Porsche: Ovládání infotainmentu gesty je jen přechodná móda

Nejenže se řidič musí gesta naučit, ale hrozí i to, že ostatní řidiči by si mohli počínání člověka, který za volantem divoce mává rukama, špatně vyložit. To říká muž, který má u Porsche na povel vývoj palubních systémů.
Porsche: Ovládání infotainmentu gesty je jen přechodná móda

Automobilka Porsche se jasně vymezila vůči moderním systémům ovládání palubního zábavního systému pomocí gest. Lutz Krauss, vedoucí vývoje paubních systémů Porsche, se domnívá, že ovládání gesty je jen přechodná móda.

„Testovali jsme to a samozřejmě se tím zabýváme, ale nemyslím si, že tohle je budoucnost,“ řekl Krauss magazínu CarAdvice. Systémy zatím umí jen základní funkce jako přehrání následující skladby, změnu rozhlasové stanice, odmítnutí telefonního hovoru či ztlumení rádia.

ADAC: Nejméně řidiče rozptyluje VW Passat, nejvíce Citroen DS5

ADAC: Nejméně řidiče rozptyluje VW Passat, nejvíce Citroen DS5

Nejenže se řidič musí gesta naučit, ale podle Krausse také hrozí, že si počínání řidiče, který v autě u křižovatky divoce mává v interiéru rukama, mohou ostatní řidiči v jiných autech špatně vyložit, například jako pokyn „dávám ti přednost, jeď“.

Podle Krausse také není dobré, aby se zákazníkům vnucoval jazyk, kterým mají s autem komunikovat, a přirovnává současnou situaci spíše k programování starých počítačů pomocí programu DOS. Průlom by podle něj mohl nastat v případě, kdy se systém rozpoznání gest spojí s funkcí, která monitoruje, kam se řidič dívá.

Test Porsche 911 4 GTS: Nezapomenutelná rozlučka  

Test Porsche 911 4 GTS: Nezapomenutelná rozlučka  

Jedním z prvních aut se systémem rozpoznání gest je nové BMW řady 7. Koncern Volkswagen, kam spadá i Porsche, nyní používá ve velké části aut palubní systém, který pozná, že se k němu blíží ruka a nabídne na dotykové obrazovce rozšířené funkce, které jsou jinak skryté a nezakrývají například mapu navigace.

Minitest Subaru Forester 2.0i-L: Vylepšený kmet dostal dvě oči navíc

Subaru Forester 2.0iL (minitest)

Forester chce v letošním roce k poctivému podvozku nabídnout i porci aktivní bezpečnosti. Přesvědčí matador kategorie i ty "bezpečně smýšlející"?

včera | Milan Lažanský | 1 příspěvek
Minitest Mitsubishi ASX 1,6 MIVEC: Jsou vylepšení znát?

Mitsubishi ASX 1,6 MIVEC (minitest )

Mitsubishi ASX se v provedení modelového roku 2018 nezměnilo po technické stránce, zapracovalo ale na designu.

13.  1.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků
TEST Kia Stinger GT 3.3 T-GDI AWD: Díky, Alberte!

Kia Stinger GT 3.3 T-GDI AWD

Trvalo více než pět let, než Kia přetavila fantastický koncept GT v produkční auto. Najala na to ty správné lidi a výsledkem je gran turismo, který nemá v historii značky obdoby.

11.  1.  2018 | Jan Mička | 114 příspěvků