Porsche Panamera 2014: první snímky faceliftu, žádný šok nečekejte

Hatchback Panamera srdce skalních příznivců značky neuchvátil, a ani nadcházející modelový rok na jeho povaze mnoho nezmění.

Je třeba začít konstatováním, že každá automobilka potřebuje příjmy pro svůj rozvoj. U značky Porsche jsou i přes její pověst producenta sportovních automobilů špičkových vlastností dojnými kravami hlavně opuchlá SUV Cayenne a nemotorné hatchbacky Panamera (zmiňme alespoň přinejmenším diskutabilní provedení Panamera Diesel). To jsou fakta a nic proti tomu nelze namítat, jde zkrátka o ryze racionální přístup k věci. Již za dva týdny na šanghajském autosalonu oslaví svoji premiéru první rozsáhlý facelift modelu Porsche Panamera, ale my vám můžeme již nyní nabídnout první obrázky a informace.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Porsche Panamera 2014: novinky hledejte lupou

Snímky unikly zřejmě skrze krátkodobou nepozornost jinak precizního britského magazínu Autocar, ovšem příslušný článek byste tam již nyní hledali zbytečně. A z fotografií je jasně patrné, že mnoho se toho u Panamery pro modelový rok 2014 nezmění. Zákulisní informace hovořily o tom, že se Panamera v rámci faceliftu dočká výrazně sportovnějšího pojetí ve stylu pařížské studie Porsche Panamera Sport Turismo, ovšem nakonec zůstalo jen u upravených svítilen a nárazníků vpředu i vzadu. Pokud tedy chcete opravdu rychlý hatchback od Porsche, nezbude vám než využít služeb ladičských firem Regula Exclusive nebo Edo Competition.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Ani na palubě mnoho novinek nečekejte

Nic proti Panameře, je to zdařilé, luxusní a rychlé auto, ale s klasickým duchem automobilů značky Porsche nic společného nemá. Ze zmíněného konceptu Panamera Sport Turismo novinka pro rok 2014 převezme pohonnou soustavu typu plug-in hybrid v rámci nového provedení Panamera S E-Hybrid. Sestávat bude z vidlicového šestiválce s objemem 3,0 l, elektromotoru a větší sady li-ionových akumulátorů s možností dobíjení z externích zdrojů. Celek má dosahovat kombinovaného výkonu 412 koní (306 kW) a vozu zajistí dosažení rychlosti 269 km/h a zrychlení z 0 na 96 km/h za 5,5 s (na 100 km/h to bude zhruba o 0,2 s horší).

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

U provedení Panamera S E-Hybrid výrobce slibuje na čistě elektrický pohon dojezd v rozmezí 18 až 35 km a dosažení nejvyšší rychlosti 133 km/h, ovšem průměrnou spotřebu 3,1 l/100 km a emise CO2 o hmotnosti pod 100 g/km můžeme očekávat snad jen u vozu, který třetinu měřené trati urazí na energii z akumulátorů předem nabitých z externích zdrojů. Panamera S pak dostane nový zážehový šestiválec 3,0 l s dvojicí turbodmychadel a výkonem posíleným na 419 koní (308 kW) a točivým momentem zvýšeným na 521 Nm, spotřeba paliva tohoto provedení má zároveň klesnout až o 19 %.

Minitest Volkswagen Touareg Masaj 3.0 TDI: Nesnáším loučení!

VW Touareg Masaj 3.0 TDI (minitest)

Dnešním testem dáváme poslední sbohem druhé generaci Volkswagenu Touareg. Velké a bytelné SUV s oprávněnými terénními ambicemi tady s námi bude už doslova jenom pár týdnů.

včera | Jan Mička | 26 příspěvků
Test Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D: Žádný úkol není nesplnitelný

Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D

Toyota sice v Evropě propaguje hybridy, stále však nabízí i nezničitelná auta, která ji v minulosti proslavila.

18.  1.  2018 | Radek Pecák | 14 příspěvků
Minitest Subaru Forester 2.0i-L: Vylepšený kmet dostal dvě oči navíc

Subaru Forester 2.0iL (minitest)

Forester chce v letošním roce k poctivému podvozku nabídnout i porci aktivní bezpečnosti. Přesvědčí matador kategorie i ty "bezpečně smýšlející"?

16.  1.  2018 | Milan Lažanský | 2 příspěvky