Porsche nabídne „rekuperaci” brzdné energie pro Panameru, spotřeba klesne až o 0,7 litru

Porsche pokračuje v pochybných vylepšeních svého neméně pochybného modelu Panamera a pro modelový rok 2011 nabídne další „ekologické vylepšení”. Po 19" kolech s pneumatikami s nižším valivým odporem, jež mají snížit průměrnou spotřebu paliva o 0,2 litru na 100 km, a systému Auto Start Stop, jehož efekt záleží na míře městského využití vozu, přichází Porsche s dalším prvkem odkoukaným od BMW - pseudorekuperací brzdné energie.

Rekuperace jako taková není ničím novým a u hybridních vozů má nesporně velký význam. Elektromotory, které u nich pohánějí jednotlivá kola, přebírají při snaze brzdit funkci alternátoru a svým odporem jsou s to hybridní vůz zpomalovat tak, že brzdy přijdou ke slovu jen při ostřejší jízdě. Takto nastřádaná energie je kumulována v adekvátně velkých akumulátorech a využita opět elektromotory při další akceleraci.

Jenž k čemu je taková rekuperace u konvenčních vozů, kde ji nelze zpětně využít pro pohon samotného vozu, ale leda pro chod navigace či elektrických sedadel? Hádáte správně, takový systém zde velké využití nemá - zatímco u hybridu se stará o většinu úspory paliva, zde může uspořit ledá pár deci. Proto také u Porsche (nebo zmiňovaného BMW) o žádnou skutečně významnou rekuperaci ani nejde - systém pouze více zapojí klasický alternátor při brzdění a o to méně jej využije při akceleraci či jindy, kdy by byl spíše zátěží.

Porsche tento prvek nabídne jako standard pro všechny osmiválcové modely a slibovaná úspora paliva činí až 0,7 litru pro model Turbo. U verzí S a 4S je pak řeč o 0,5 litru paliva, „eSko” tak nabídne kombinovanou spotřebu 10,3 litru benzinu na 100 km. Realita samozřejmě může být jiná, ale tu ukáže jedině osobní zkušenost.

Pokud byste náhodou chtěli tento systém nemít, stejně jako u BMW máte smůlu, nedá se mu vyhnout. Leda byste si objednali ještě Panameru letošního modelového roku...

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Porsche Panamera 4S pro rok 2011, nový systém bude zjevně více přitahovat ženy...
Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

dnes | Miro Mihálik | 2 příspěvky
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků