Porsche omladilo Macan. Střední SUV především dohání nový Cayenne

Porsche Macan je v polovině výrobního cyklu. Facelift jej změnil především v zadní části.

Macan coby první SUV střední velikosti od Porsche se vyrábí od roku 2014. Nyní je tedy na řadě modernizace v polovině životního cyklu. Přináší designové, ale především funkční změny technického rázu.

V Lipsku nyní budou Macan lakovat novou paletou barev a montovat především s odlišnou zádí. Zatímco přední část doznala jen kosmetických změn, tu zadní totiž opticky rozšiřují spojené svítilny. Podobně, jako to má poslední Panamera či Cayenne.

Projděte si skvosty muzea Porsche. Od Růžové svině po boxer s 1200 koni

Projděte si skvosty muzea Porsche. Od Růžové svině po boxer s 1200 koni

Právě od těchto větší modelů si novinka půjčuje i rozvržení interiéru. Především nový informačně-zábavný systém s jedenáctipalcovou HD dotykovou obrazovkou. Centrální výdechy jsou nyní umístěny pod ním. Nový je i příplatkový volant GT s ovladačem jízdních režimů.

Obohacena byla výbava v oblasti jízdních asistentů. Macan nyní nabídne asistent pro jízdu v koloně, který kombinuje funkce adaptivního tempomatu a udržování v jízdním pruhu. Řidiči usnadňuje řízení až do rychlosti 60 km/h. Lepší jsou také Matrix LED světlomety.

Porsche Cayenne Coupé se ukázalo téměř bez maskování. Přijede již brzy!

Porsche Cayenne Coupé se ukázalo téměř bez maskování. Přijede již brzy!

Porsche zapracovalo i na podvozku. Cílem bylo podpořit neutrální chování a zvýšit komfort při zachování jízdní stability. V zavěšení se objevily nové hliníkové prvky pro snížení hmotnosti, nové izolační materiály zase potlačují hluk, zatímco příplatkové brzdy s wolframovým povrchem, které známe už z většího Cayenne S, zlepšují brzdné schopnosti. A změnilo se i řízení nebo pneumatiky, které jsou stále vzadu širší.

O změnách v rámci palety pohonných jednotek Porsche zatím nehovoří. Předpokládá se však konec dieselové varianty. Nejspíš skončí také šestiválec o objemu 3,6 litru. Nahradí jej údajně motory 3,0 a 2,9, tedy jednotky, které pohání Cayenne a Cayenne S.

Speciál: Autosalon Paříž 2018

Pařížský autosalon 2018 (Mondial de l'Automobile 2018) je ukázkou úpadku evropských automobilových výstav. Oficiální účast odřekly značky Audi, Fiat, Ford, Nissan, Opel, Volkswagen či Volvo.

Letošní ročník pro novináře startuje v úterý 2. října. Od 4. do 14. října je výstava přístupná veřejnosti. Výstaviště Porte de Versailles bude otevřeno od 10:00 do 20:00, ceny lístků začínají na 9 eurech (asi 225 Kč).

Přehled očekávaných novinek

Škoda Karoq Sportline • Škoda Karoq Scout • Kie ProCeed Shoting Brake  • DS 3 Crossback • Citroën C5 AircrossSuzuki Jimny • Peugeot 508 SW • Renault Mégane R.S. Trophy • Škoda Kodiaq RS • Audi Q3 • Mercedes-Benz GLEBMW X5BMW 3BMW 8Seat TarracoToyota Corolla Touring SportsMonza SP1, Monza SP2

S Fordem Ranger Raptor na střelnici: Střele neujede, všemu ostatnímu už ano!

S Fordem Ranger Raptor na střelnici

Pick-upy si lidé kupují hlavně jako pracovní stroje. Z dřívějška víme, že už mohou sloužit také jako stylový doplněk, Ford Ranger Raptor ale patří do úplně jiné škatulky.

dnes | Jan Mička | 9 příspěvků
TEST DS 3 Crossback 1.2 PureTech 155: Odvážní Francouzi jsou zpátky!

DS 3 Crossback 1.2 PureTech 155

Luxusní divize automobilky Citroën se stala samostatnou značkou v roce 2014. Jako první to s modelem DS 7 zkusila s karoserií SUV a nyní nastal čas jít dál. Asi vás nepřekvapí, že jde taktéž o SUV. Proč ne, když je lidé chtějí?

16.  9.  2019 | Vladimír Kadera | 29 příspěvků
Vodíkovým Hyundaiem Nexo z Bruselu do Prahy: Není brzo, to Česko je pozadu

Hyundai Nexo na vodík (první svezení)

Hyundai jako jedna z mála automobilek vodíkový pohon nejen testuje, ale nabízí i ve svém sériovém modelu Nexo. Ten se na vybraných trzích už prodává. Měli jsme exkluzivní možnost vyzkoušet si vůz v reálném provozu při cestě napříč Evropou.

12.  9.  2019 | Svět motorů | 38 příspěvků