Porsche: Ovládání infotainmentu gesty je jen přechodná móda

Nejenže se řidič musí gesta naučit, ale hrozí i to, že ostatní řidiči by si mohli počínání člověka, který za volantem divoce mává rukama, špatně vyložit. To říká muž, který má u Porsche na povel vývoj palubních systémů.
Porsche: Ovládání infotainmentu gesty je jen přechodná móda

Automobilka Porsche se jasně vymezila vůči moderním systémům ovládání palubního zábavního systému pomocí gest. Lutz Krauss, vedoucí vývoje paubních systémů Porsche, se domnívá, že ovládání gesty je jen přechodná móda.

„Testovali jsme to a samozřejmě se tím zabýváme, ale nemyslím si, že tohle je budoucnost,“ řekl Krauss magazínu CarAdvice. Systémy zatím umí jen základní funkce jako přehrání následující skladby, změnu rozhlasové stanice, odmítnutí telefonního hovoru či ztlumení rádia.

ADAC: Nejméně řidiče rozptyluje VW Passat, nejvíce Citroen DS5

ADAC: Nejméně řidiče rozptyluje VW Passat, nejvíce Citroen DS5

Nejenže se řidič musí gesta naučit, ale podle Krausse také hrozí, že si počínání řidiče, který v autě u křižovatky divoce mává v interiéru rukama, mohou ostatní řidiči v jiných autech špatně vyložit, například jako pokyn „dávám ti přednost, jeď“.

Podle Krausse také není dobré, aby se zákazníkům vnucoval jazyk, kterým mají s autem komunikovat, a přirovnává současnou situaci spíše k programování starých počítačů pomocí programu DOS. Průlom by podle něj mohl nastat v případě, kdy se systém rozpoznání gest spojí s funkcí, která monitoruje, kam se řidič dívá.

Test Porsche 911 4 GTS: Nezapomenutelná rozlučka  

Test Porsche 911 4 GTS: Nezapomenutelná rozlučka  

Jedním z prvních aut se systémem rozpoznání gest je nové BMW řady 7. Koncern Volkswagen, kam spadá i Porsche, nyní používá ve velké části aut palubní systém, který pozná, že se k němu blíží ruka a nabídne na dotykové obrazovce rozšířené funkce, které jsou jinak skryté a nezakrývají například mapu navigace.

bazar

Porsche Cayenne 3
Rok výroby: 2011
Stav: 81 410 km
Cena: 980 000 Kč
Porsche Cayenne 3
Rok výroby: 2011
Stav: 165 971 km
Cena: 780 000 Kč
Porsche Cayenne 4,8
Rok výroby: 2012
Stav: 97 358 km
Cena: 1 350 000 Kč
Porsche Cayenne 3,6
Rok výroby: 2008
Stav: 155 155 km
Cena: 390 000 Kč
Porsche Cayenne 3,2
Rok výroby: 2006
Stav: 267 049 km
Cena: 200 000 Kč
Porsche Cayenne 4,5
Rok výroby: 2007
Stav: 188 476 km
Cena: 280 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test: Ford Fiesta je stále řidičskou volbou, univerzálem bez vad ale ne

Ford Fiesta

Naší recenzí tentokrát prošla nová generace Fordu Fiesta.

včera | Milan Lažanský | 14 příspěvků
Kabriolet versus kupé: O kolik se zvýší spotřeba při jízdě s otevřenou střechou?

Test spotřeby kabrioletu

Přemýšleli jste někdy nad tím, jestli se spotřeba paliva dramaticky zvýší při jízdě s otevřenou střechou? Vyzkoušeli jsme to.

18.  9.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků
Test krátkých sprintů: Je lepší motorka, elektrovůz, nebo BMW 760i?

Test krátkých sprintů

Ne vždy musí být motocykl při startu od semaforů rychlejší než auto. Při testu redaktoři Autorevue.cz proti sobě postavili dva rozdílné typy motocyklů, elektromobil a auto s výkonem přes šest stovek koní.

8.  9.  2017 | Radek Pecák | 19 příspěvků