Porsche: Ovládání infotainmentu gesty je jen přechodná móda

Nejenže se řidič musí gesta naučit, ale hrozí i to, že ostatní řidiči by si mohli počínání člověka, který za volantem divoce mává rukama, špatně vyložit. To říká muž, který má u Porsche na povel vývoj palubních systémů.
Porsche: Ovládání infotainmentu gesty je jen přechodná móda

Automobilka Porsche se jasně vymezila vůči moderním systémům ovládání palubního zábavního systému pomocí gest. Lutz Krauss, vedoucí vývoje paubních systémů Porsche, se domnívá, že ovládání gesty je jen přechodná móda.

„Testovali jsme to a samozřejmě se tím zabýváme, ale nemyslím si, že tohle je budoucnost,“ řekl Krauss magazínu CarAdvice. Systémy zatím umí jen základní funkce jako přehrání následující skladby, změnu rozhlasové stanice, odmítnutí telefonního hovoru či ztlumení rádia.

ADAC: Nejméně řidiče rozptyluje VW Passat, nejvíce Citroen DS5

ADAC: Nejméně řidiče rozptyluje VW Passat, nejvíce Citroen DS5

Nejenže se řidič musí gesta naučit, ale podle Krausse také hrozí, že si počínání řidiče, který v autě u křižovatky divoce mává v interiéru rukama, mohou ostatní řidiči v jiných autech špatně vyložit, například jako pokyn „dávám ti přednost, jeď“.

Podle Krausse také není dobré, aby se zákazníkům vnucoval jazyk, kterým mají s autem komunikovat, a přirovnává současnou situaci spíše k programování starých počítačů pomocí programu DOS. Průlom by podle něj mohl nastat v případě, kdy se systém rozpoznání gest spojí s funkcí, která monitoruje, kam se řidič dívá.

Test Porsche 911 4 GTS: Nezapomenutelná rozlučka  

Test Porsche 911 4 GTS: Nezapomenutelná rozlučka  

Jedním z prvních aut se systémem rozpoznání gest je nové BMW řady 7. Koncern Volkswagen, kam spadá i Porsche, nyní používá ve velké části aut palubní systém, který pozná, že se k němu blíží ruka a nabídne na dotykové obrazovce rozšířené funkce, které jsou jinak skryté a nezakrývají například mapu navigace.

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků