Porsche oznámilo konec v kategorii LMP1. Místo toho vstoupí do Formule E

Porsche oficiálně oznámilo konec v LMP1. Jeho účast skončí společně se závěrečným závodem sezony Le Mans Series 2017 v Bahrajnu. Od roku 2019 se pak připojí k seriálu Formule E.

Porsche dává své sbohem sérii vytrvalostních závodů LMP1 a už hledí vpřed na "zelené" závodění ve Formuli E. Dále se pak chce soustředit na závody GT a soutěže s vozem 911 RSR ve třídě GT FIA World Endurance Championship. Jejím vrcholem není nic jiného, než slavná čtyřiadvacetihodinovka v Le Mans. Té se tedy příště Porsche účastní bez prototypů LMP1.

Tento krok automobilky z Stuttgartu je odvozem od celkového plánu s názvem Porsche Strategy 2025, ve kterém mají Němci na programu právě podporu čirých "Gétéček" a plně elektrických závodních vozů.

Porsche spustilo výrobu nové Panamery Sport Turismo. Vyrábí se v Lipsku

Porsche spustilo výrobu nové Panamery Sport Turismo. Vyrábí se v Lipsku

"Vstup do Formule E a dosažení úspěchu v této kategorii jsou logickým cílem naší mise E. Rostoucí svoboda ve vývoji vlastních technologií je právě ve Formuli E pro nás velmi přínosná," říká Michael Steiner, člen výkonné rady pro výzkum a vývoj Porsche. "Porsche pracuje s alternativními, inovativními pohonnými koncepty. Formule E je pro nás konečným konkurenčním prostředím pro rozvoj vozidel s vysokým výkonem v oblastech, jako je ekologická účinnost a udržitelnost," dodal. 

Porsche už v tomto roce učinilo kroky směrem k vývoji vlastního závodního speciálu pro Formuli E.

Porsche 911 GT2 RS prozrazeno před premiérou na sérii fotografií

Porsche 911 GT2 RS prozrazeno před premiérou na sérii fotografií

Jak už jsme výše zmiňovali, Porsche také tímto impulsem zvyšuje svůj závazek ve třídě GT. "Rozmanitost výrobců a kvalita jak v WEC, tak i v americké IMSA nás vedou k posílení našeho odhodlání a soustředění našich strategií na používání 911 RSR," říká Steiner. "Chceme být jedničkou. K tomu musíme odpovídajícím způsobem investovat."

Prohlédněte si závodní speciály Porsche:

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

dnes | Miro Mihálik | 10 příspěvků
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků