Slabší a levnější varianta nového Turba přijíždí. Zas tak slabá a levná ale dle předpokladů není.
Po uvedení nové generace mocného Porsche 911 Turbo S se německá automobilka drží plánu v rozšiřování nabídky. Na scénu tedy přichází i výchozí 911 Turbo bez dodatku S, které samozřejmě přináší o něco nižší výkon. Ve výsledku se ale nové standardní Turbo silou vyrovnává předchozí modernizované generaci vrcholného Turba S (991.2).
Vzadu umístěný 3,8litrový twin-turbo plochý šestiválec tedy v základním Turbu produkuje stále slušných 580 koní (427 kW) a točivý moment 750 N.m. Osmistupňová automatická převodovka PDK a pohon všech kol je samozřejmostí. Na stovku se dostane novinka za 2,8 vteřiny a maximálně dosáhne 320 km/h.
Pro srovnání, nové Turbo S pracuje s výkonem 650 koní (478 kW) a točivým momentem 800 N.m, díky čemuž je na 100 km/h o ždibec rychleji za 2,7 vteřiny a maximálně dosáhne o trochu vyšších 330 km/h.
Na rozdíl od „eska“ pak dostává výchozí Turbo standardně jen ocelové kotouče brzd, ačkoliv karbon-keramická varianta je stále dostupná za příplatek. Volitelně se stejně jako u Turba S objevují i balíčky Sports a Lightweight Design a dále třeba hlasitější sportovní výfukový systém nebo nižší sportovní podvozek.
Dále má 911 Turbo standardně 10,9palcový infotainment, sportovní sedačky elektricky nastavitelné ve 14 směrech, balíček Sport Chrono, sportovní GT volant s voličem jízdních režimů či prémiový audiosystém Bose.
Prozatím známe cenovky pro německý trh. Porsche 911 Turbo tam bude začínat na částce 180.811 eur (asi 4,8 milionu korun), zatímco otevřený Cabriolet vyjde minimálně na 194.035 eur (asi 5,16 milionu korun). České cenovky silnějšího Turba S jsme si už rozebrali dříve.