Porsche nabídne li-ionové akumulátory, ušetří 10 kg hmotnosti

Pokud si nyní budete kupovat některý z vozů Porsche řad 911 GT3, 911 GT 3 RS a Boxster Spyder, můžete si připlatit za instalaci moderní baterie li-ion na místo konvenční olověné jednotky s kapacitou 60Ah. Novinka si přitom vystačí jen s 18Ah, ale řidič by ani tak neměl v provozu záměnu poznat. Důvodem je proměnlivá dostupnost elektrické energie u olověných akumulátorů (hovoří se až o 30 %), zatímco baterie li-ion se za všech podmínek pyšní hodnotou 100 %.

V kombinaci s úsporou bezmála 10 kg (standardní akumulátor váží okolo 16, tento jen 6 kilogramů) by se mohlo zdát, že jde o dobrou věc, ovšem pouze do chvíle, než dojde k placení. Popsaný akumulátor totiž Porsche nabízí za příplatek plných 1 904 Euro včetně daně. Pokud se však rozhodnete osadit jím svůj stávající vůz Porsche, připravte se na nehorázných 2 499 Euro.

Dámy, jestliže váháte nad vánočním dárkem pro svého manžela, který jej překvapí nejen pod stromečkem, ale ještě jednou v lednu při pročítání výpisů transakcí platební kartou, máte skvělou příležitost...

Klepněte pro větší obrázek
Lehký polozávodní akumulátor Porsche - odlehčí i vaší peněžence
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
Minitest Škoda Karoq 1.0 TSI: Dělám, co můžu! Stačí to?

Škoda Karoq 1.0 TSI (minitest)

Zázraky od malého litrového tříválce v poměrně velkém crossoveru raději nečekejte, poněkud překvapivě však základní motor z Karoqu nepoužitelnou brzdu provozu nedělá.

12.  5.  2018 | Miro Mihálik | 86 příspěvků
Minitest BMW 630d xDrive Gran Turismo: Rudý samet

BMW 630d xDrive GT (minitest)

Třílitrový šestiválce s jedním turbodmychadlem byl ještě donedávna základním vznětovým agregátem BMW 6 GT. Výkon 195 kW není malý, dost možná ani více nepotřebujete.

8.  5.  2018 | Jan Mička | 12 příspěvků