Porsche nabídne li-ionové akumulátory, ušetří 10 kg hmotnosti

Porsche nabídne li-ionové akumulátory, ušetří 10 kg hmotnosti

Pokud si nyní budete kupovat některý z vozů Porsche řad 911 GT3, 911 GT 3 RS a Boxster Spyder, můžete si připlatit za instalaci moderní baterie li-ion na místo konvenční olověné jednotky s kapacitou 60Ah. Novinka si přitom vystačí jen s 18Ah, ale řidič by ani tak neměl v provozu záměnu poznat. Důvodem je proměnlivá dostupnost elektrické energie u olověných akumulátorů (hovoří se až o 30 %), zatímco baterie li-ion se za všech podmínek pyšní hodnotou 100 %.

V kombinaci s úsporou bezmála 10 kg (standardní akumulátor váží okolo 16, tento jen 6 kilogramů) by se mohlo zdát, že jde o dobrou věc, ovšem pouze do chvíle, než dojde k placení. Popsaný akumulátor totiž Porsche nabízí za příplatek plných 1 904 Euro včetně daně. Pokud se však rozhodnete osadit jím svůj stávající vůz Porsche, připravte se na nehorázných 2 499 Euro.

Dámy, jestliže váháte nad vánočním dárkem pro svého manžela, který jej překvapí nejen pod stromečkem, ale ještě jednou v lednu při pročítání výpisů transakcí platební kartou, máte skvělou příležitost...

Klepněte pro větší obrázek
Lehký polozávodní akumulátor Porsche - odlehčí i vaší peněžence
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 32 příspěvků
Test: VW Golf GTI je i po faceliftu nejlepším hot-hatchem všedních dnů...

Volkswagen Golf GTI (2017)

Nedávný facelift Volkswagenu Golf se dotkl i verze GTI. Vyzkoušeli jsme základní variantu s manuální převodovkou.

15.  6.  2017 | Milan Lažanský | 44 příspěvků
Test: Kiu Rio jsme vyzkoušeli v základní výbavě. Je to dobrá koupě?

Kia Rio 1,25 CVVT

Nová Kia Rio si chce v segmentu B ukousnout větší kus koláče, než kdy předtím. Po týdenním soužití už víme, že na to předpoklady rozhodně má.

11.  6.  2017 | Milan Lažanský | 9 příspěvků