Porsche opravdu zastavilo dodávky modelu 911 GT3, je poněkud vznětlivý

Zákazníci, kteří mají objednané Porsche 911 GT3 aktuální generace 991, se svého nového auta jen tak nedočkají. Automobilka z Zuffenhausenu totiž pozastavila jeho dodávky, aby vyšetřila dva případy samovolného požáru. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Policejní snímky hořícího Porsche 911 GT3 ze Švýcarska (Foto: Kantonspolizei - Gossau)

Zvěsti o přerušení dodávek kolovaly internetem už minulý týden v souvislosti s kauzou švýcarského majitele. Jeho Porsche 911 GT3 začalo během jízdy vydávat podezřelé zvuky z motoru. Proto sjel z dálnice  a zastavil. Zjistil, že z auta uniká olej a z motorového prostoru vychází kouř. Zanedlouho auto vzplanulo. 

Teprve nyní ale automobilka potvrdila, že k pozastavení dodávek zákazníkům skutečně přikročila. Mluvčí Porsche to včera odpoledne přiznal agentuře Reuters

K druhému podezřelému vzplanutí došlo podle blogu Axis of oversteer v Itálii. U téměř nové GT3 s najetými šedesáti kilometry se rozsvítila kontrolka upozorňující na nízký tlak oleje a několik sekund nato vypukl požár. 

Porsche letos dodalo zákazníkům 322 kusů GT3. Relativně specializovaná varianta řady 911 je vyladěná pro nasazení na závodních okruzích. Vedle špičkového podvozku je její chloubou vysokotáčkový atmosféricky plněný boxer o výkonu 475 koní. Právě ten by mohl být příčinou problémů.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Aktuální GT3 má zbrusu nový motor, kombinovaný výhradně s převodovkou PDK

Zatímco dřívější generace GT3 měly motory Mezger, jejichž původ sahal až k závodní 911 GT1, boxer v GT3 generace 991 je nová konstrukce, vycházející z jednotky pro Carreru S. Má ale řadu jiných dílů včetně klikové hřídele, ojnic a kompletních ventilových rozvodů. Díky tomu točí astronomických 9000 min-1.

Novinkou je také přenos hnací síly. Zatímco předchozí modely GT3 spoléhaly na manuální řazení, současná verze se dodává výhradně s dvouspojkovou převodovkou PDK. 

Porsche 911 GT3 není nejdražší variantou 911, jak mylně uvedla ČTK a některá média to od ní převzala. U českého dovozce stojí 3 813 000 Kč. Například 911 Turbo S Cabriolet vyjde na 5 757 000 Kč.

TEST Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110: Lehká krize identity

Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110

Nejdříve to měl být crossover pro masy, teď si to v Citroënu rozmysleli a tvrdí, že jde o normální hatchback. Takže jsme společně s Cactusem vyrazili na cestu poznání, najít jeho místo pod sluncem.

24.  5.  2018 | Miro Mihálik | 16 příspěvků
TEST Lexus LS 500h: Měl být dokonalý. Jenže...

Lexus LS 500h

Nový Lexus LS mi ze všech testovacích aut způsobil největší pomatení mysli. V některých ohledech tak neuvěřitelně fascinuje, jinde ale může i zklamat. Nebo jej prostě jen nechápu?

22.  5.  2018 | Milan Lažanský | 27 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 10 příspěvků