Porsche nabídne „rekuperaci” brzdné energie pro Panameru, spotřeba klesne až o 0,7 litru

Porsche pokračuje v pochybných vylepšeních svého neméně pochybného modelu Panamera a pro modelový rok 2011 nabídne další „ekologické vylepšení”. Po 19" kolech s pneumatikami s nižším valivým odporem, jež mají snížit průměrnou spotřebu paliva o 0,2 litru na 100 km, a systému Auto Start Stop, jehož efekt záleží na míře městského využití vozu, přichází Porsche s dalším prvkem odkoukaným od BMW - pseudorekuperací brzdné energie.

Rekuperace jako taková není ničím novým a u hybridních vozů má nesporně velký význam. Elektromotory, které u nich pohánějí jednotlivá kola, přebírají při snaze brzdit funkci alternátoru a svým odporem jsou s to hybridní vůz zpomalovat tak, že brzdy přijdou ke slovu jen při ostřejší jízdě. Takto nastřádaná energie je kumulována v adekvátně velkých akumulátorech a využita opět elektromotory při další akceleraci.

Jenž k čemu je taková rekuperace u konvenčních vozů, kde ji nelze zpětně využít pro pohon samotného vozu, ale leda pro chod navigace či elektrických sedadel? Hádáte správně, takový systém zde velké využití nemá - zatímco u hybridu se stará o většinu úspory paliva, zde může uspořit ledá pár deci. Proto také u Porsche (nebo zmiňovaného BMW) o žádnou skutečně významnou rekuperaci ani nejde - systém pouze více zapojí klasický alternátor při brzdění a o to méně jej využije při akceleraci či jindy, kdy by byl spíše zátěží.

Porsche tento prvek nabídne jako standard pro všechny osmiválcové modely a slibovaná úspora paliva činí až 0,7 litru pro model Turbo. U verzí S a 4S je pak řeč o 0,5 litru paliva, „eSko” tak nabídne kombinovanou spotřebu 10,3 litru benzinu na 100 km. Realita samozřejmě může být jiná, ale tu ukáže jedině osobní zkušenost.

Pokud byste náhodou chtěli tento systém nemít, stejně jako u BMW máte smůlu, nedá se mu vyhnout. Leda byste si objednali ještě Panameru letošního modelového roku...

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Porsche Panamera 4S pro rok 2011, nový systém bude zjevně více přitahovat ženy...

bazar

Porsche Cayenne 3
Rok výroby: 2011
Stav: 81 410 km
Cena: 950 000 Kč
Porsche Cayenne 3
Rok výroby: 2011
Stav: 165 971 km
Cena: 780 000 Kč
Porsche Cayenne 4,8
Rok výroby: 2012
Stav: 97 358 km
Cena: 1 350 000 Kč
Porsche Cayenne 3,6
Rok výroby: 2008
Stav: 155 155 km
Cena: 390 000 Kč
Porsche Cayenne 4,5
Rok výroby: 2007
Stav: 188 476 km
Cena: 280 000 Kč
Porsche Boxster 2,7
Rok výroby: 2006
Stav: 58 037 km
Cena: 600 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test: Ford Fiesta je stále řidičskou volbou, univerzálem bez vad ale ne

Ford Fiesta

Naší recenzí tentokrát prošla nová generace Fordu Fiesta.

20.  9.  2017 | Milan Lažanský | 26 příspěvků
Kabriolet versus kupé: O kolik se zvýší spotřeba při jízdě s otevřenou střechou?

Test spotřeby kabrioletu

Přemýšleli jste někdy nad tím, jestli se spotřeba paliva dramaticky zvýší při jízdě s otevřenou střechou? Vyzkoušeli jsme to.

18.  9.  2017 | Milan Lažanský | 17 příspěvků
Test krátkých sprintů: Je lepší motorka, elektrovůz, nebo BMW 760i?

Test krátkých sprintů

Ne vždy musí být motocykl při startu od semaforů rychlejší než auto. Při testu redaktoři Autorevue.cz proti sobě postavili dva rozdílné typy motocyklů, elektromobil a auto s výkonem přes šest stovek koní.

8.  9.  2017 | Radek Pecák | 19 příspěvků