Porsche omladilo Macan. Střední SUV především dohání nový Cayenne

Porsche Macan je v polovině výrobního cyklu. Facelift jej změnil především v zadní části.

Macan coby první SUV střední velikosti od Porsche se vyrábí od roku 2014. Nyní je tedy na řadě modernizace v polovině životního cyklu. Přináší designové, ale především funkční změny technického rázu.

V Lipsku nyní budou Macan lakovat novou paletou barev a montovat především s odlišnou zádí. Zatímco přední část doznala jen kosmetických změn, tu zadní totiž opticky rozšiřují spojené svítilny. Podobně, jako to má poslední Panamera či Cayenne.

Projděte si skvosty muzea Porsche. Od Růžové svině po boxer s 1200 koni

Projděte si skvosty muzea Porsche. Od Růžové svině po boxer s 1200 koni

Právě od těchto větší modelů si novinka půjčuje i rozvržení interiéru. Především nový informačně-zábavný systém s jedenáctipalcovou HD dotykovou obrazovkou. Centrální výdechy jsou nyní umístěny pod ním. Nový je i příplatkový volant GT s ovladačem jízdních režimů.

Obohacena byla výbava v oblasti jízdních asistentů. Macan nyní nabídne asistent pro jízdu v koloně, který kombinuje funkce adaptivního tempomatu a udržování v jízdním pruhu. Řidiči usnadňuje řízení až do rychlosti 60 km/h. Lepší jsou také Matrix LED světlomety.

Porsche Cayenne Coupé se ukázalo téměř bez maskování. Přijede již brzy!

Porsche Cayenne Coupé se ukázalo téměř bez maskování. Přijede již brzy!

Porsche zapracovalo i na podvozku. Cílem bylo podpořit neutrální chování a zvýšit komfort při zachování jízdní stability. V zavěšení se objevily nové hliníkové prvky pro snížení hmotnosti, nové izolační materiály zase potlačují hluk, zatímco příplatkové brzdy s wolframovým povrchem, které známe už z většího Cayenne S, zlepšují brzdné schopnosti. A změnilo se i řízení nebo pneumatiky, které jsou stále vzadu širší.

O změnách v rámci palety pohonných jednotek Porsche zatím nehovoří. Předpokládá se však konec dieselové varianty. Nejspíš skončí také šestiválec o objemu 3,6 litru. Nahradí jej údajně motory 3,0 a 2,9, tedy jednotky, které pohání Cayenne a Cayenne S.

Speciál: Autosalon Paříž 2018

Pařížský autosalon 2018 (Mondial de l'Automobile 2018) je ukázkou úpadku evropských automobilových výstav. Oficiální účast odřekly značky Audi, Fiat, Ford, Nissan, Opel, Volkswagen či Volvo.

Letošní ročník pro novináře startuje v úterý 2. října. Od 4. do 14. října je výstava přístupná veřejnosti. Výstaviště Porte de Versailles bude otevřeno od 10:00 do 20:00, ceny lístků začínají na 9 eurech (asi 225 Kč).

Přehled očekávaných novinek

Škoda Karoq Sportline • Škoda Karoq Scout • Kie ProCeed Shoting Brake  • DS 3 Crossback • Citroën C5 AircrossSuzuki Jimny • Peugeot 508 SW • Renault Mégane R.S. Trophy • Škoda Kodiaq RS • Audi Q3 • Mercedes-Benz GLEBMW X5BMW 3BMW 8Seat TarracoToyota Corolla Touring SportsMonza SP1, Monza SP2

TEST DS 7 Crossback PureTech 225: Extravagance bez kompromisů?

DS 7 Crossback PureTech 225

Zcela samostatná značka DS je tu a model 7 s dodatkem Crossback je startem nové éry. Vyzkoušeli jsme nejsilnější benzínové provedení a sportovně laděnou výbavu.

dnes | Milan Lažanský | 27 příspěvků
TEST Ford Mustang Bullitt: Všechno nejlepší, Franku!

Ford Mustang Bullitt

Bylo by fajn se v testu Fordu Mustang vyhnout otřepaným frázím o amerických svalech a podobně. Obávám se ale, že dnes to nevyjde. Obzvláště, když tady máme ikonický Bullitt!

15.  11.  2018 | Jan Mička | 63 příspěvků
TEST Peugeot 508 GT PureTech 225 : Nejlepší obranou střední třídy je útok!

Peugeot 508 GT PureTech 225

Peugeot se ve střední třídě rozhodl k opravdu radikálnímu kroku. Je to lék na umírající segment, nebo už zašli příliš daleko?

10.  11.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků