Možná by vás zajímalo, jaké modely Porsche prodává na českém trhu a kolik stojí. Připravili jsme proto jejich přehled vč. technických parametrů. Dozvíte se, jaké jsou rozdíly mezi 911 Carrerou, Boxsterem, Carrerou GT či Cayenne.
Porsche Cayenne
Cayenne je klasickým reprezentant moderních SUV. Vyrostl na podvozku modelu Touareg automobilky Volkswagen, ale od svého příbuzného jej poznáte na první pohled. V nabídce má tři motory: základní atmosférický 3.2 V6, silnější S má 4.5 V8 a model Cayenne Turbo disponuje přeplňovaným agregátem 4.5 V8 bi-turbo, který je momentálně nejsilnějším motorem na trhu v kategorii SUV. Není tajemstvím, že právě Cayenne drží svými vysokými zisky celou automobilku Porsche v kladných hodnotách rozpočtu. (více informací)
Motor |
Cayenne |
Cayenne S |
Cayenne Turbo |
Objem ccm |
3189 |
4511 |
4511 |
Válců/ventilů |
6/4 |
8/4 |
8/4 |
Výkon (kW)/otáčky |
184/6000 |
250/6000 |
331/6000 |
Točivý moment (Nm)/otáčky |
310/2500-5500 |
420/2500-5500 |
620/2250-4750 |
Typ převodovky/počet stupňů |
manuální/6 |
manuální/6 |
automat/6 |
Max. rychlost (km/h) |
214 |
242 |
266 |
Zrychlení 0-100 km/h (s) |
9,1 |
6,8 |
5,6 |
Zrychlení 80-120 km/h (s) |
11,4 (5. st) |
9,3 (5. st) |
6,1 (5. st) |
Cena (Kč) * |
|
|
|
Základní ** |
1 658 000 |
2 068 000 |
- |
Automat ** |
nz |
nz |
3 386 000 |
Porsche Boxster
Boxsteru je nejlevnější vůz se znakem stuttgartské automobilky na kapotě. Srdcem roadsteru je podobně jako u starší generace šestiválec o objemu 2.7 l, výkon ale vzrostl o 12 k na 240 k (176 kW). Silnější S má pak motor o objemu 3.2 l a výkonu 206 kW/280 k oproti 260 koní u předchozí generace. Řidič si může užít maximální rychlosti 268 km/h a akcelerace z nuly na 100 km/h za 5,5 s. Design nové generace Boxsteru se více odlišuje od modelu 911 Carrera než tomu bylo u minulých generací. Nové rysy najdete u tvaru světlometů a přední mlhovky jsou posazeny samostatně v dolní části nárazníku. Při pohledu z boku si jistě všimnete větších nasávacích otvorů před zadními koly, Boxster dostal více vytažené prahy a celkově i více místa uvnitř. (více informací)
Motor |
Boxster |
Boxster S |
Objem ccm |
2687 |
3179 |
Válců/ventilů |
6/4 |
6/4 |
Výkon (kW)/otáčky |
176/6400 |
206/6200 |
Točivý moment (Nm)/otáčky |
270/4700-6000 |
320/4700-6000 |
Typ převodovky/počet stupňů |
manuální/5 |
manuální/6 |
Max. rychlost (km/h) |
256 |
268 |
Zrychlení 0-100 km/h (s) |
6,2 |
5,5 |
Zrychlení 80-120 km/h (s) |
6,9 (5. st) |
6,8 (5. st) |
Cena (Kč) * |
|
|
Základní ** |
1 463 000 |
1 732 000 |
Automat ** |
1 551 000 |
1 820 000 |
Porsche 911 Carrera
Přestože slavná stuttgartská automobilka vyrobila mnoho modelů, je řada 911 v repertoáru Porsche něčím výjimečným. Její historie se začala psát v roce 1963, kdy výrobce představil na autosalonu ve Frankfurtu nový model 901 (posléze přejmenovaný na 911), jenž navrhl syn Ferdinanda Porsche.
Snadno identifikovatelný kabát s oblými tvary a kulatými světlomety ukrýval vzadu uložený, vzduchem chlazený šestiválcový motor s objemem necelé dva litry a výkonem 95 kW. V nejnovější modelové řadě s továrním označením 997 jsou opět dva atmosférické šestiválce: 3.6 l (239 kW/370 Nm) a 3.8 l (261 kW/400 Nm). Carrera se vyrábí hned v několika provedeních, jako je klasické kupé, otevřené kabrio a zákazník si může vybrat mezi standardní zadokolkou nebo náhonem 4x4. (více informací)
Motor |
911 |
911 S |
911 cabrio |
911 S cabrio |
911 4S cabrio (996) |
911 GT3 (996) |
Objem ccm |
3596 |
3824 |
3596 |
3824 |
3596 |
3596 |
Válců/ventilů |
6/4 |
6/4 |
6/4 |
6/4 |
6/4 |
6/4 |
Výkon (kW)/otáčky |
239/6800 |
261/6600 |
239/6800 |
261/6600 |
235/6800 |
280/7400 |
Točivý moment (Nm)/otáčky |
370/4250 |
400/4600 |
370/4250 |
400/4600 |
370/4250 |
385/5000 |
Typ převodovky/počet stupňů |
manuální/6 |
manuální/6 |
manuální/6 |
manuální/6 |
manuální/6 |
manuální/6 |
Max. rychlost (km/h) |
285 |
293 |
285 |
293 |
nz |
304 |
Zrychlení 0-100 km/h (s) |
5,0 |
4,8 |
5,2 |
4,9 |
5,3 |
3,9 |
Zrychlení 80-120 km/h (s) |
6,5 (5. st) |
6,1 (5. st) |
6,7 (5. st) |
6,4 (5. st) |
nz |
nz |
Cena (Kč) * |
|
|
|
|
|
|
Základní ** |
2 483 000 |
2 804 000 |
2 804 000 |
2 955 000 |
3 276 000 |
3 352 000 |
Automat ** |
2 571 000 |
2 892 000 |
2 902 000 |
3 023 000 |
nz |
nz |
Porsche 911 Turbo
Přeplňovaná verze 911 má pod kapotou boxer 3.6 l (309 kW/560 Nm) a řadí se ještě k předchozí generaci s označením 996. Prvním rozeznávacím faktorem jsou protáhnuté světlomety a mohutné zadní přítlačné křídlo. 911 Turbo je k dostání v provedení kupé a kabrio.
Motor |
911 Turbo (996) |
911 Turbo cabrio (996) |
Objem ccm |
3596 |
3596 |
Válců/ventilů |
6/4 |
6/4 |
Výkon (kW)/otáčky |
309/6000 |
309/6000 |
Točivý moment (Nm)/otáčky |
560/2700-4600 |
560/2700-4600 |
Typ převodovky/počet stupňů |
manuální/6 |
manuální/6 |
Max. rychlost (km/h) |
307 |
302 |
Zrychlení 0-100 km/h (s) |
3,8 |
4,3 |
Zrychlení 80-120 km/h (s) |
nz |
nz |
Cena (Kč) * |
|
|
Základní ** |
4 209 000 |
4 530 000 |
Automat ** |
4 307 000 |
nz |
Porsche Carrera GT
Základem pro supersportovní Carreru GT se stal závodní speciál, který vyhrál závody Le Mans. Silniční verze má pod kapotou motor 5.7 V10 s výkonem 612 koní, keramické brzdy, obsahuje moderní technologie, akceleruje na stovku za 3,9 s a stojí zhruba okolo 16 miliónů korun. Více informací zde.
Motor |
Carrera GT |
Objem ccm |
5733 |
Válců/ventilů |
10/4 |
Výkon (kW)/otáčky |
450/8000 |
Točivý moment (Nm)/otáčky |
590/5750 |
Typ převodovky/počet stupňů |
manuální/6 |
Max. rychlost (km/h) |
330 |
Zrychlení 0-100 km/h (s) |
3,9 |
Zrychlení 80-120 km/h (s) |
4,0 (5. st) |
Cena (Kč) * |
|
Základní ** |
nz |
Automat ** |
- |
* = ceny s DPH
** = Porsche Praha si vyhrazuje právo změny cen v případě pohybu kursu Kč/Euro
A co Porsche chystá dál?
Určitě co nevidět přijede nový model Cayman S, který svým pojetím a motorizací zapadne mezi modely Boxster a 911 Carrera. Na konci roku 2005 nebo na jaro 2006 se chystá nová 911 Turbo, kde verze S bude mít až 360 kW (490 k) a bude konkurovat Ferrari F430. Dále se můžeme těšit na varianty 911 Carrera, jako je Carrera Cabrio 4 a 4S nebo na 911 Carreru GT3. V limitované edici 50 ks vznikne i ostrá verze Caymanu s označením RS.
Zcela novým modelem by mělo být připravované čtyřdveřové kupé se jménem Panamera. Nad novým vozem stále ještě visí velký otazník, protože náklady vývoj zřejmě přesáhnou miliardu eur. Definitivní verdikt padne 27. července tohoto roku a pokud bude kladný, nové Porsche Panamera bude na trhu na přelomu let 2007 a 2008.