Oficiálně jde o studii, ale Porsche bez vytáček říká, že u sériové verze není otázkou „jestli?“ ale „kdy?“
Auta snů byla pro stuttgartskou značku vždy důležitá – od 959 přes Carreru GT až po 918 Spyder. A jak je i ní zvykem, koncepty nedělá jen tak pro srandu králíkům. Můžeme tedy s jistotou říci: Tato studie bude skutečně jezdit a za nějakou dobu dorazí na silnice.
Mission X se drží tradice vrcholných modelů s motorem uprostřed, jeho tvary jsou jasně inspirovány kategorií prototypů pro vytrvalostní závody. Porsche zdůrazňuje že hypersporty nemusí vypadat agresivně a toto má být důkaz. Posádku kryje lehký exoskelet z uhlíkových vláken s dveřmi uchycenými na A sloupku a střeše, vpředu najdeme zcela nové pojetí čtveřice světel, která jsou pro značku už nějaký ten pátek typická. Za vzor si berou ikonické závodní stroje 906 a 908.
Mission X má na délku zhruba 4,5 metru, rozvor měří 2,73 metru a výška jen 1,2 metru. To přibližně odpovídá Carreře GT a 918 Spyder. Na přídi najdeme nové logo Porsche, přední kola jsou dvacetipalcová a vzadu máme jedenadvacítky. Vnitřek je jasně rozčleněn na prostor pro řidiče se světlými prvky a pro spolujezdce v hnědé. Karbonová sportovní sedadla s šestibodovými pásy jsou integrována do monokoku, volant á la letecké berany je jasně inspirován motorsportem. Specialitou je modul s digitálními i analogovými stopkami před spolujezdcem, na palubě je také několik kamer pro záznam jízdy.
Zcela v duchu doby jde o elektromobil. Baterie je umístěna uprostřed za posádkou tam, kde se u předchozích rychlých placek Porsche nacházel spalovací motor. To má Mission X dodat správné rozložení hmotnosti. Ohledně výkonu je značka zatím skoupá na slovo, uvádí jen, že jeho poměr v koňských silách k hmotnosti má být zhruba jedna ku jedné. Kvalifikované odhady tak hovoří o zhruba 1030-1100 kW (přibližně 1400 až 1500 koních).
Lehkost a velká síla mu mají dodat schopnost stát se nejrychlejším silničním autem na severní smyčce Nürburgringu, k čemuž má pomoci i přítlak vyšší než u současné 911 GT3 RS. Současný rekord drží Mercedes-AMG One, který provedl po slavné trati pilot Maro Engel za 6:30.705.