Porsche oznámilo konec v kategorii LMP1. Místo toho vstoupí do Formule E

Porsche oficiálně oznámilo konec v LMP1. Jeho účast skončí společně se závěrečným závodem sezony Le Mans Series 2017 v Bahrajnu. Od roku 2019 se pak připojí k seriálu Formule E.

Porsche dává své sbohem sérii vytrvalostních závodů LMP1 a už hledí vpřed na "zelené" závodění ve Formuli E. Dále se pak chce soustředit na závody GT a soutěže s vozem 911 RSR ve třídě GT FIA World Endurance Championship. Jejím vrcholem není nic jiného, než slavná čtyřiadvacetihodinovka v Le Mans. Té se tedy příště Porsche účastní bez prototypů LMP1.

Tento krok automobilky z Stuttgartu je odvozem od celkového plánu s názvem Porsche Strategy 2025, ve kterém mají Němci na programu právě podporu čirých "Gétéček" a plně elektrických závodních vozů.

Porsche spustilo výrobu nové Panamery Sport Turismo. Vyrábí se v Lipsku

Porsche spustilo výrobu nové Panamery Sport Turismo. Vyrábí se v Lipsku

"Vstup do Formule E a dosažení úspěchu v této kategorii jsou logickým cílem naší mise E. Rostoucí svoboda ve vývoji vlastních technologií je právě ve Formuli E pro nás velmi přínosná," říká Michael Steiner, člen výkonné rady pro výzkum a vývoj Porsche. "Porsche pracuje s alternativními, inovativními pohonnými koncepty. Formule E je pro nás konečným konkurenčním prostředím pro rozvoj vozidel s vysokým výkonem v oblastech, jako je ekologická účinnost a udržitelnost," dodal. 

Porsche už v tomto roce učinilo kroky směrem k vývoji vlastního závodního speciálu pro Formuli E.

Porsche 911 GT2 RS prozrazeno před premiérou na sérii fotografií

Porsche 911 GT2 RS prozrazeno před premiérou na sérii fotografií

Jak už jsme výše zmiňovali, Porsche také tímto impulsem zvyšuje svůj závazek ve třídě GT. "Rozmanitost výrobců a kvalita jak v WEC, tak i v americké IMSA nás vedou k posílení našeho odhodlání a soustředění našich strategií na používání 911 RSR," říká Steiner. "Chceme být jedničkou. K tomu musíme odpovídajícím způsobem investovat."

Prohlédněte si závodní speciály Porsche:

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

bazar

Nissan Juke 1,2
Rok výroby: 2017
Stav: nový vůz
Cena: 370 000 Kč
Renault Thalia 1,4
Rok výroby: 2006
Stav: 52 888 km
Cena: 60 000 Kč
Porsche Cayenne 3
Rok výroby: 2011
Stav: 81 410 km
Cena: 1 000 000 Kč
Porsche Cayenne 3
Rok výroby: 2011
Stav: 165 971 km
Cena: 820 000 Kč
Porsche 911 3,4
Rok výroby: 2012
Stav: 49 701 km
Cena: 1 850 000 Kč
Porsche Cayenne 3,6
Rok výroby: 2008
Stav: 155 155 km
Cena: 430 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků