají na klasické verze, novinka by ale mohla jejich přesvědčení „nalomit“. Vedle provedení 4S, Turbo a 4S Diesel zastává nový 4 E-Hybrid pozici čtvrtého do party, a věřte tomu nebo ne, bere si něco i z beznadějně vyprodaného hyperpostu 918 Spyder.

Pro začátek trochu suchých faktů: Panamera 4 E-Hybrid je plug-in hybrid s pohonem všech kol, základ spočívá ve vidlicovém šestiválci 2.9 Biturbo (243 kW a 450 N.m) párovaném s novou osmistupňovou převodovkou PDK, kombinovaný výkon činí a 340 kW (462 koní) a točivý moment je 700 N.m. Vůz se vždycky po startu chová jako elektromobil a čistě na elektrickou energii dokáže ujet do rychlosti 140 km/h až 50 kilometrů při spotřebě 15,9 kWh/100 km.

Nová generace Porsche Panamera je nejrychlejší luxusní sedan na světě

Nová generace Porsche Panamera je nejrychlejší luxusní sedan na světě

Mnohem zajímavější je ale kombinovaná spotřeba 2,5 l/100 km, která ale bude velmi závislá na tom, jak řidič s autem pracuje. K tomu slouží režimy E-Power (čistě elektrický), Hybrid Auto (hybridní), E-Hold (zachování energie v akumulátoru) a E-Charge (dobíjení motorem a rekuperací během jízdy). Podobné je to také například u Volkswagenu Passat GTE, se kterým zkrátka musíte pracovat, jinak budete jezdit za sedm litrů a výhoda plug-in hybridu se neprojeví. Volbou balíčku Sport Chrono získáte i tradiční režimy Sport a Sport Plus, na ty ale při snaze o co nejmenší spotřebu zapomeňte.

Energie je uložená v lithium-iontoivém akumulátoru chlazeném kapalinou, který je najdete pod podlážkou v zavazadlovém prostoru. Mezigeneračně stoupla jeho kapacita z 9,4 na 14,1 kWh, a to dokonce při zachování stejné hmotnosti. Nabíjení z běžné domácí sítě zabere necelých šest hodin, rychlonabíječka úkon zvládne za méně než čtyři hodiny.

Porsche Panamera bude i „v kombíku, v tédéíčku a ve čtyřkolce“

Porsche Panamera bude i „v kombíku, v tédéíčku a ve čtyřkolce“

Akumulátor napájí elektromotor o výkonu 100 kW a točivém momentu 400 N.m, který je stejný jako u hypersportu 918 Spyder. Nelze přitom říci, že by Porsche věnovalo veškeré úsilí dosažení nízké spotřeby, protože 4 E-Hybrid dokáže zrychlit z 0-100 km/h za 4,6 sekundy a dokáže jet rychlostí až 278 km/h. Slušné!

Porsche Panamera 4 E-Hybrid se veřejnosti naživo představí na blížícím se autosalonu v Paříži. Automobilka nicméně nedělá přílišné drahoty se zveřejněním ceny – vůz lze už nyní objednávat za nejméně 107.553 eur, což je v přepočtu asi 2,9 milionu korun. První exempláře se v Evropě objeví v průběhu dubna, ve standardu jim nebude chybět například komfortní vzduchový podvozek.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol | 1 příspěvek
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků