Porsche Pamamera 4 E-Hybrid v ČR: 2,5 l/100 km od 3 milionů korun

Nová generace hybridního Porsche Panamera vstupuje na český trh. Připravte si minimálně tři miliony korun.

Druhá generace hybridní Panamery se představila na autosalonu v Paříži. V našich končinách, kde dotace na alternativní pohon neexistují a majitelé takových vozů nejsou ani jinak zvýhodňováni, se stane oblíbeným modelem spíše jen pro technologické nadšence. U auta, které v základní ceně začíná na třech milionech korun, totiž o úsporách na palivu nelze hovořit s takovou vážností, byť čísla na papíře obdiv budí.

Nový plug-in hybrid prvních 50 kilometrů jízdy při maximální rychlosti 140 km/h dokáže jet pouze na elektřinu. Číslovka 4 napovídá přítomnost pohonu všech čtyř kol. Tento čtyřdveřový sportovní vůz, který po našem první prozkoumání na pařížském autosalonu nabízí znatelně více místa pro posádku, se dokáže rozjet až na rychlost 278 kilometrů za hodinu. Systémový výkon vozidla dosahuje 340 kW (462 HP) a spotřeba paliva podle nového evropského jízdního cyklu pro plug-in hybridy činí 2,5 l/100 km. Společný točivý moment obou pohonů dosahuje 700 Nm. Z nuly na „stovku“ to stuttgartský ekolog zvládne za 4,6 s.

Porsche Panamera 4 E-Hybrid: Čtvrtá do party umí jezdit za 2,5 l/100 km

Porsche Panamera 4 E-Hybrid: Čtvrtá do party umí jezdit za 2,5 l/100 km

Elektromotor má původ u supersportu 918 Spyder. Dosahuje tedy výkonu 100 kW (136 HP) a točivého momentu 400 Nm. Zatímco u předchozí generace se elektrický pohon aktivoval až po sešlápnutí plynu alespoň na 80 procent, nyní pracuje elektromotor a benzínový motor společně od samého začátku. Spalovací část pohonného ústrojí znamená šestiválec biturbo o objemu 2,9 litrů (243 kW/330 HP/450 Nm).

Elektromotor tvoří spolu se spojkou k šestiválcovému motoru novou generaci hybridního modulu. Na rozdíl od elektrohydraulického systému předchozího modelu se spojka u nové Panamery spouští elektromechanicky pomocí elektrického spouštěče. K přenosu energie na pohon všech kol se stejně jako u jiných modelů Panamery druhé generace využívá nová osmistupňová dvouspojková převodovka PDK, která nahradila osmistupňový měničový automat předchozí generace. Elektromotor napájí proudem lithium-iontový akumulátor chlazený kapalinou. Kapacita baterie integrované pod podlážkou zavazadlového prostoru se zvýšila z 9,4 na 14,1 kWh. K plnému nabití stačí 5,8 hodiny. Průběh nabíjení lze ovládat a sledovat přes mobilní aplikaci.

Porsche Panamera 4 E-hybrid - technická data a české ceny
Zdvihový objem [cm3] 2894
Válce/ventily 6.4
Největší výkon [kW/min] 340/6000
Točivý moment [N.m/min] 700/-
Převodovka 7A
Max. rychlost [km/h] 278
Zrychlení 0-100 km/h [s] 4,6
Spotřeba [l/100 km] 2,5
Cena [Kč] 3.002.000

Prostřednictvím přepínače systému Porsche Communication Management se aktivují různé jízdní režimy, jako například režim Sport a Sport Plus známé z jiných modelů Panamery. Pro hybridní verze je určen jízdní režim E-Power, Hybrid Auto, E-Hold a E-Charge. Auto startuje vždy v čistě elektrickém režimu E-Power. V režimu Hybrid Auto Panamera automaticky střídá a kombinuje zdroje pohonu. Režim E-Hold umožňuje zachování aktuálního stavu energie v akumulátoru, aby bylo například možné dojet v cíli v nízkoemisních zónách na elektrický pohon. Režim E-Charge umožňuje rychlejší dobíjení baterie pomocí spalovacího motoru. Nejvyššího výkonu lze dosáhnout v režimu Sport a Sport Plus, v nichž je benzinový motor nepřetržitě v provozu.

Porsche Panamera dostane hybridní techniku z 918 Spyder a 700 koní

Porsche Panamera dostane hybridní techniku z 918 Spyder a 700 koní

V Česku začíná cena Panamery 4 E-Hybrid na částce 3.001.882 Kč. První exempláře se k zákazníkům u nás dostanou v létě příštího roku. Jedná již o čtvrtou verzi druhé generace Panamery. Tuto řadu tvoří nyní Panamera Turbo (404 kW/550 HP), Panamera 4S (324 kW/440 HP), Panamera 4S Diesel (310 kW/422 HP) a Panamera 4 E-Hybrid (340 kW/462 HP).

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 3 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků