Porsche Pamamera 4 E-Hybrid v ČR: 2,5 l/100 km od 3 milionů korun

Nová generace hybridního Porsche Panamera vstupuje na český trh. Připravte si minimálně tři miliony korun.

Druhá generace hybridní Panamery se představila na autosalonu v Paříži. V našich končinách, kde dotace na alternativní pohon neexistují a majitelé takových vozů nejsou ani jinak zvýhodňováni, se stane oblíbeným modelem spíše jen pro technologické nadšence. U auta, které v základní ceně začíná na třech milionech korun, totiž o úsporách na palivu nelze hovořit s takovou vážností, byť čísla na papíře obdiv budí.

Nový plug-in hybrid prvních 50 kilometrů jízdy při maximální rychlosti 140 km/h dokáže jet pouze na elektřinu. Číslovka 4 napovídá přítomnost pohonu všech čtyř kol. Tento čtyřdveřový sportovní vůz, který po našem první prozkoumání na pařížském autosalonu nabízí znatelně více místa pro posádku, se dokáže rozjet až na rychlost 278 kilometrů za hodinu. Systémový výkon vozidla dosahuje 340 kW (462 HP) a spotřeba paliva podle nového evropského jízdního cyklu pro plug-in hybridy činí 2,5 l/100 km. Společný točivý moment obou pohonů dosahuje 700 Nm. Z nuly na „stovku“ to stuttgartský ekolog zvládne za 4,6 s.

Premiéry | Hybridy | Porsche

Porsche Panamera 4 E-Hybrid: Čtvrtá do party umí jezdit za 2,5 l/100 km

Elektromotor má původ u supersportu 918 Spyder. Dosahuje tedy výkonu 100 kW (136 HP) a točivého momentu 400 Nm. Zatímco u předchozí generace se elektrický pohon aktivoval až po sešlápnutí plynu alespoň na 80 procent, nyní pracuje elektromotor a benzínový motor společně od samého začátku. Spalovací část pohonného ústrojí znamená šestiválec biturbo o objemu 2,9 litrů (243 kW/330 HP/450 Nm).

Elektromotor tvoří spolu se spojkou k šestiválcovému motoru novou generaci hybridního modulu. Na rozdíl od elektrohydraulického systému předchozího modelu se spojka u nové Panamery spouští elektromechanicky pomocí elektrického spouštěče. K přenosu energie na pohon všech kol se stejně jako u jiných modelů Panamery druhé generace využívá nová osmistupňová dvouspojková převodovka PDK, která nahradila osmistupňový měničový automat předchozí generace. Elektromotor napájí proudem lithium-iontový akumulátor chlazený kapalinou. Kapacita baterie integrované pod podlážkou zavazadlového prostoru se zvýšila z 9,4 na 14,1 kWh. K plnému nabití stačí 5,8 hodiny. Průběh nabíjení lze ovládat a sledovat přes mobilní aplikaci.

Porsche Panamera 4 E-hybrid - technická data a české ceny
Zdvihový objem [cm3] 2894
Válce/ventily 6.4
Největší výkon [kW/min] 340/6000
Točivý moment [N.m/min] 700/-
Převodovka 7A
Max. rychlost [km/h] 278
Zrychlení 0-100 km/h [s] 4,6
Spotřeba [l/100 km] 2,5
Cena [Kč] 3.002.000

Prostřednictvím přepínače systému Porsche Communication Management se aktivují různé jízdní režimy, jako například režim Sport a Sport Plus známé z jiných modelů Panamery. Pro hybridní verze je určen jízdní režim E-Power, Hybrid Auto, E-Hold a E-Charge. Auto startuje vždy v čistě elektrickém režimu E-Power. V režimu Hybrid Auto Panamera automaticky střídá a kombinuje zdroje pohonu. Režim E-Hold umožňuje zachování aktuálního stavu energie v akumulátoru, aby bylo například možné dojet v cíli v nízkoemisních zónách na elektrický pohon. Režim E-Charge umožňuje rychlejší dobíjení baterie pomocí spalovacího motoru. Nejvyššího výkonu lze dosáhnout v režimu Sport a Sport Plus, v nichž je benzinový motor nepřetržitě v provozu.

Tajné | Zajímavosti | Luxusní auta | Sedany | Porsche

Porsche Panamera dostane hybridní techniku z 918 Spyder a 700 koní

V Česku začíná cena Panamery 4 E-Hybrid na částce 3.001.882 Kč. První exempláře se k zákazníkům u nás dostanou v létě příštího roku. Jedná již o čtvrtou verzi druhé generace Panamery. Tuto řadu tvoří nyní Panamera Turbo (404 kW/550 HP), Panamera 4S (324 kW/440 HP), Panamera 4S Diesel (310 kW/422 HP) a Panamera 4 E-Hybrid (340 kW/462 HP).

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 32 příspěvků
Test: VW Golf GTI je i po faceliftu nejlepším hot-hatchem všedních dnů...

Volkswagen Golf GTI (2017)

Nedávný facelift Volkswagenu Golf se dotkl i verze GTI. Vyzkoušeli jsme základní variantu s manuální převodovkou.

15.  6.  2017 | Milan Lažanský | 44 příspěvků
Test: Kiu Rio jsme vyzkoušeli v základní výbavě. Je to dobrá koupě?

Kia Rio 1,25 CVVT

Nová Kia Rio si chce v segmentu B ukousnout větší kus koláče, než kdy předtím. Po týdenním soužití už víme, že na to předpoklady rozhodně má.

11.  6.  2017 | Milan Lažanský | 9 příspěvků