Porsche nasadí dvouspojkový automat každým dnem

I když to původně vypadalo, že se druhý dvouspojkový automat historie objeví na trhu s příchodem současné generace Porsche 911 Turbo, vše je trochu jinak. Porsche nestihlo novou převodovku dopilovat do konce, a tak nezbylo než pustit 911 Turbo na trh bez této převodovky. V této chvíli má již Porsche vše hotovo a nová dvouspojková převodovka je připravena do produkce.

Dle interních informací to vypadá, že tuto novinku přiveze Porsche na domácí autosalon ve Frankfurtu, kde by měla převodovka PDK/PDC (Porsche Dopple Kupplungen/Porsche Double Clutches) premiéru a to právě v modelu 911 Turbo.

Nový automat umožní, dle automobilky, daleko sportovnější jízdu. Řidič se bude moci plně věnovat jízdě a převodovka v řádu desítek milisekundu bude plnit jeho pokyny. Navíc s novým automatem mají vozy dosahovat lepší dynamiky a nižší spotřeby.

Řazení bude nabízet několik režimů. Klasický plný automat, plný automat se sportovním režimem, který se bude vykazovat nižším komfortem, ale rychlejším řazením, a třetí stupeň bude plně manuální, kdy bude moci řidič měnit rychlostní stupně tlačítky na volantu. Tedy DSG v bledě modré. Tato převodovka ovšem sportovní jízdu nestíhá uřadit ani ve vozech jako Škoda Octavia 2,0 TDI a v Porsche bude muset být zásadně rychlejší. Uvidíme, jak se Porsche s tímto úkolem vypořádalo...

Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků
TEST: Moto Guzzi Audace Carbon – Pořádná stylovka za půl milionu

Moto Guzzi Audace Carbon

Pokud jste rádi středem pozornosti, milujete bloumání krajinou bez určeného cíle a neplánujete tripy delší než 200 km, mohla by vás tahle fajnová Guzzi zajímat. Ohromuje svým charakterem a její motor vás nadchne stejně jako italský smysl pro detail.

28.  9.  2017 | Michal Žďárský | 11 příspěvků