Porsche odhaluje levnou verzi modelu Taycan. 4S se pomalu dotahuje na Teslu

Porsche Taycan 4S je svými parametry bližším konkurentem Tesly Model S. Pořád sice nejde o rovná čísla, ale jsou si mnohem blíž.

Nedlouho po představení sériové verze Porsche Taycan přichází další verze. Taycan 4S doplní stávající Turbo a Turbo S a zatím zaujme postavení vstupního modelu. Zároveň tak částečně vysvětluje prapodivné označení verze Turbo. Porsche ctí svou hierarchii modelů podle výkonu i u elektromobilů - 4S je pod Turbem.

Taycan je oficiálně nejdražší elektromobil v Česku. O nejdražší Porsche však nejde

Taycan je oficiálně nejdražší elektromobil v Česku. O nejdražší Porsche však nejde

Vstupní verze Porsche Taycan je k mání ve dvou variantách. Verze 4S s Performance nabídne výkon 390 kW (530 koní) a dojezd 407 kilometrů na jedno nabití (79,2kWh baterie). Performance Plus pak zvyšuje výkon na 420 kW (571 koní) a ujede ještě o 56 km dál (93,4 kWh baterie z Taycanu Turbo). Základní dynamické hodnoty jsou pro oba vozy shodné - stovka za 4 sekundy a maximální rychlost omezena na 250 km/h.

Tesla Model S je oficiálně na českém trhu. Konkurenta od Porsche drtí cenou i dojezdem

Tesla Model S je oficiálně na českém trhu. Konkurenta od Porsche drtí cenou i dojezdem

Verze Performance je vybavena palubní nabíječkou o výkonu 225 kW, Performance Plus sází na 270kW. 19palcová kola s červeně lakovanými brzdovými třmeny dostanete již ve standardu, stejně jako LED světlomety Porsche Dynamic Light System Plus a vzduchový podvozek. Bez příplatku počítejte i s částečně koženým interiérem, elektricky nastavitelnými sedadly a 10,9palcovým infotainmentem.

Porsche Taycan: Technická data a ceny
Verze Turbo Turbo S 4S  4S Plus
Výkon [kW] 460(500) 460(560) (390) (420)
T. moment [N.m] 850 1050 - -
Pohon 4x4 4x4 4x4 4x4
Rychlost [km/h] 260 260 250 250
Zrychlení [s] 3,2 2,8 4 4
Spotřeba [kWh/100 km] 26 26,9 24,6 25,6
Výkon nabíjení [kW] 270 270 225 270
Dojezd WLTP [km] 381-450 388-412 407 463
*Údaje v závorkách platí pro overboost    

Novinku už můžete objednávat, první kousky k zákazníkům pak dorazí na začátku roku 2020. Porsche nasadilo cenu základního 4S na 105.607 eur (2.725.000 Kč). Na české ceny si budeme muset ještě chvíli počkat. Jen pro srovnání: základní Tesla Model S u nás vyjde na 2.271.200 Kč.

Tesla Model S vs. Porsche Taycan: Technická data a ceny
Model Taycan 4S Model S Long Range
Největší výkon [kW] (390) 311
Točivý moment [N.m] - 660
Pohon 4x4 4x4
Maximální rychlost [km/h] 250 249
Zrychlení 0-100 km/h [s] 4 3,8
Spotřeba [kWh/100 km] 24,6 16
Max. výkon nabíjení [kW] 225 200
Dojezd WLTP [km] 407 610
Pohotovostní hmotnost [kg] - 2215
Základní cena [Kč] 2.725.000** 2.271.200
*údaje v závorce platí pro funkci Overboost / **přepočet z eur
Minitest Toyota Yaris GR-Sport Hybrid: Hvězdné války bez zvláštních efektů

Toyota Yaris GR Sport Hybrid

Naprosto skvělá Toyota Yaris GRMN vypadá jako helma bojovníka z Hvězdných válek a jízda je jako mezigalaktická bitva. Co když ale slavné sérii filmů vezmete speciální efekty?

21.  11.  2019 | Vladimír Kadera | 20 příspěvků
Minitest Mazda 6 Wagon Skyactiv-D184 AT Revolution Top: Pohlazení po duši

Mazda 6 Wagon Skyactiv-D AT

Současná generace Mazdy 6 je tady s námi už od roku 2013. Její poslední facelift byl tak důsledný, že by se snad dalo hovořit o mezigenerační obměně, tyto úvahy si ale dnes odpustíme. Pojďme si místo toho popovídat o tom, proč je Mazda 6 stále prostě „jen“ moc, moc dobré auto.

19.  11.  2019 | Petr Schnagl | 97 příspěvků
Minitest BMW 440i xDrive Cabrio: Jízda s panem Dokonalým. Možná už naposledy

BMW 440i xDrive Cabrio

Kabriolety střední velikosti se už pomalu stávají ohroženým druhem. Buďme rádi za každého zástupce této dokonalé třídy!

16.  11.  2019 | Vladimír Kadera | 14 příspěvků