Porsche opět ocenilo absolventy ČVUT

Společnost Porsche ve spolupráci s ČVUT Praha již počtvrté v řadě udělila cenu „Porsche Engineering Award“. Stejně jako každý rok tak i letos vyznamenala tři nejlepší diplomové práce absolventů strojní a elektrotechnické fakulty ČVUT Praha. Vítěznou příčku letos obsadila práce zaměřená na snižování spotřeby paliva naftových motorů. První cenu si tak odnesl Martin Horáček, který zkoumal téma dvoustupňového přeplňování při zohlednění množství emisí CO2 a spotřeby pro naftové motory. Dalšími oceněnými jsou Miroslav Macháček a Ondřej Sychrovský.

Všechny soutěžní práce hodnotila porota, skládající se ze zástupců společnosti Porsche a ČVUT Praha. Hlavními kritérii pro hodnocení byly přínos inovativních myšlenek a řešení, úroveň řešení, aplikovatelnost a využitelnost práce pro automobilový průmysl.

Všichni tři ocenění obdrželi peněžitou prémii. Vítěz navíc získal nabídku promočního místa u společnosti Porsche Engineering Services s.r.o. v Praze. Cena „Porsche Engineering Award“ je udělována od roku 2006.

Klepněte pro větší obrázek
Snižování spotřeby u dieselových motorů dnes u Porsche konečně ocení...
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

dnes | Milan Lažanský | 2 příspěvky
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 33 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků