Porsche: Ovládání infotainmentu gesty je jen přechodná móda

Nejenže se řidič musí gesta naučit, ale hrozí i to, že ostatní řidiči by si mohli počínání člověka, který za volantem divoce mává rukama, špatně vyložit. To říká muž, který má u Porsche na povel vývoj palubních systémů.
Porsche: Ovládání infotainmentu gesty je jen přechodná móda

Automobilka Porsche se jasně vymezila vůči moderním systémům ovládání palubního zábavního systému pomocí gest. Lutz Krauss, vedoucí vývoje paubních systémů Porsche, se domnívá, že ovládání gesty je jen přechodná móda.

„Testovali jsme to a samozřejmě se tím zabýváme, ale nemyslím si, že tohle je budoucnost,“ řekl Krauss magazínu CarAdvice. Systémy zatím umí jen základní funkce jako přehrání následující skladby, změnu rozhlasové stanice, odmítnutí telefonního hovoru či ztlumení rádia.

ADAC: Nejméně řidiče rozptyluje VW Passat, nejvíce Citroen DS5

ADAC: Nejméně řidiče rozptyluje VW Passat, nejvíce Citroen DS5

Nejenže se řidič musí gesta naučit, ale podle Krausse také hrozí, že si počínání řidiče, který v autě u křižovatky divoce mává v interiéru rukama, mohou ostatní řidiči v jiných autech špatně vyložit, například jako pokyn „dávám ti přednost, jeď“.

Podle Krausse také není dobré, aby se zákazníkům vnucoval jazyk, kterým mají s autem komunikovat, a přirovnává současnou situaci spíše k programování starých počítačů pomocí programu DOS. Průlom by podle něj mohl nastat v případě, kdy se systém rozpoznání gest spojí s funkcí, která monitoruje, kam se řidič dívá.

Test Porsche 911 4 GTS: Nezapomenutelná rozlučka  

Test Porsche 911 4 GTS: Nezapomenutelná rozlučka  

Jedním z prvních aut se systémem rozpoznání gest je nové BMW řady 7. Koncern Volkswagen, kam spadá i Porsche, nyní používá ve velké části aut palubní systém, který pozná, že se k němu blíží ruka a nabídne na dotykové obrazovce rozšířené funkce, které jsou jinak skryté a nezakrývají například mapu navigace.

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků