Porsche: modely na českém trhu a jejich ceny

Možná by vás zajímalo, jaké modely Porsche prodává na českém trhu a kolik stojí. Připravili jsme proto jejich přehled vč. technických parametrů. Dozvíte se, jaké jsou rozdíly mezi 911 Carrerou, Boxsterem, Carrerou GT či Cayenne.
Porsche: modely na českém trhu a jejich ceny

Porsche Cayenne

Cayenne je klasickým reprezentant moderních SUV. Vyrostl na podvozku modelu Touareg automobilky Volkswagen, ale od svého příbuzného jej poznáte na první pohled. V nabídce má tři motory: základní atmosférický 3.2 V6, silnější S má 4.5 V8 a model Cayenne Turbo disponuje přeplňovaným agregátem 4.5 V8 bi-turbo, který je momentálně nejsilnějším motorem na trhu v kategorii SUV. Není tajemstvím, že právě Cayenne drží svými vysokými zisky celou automobilku Porsche v kladných hodnotách rozpočtu. (více informací)

Motor Cayenne Cayenne S Cayenne Turbo
Objem ccm 3189 4511 4511
Válců/ventilů 6/4 8/4 8/4
Výkon (kW)/otáčky 184/6000 250/6000 331/6000
Točivý moment (Nm)/otáčky 310/2500-5500 420/2500-5500 620/2250-4750
Typ převodovky/počet stupňů manuální/6 manuální/6 automat/6
Max. rychlost (km/h) 214 242 266
Zrychlení 0-100 km/h (s) 9,1 6,8 5,6
Zrychlení 80-120 km/h (s) 11,4 (5. st) 9,3 (5. st) 6,1 (5. st)
Cena (Kč) *      
Základní ** 1 658 000 2 068 000 -
Automat ** nz nz 3 386 000

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Porsche Boxster

Boxsteru je nejlevnější vůz se znakem stuttgartské automobilky na kapotě. Srdcem roadsteru je podobně jako u starší generace šestiválec o objemu 2.7 l, výkon ale vzrostl o 12 k na 240 k (176 kW). Silnější S má pak motor o objemu 3.2 l a výkonu 206 kW/280 k oproti 260 koní u předchozí generace. Řidič si může užít maximální rychlosti 268 km/h a akcelerace z nuly na 100 km/h za 5,5 s. Design nové generace Boxsteru se více odlišuje od modelu 911 Carrera než tomu bylo u minulých generací. Nové rysy najdete u tvaru světlometů a přední mlhovky jsou posazeny samostatně v dolní části nárazníku. Při pohledu z boku si jistě všimnete větších nasávacích otvorů před zadními koly, Boxster dostal více vytažené prahy a celkově i více místa uvnitř. (více informací)

Motor Boxster Boxster S
Objem ccm 2687 3179
Válců/ventilů 6/4 6/4
Výkon (kW)/otáčky 176/6400 206/6200
Točivý moment (Nm)/otáčky 270/4700-6000 320/4700-6000
Typ převodovky/počet stupňů manuální/5 manuální/6
Max. rychlost (km/h) 256 268
Zrychlení 0-100 km/h (s) 6,2 5,5
Zrychlení 80-120 km/h (s) 6,9 (5. st) 6,8 (5. st)
Cena (Kč) *    
Základní ** 1 463 000 1 732 000
Automat ** 1 551 000 1 820 000

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Porsche 911 Carrera

Přestože slavná stuttgartská automobilka vyrobila mnoho modelů, je řada 911 v repertoáru Porsche něčím výjimečným. Její historie se začala psát v roce 1963, kdy výrobce představil na autosalonu ve Frankfurtu nový model 901 (posléze přejmenovaný na 911), jenž navrhl syn Ferdinanda Porsche.

Snadno identifikovatelný kabát s oblými tvary a kulatými světlomety ukrýval vzadu uložený, vzduchem chlazený šestiválcový motor s objemem necelé dva litry a výkonem 95 kW. V nejnovější modelové řadě s továrním označením 997 jsou opět dva atmosférické šestiválce: 3.6 l (239 kW/370 Nm) a 3.8 l (261 kW/400 Nm). Carrera se vyrábí hned v několika provedeních, jako je klasické kupé, otevřené kabrio a zákazník si může vybrat mezi standardní zadokolkou nebo náhonem 4x4. (více informací)

Motor 911 911 S 911 cabrio 911 S cabrio 911 4S cabrio (996) 911 GT3 (996)
Objem ccm 3596 3824 3596 3824 3596 3596
Válců/ventilů 6/4 6/4 6/4 6/4 6/4 6/4
Výkon (kW)/otáčky 239/6800 261/6600 239/6800 261/6600 235/6800 280/7400
Točivý moment (Nm)/otáčky 370/4250 400/4600 370/4250 400/4600 370/4250 385/5000
Typ převodovky/počet stupňů manuální/6 manuální/6 manuální/6 manuální/6 manuální/6 manuální/6
Max. rychlost (km/h) 285 293 285 293 nz 304
Zrychlení 0-100 km/h (s) 5,0 4,8 5,2 4,9 5,3 3,9
Zrychlení 80-120 km/h (s) 6,5 (5. st) 6,1 (5. st) 6,7 (5. st) 6,4 (5. st) nz nz
Cena (Kč) *            
Základní ** 2 483 000 2 804 000 2 804 000 2 955 000 3 276 000 3 352 000
Automat ** 2 571 000 2 892 000 2 902 000 3 023 000 nz nz

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Porsche 911 Turbo

Přeplňovaná verze 911 má pod kapotou boxer 3.6 l (309 kW/560 Nm) a řadí se ještě k předchozí generaci s označením 996. Prvním rozeznávacím faktorem jsou protáhnuté světlomety a mohutné zadní přítlačné křídlo. 911 Turbo je k dostání v provedení kupé a kabrio.

Motor 911 Turbo (996) 911 Turbo cabrio (996)
Objem ccm 3596 3596
Válců/ventilů 6/4 6/4
Výkon (kW)/otáčky 309/6000 309/6000
Točivý moment (Nm)/otáčky 560/2700-4600 560/2700-4600
Typ převodovky/počet stupňů manuální/6 manuální/6
Max. rychlost (km/h) 307 302
Zrychlení 0-100 km/h (s) 3,8 4,3
Zrychlení 80-120 km/h (s) nz nz
Cena (Kč) *    
Základní ** 4 209 000 4 530 000
Automat ** 4 307 000 nz

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Porsche Carrera GT

Základem pro supersportovní Carreru GT se stal závodní speciál, který vyhrál závody Le Mans. Silniční verze má pod kapotou motor 5.7 V10 s výkonem 612 koní, keramické brzdy, obsahuje moderní technologie, akceleruje na stovku za 3,9 s a stojí zhruba okolo 16 miliónů korun. Více informací zde.

Motor Carrera GT
Objem ccm 5733
Válců/ventilů 10/4
Výkon (kW)/otáčky 450/8000
Točivý moment (Nm)/otáčky 590/5750
Typ převodovky/počet stupňů manuální/6
Max. rychlost (km/h) 330
Zrychlení 0-100 km/h (s) 3,9
Zrychlení 80-120 km/h (s) 4,0 (5. st)
Cena (Kč) *  
Základní ** nz
Automat ** -

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

* = ceny s DPH
** = Porsche Praha si vyhrazuje právo změny cen v případě pohybu kursu Kč/Euro

A co Porsche chystá dál?

Určitě co nevidět přijede nový model Cayman S, který svým pojetím a motorizací zapadne mezi modely Boxster a 911 Carrera. Na konci roku 2005 nebo na jaro 2006 se chystá nová 911 Turbo, kde verze S bude mít až 360 kW (490 k) a bude konkurovat Ferrari F430. Dále se můžeme těšit na varianty 911 Carrera, jako je Carrera Cabrio 4 a 4S nebo na 911 Carreru GT3. V limitované edici 50 ks vznikne i ostrá verze Caymanu s označením RS.

Zcela novým modelem by mělo být připravované čtyřdveřové kupé se jménem Panamera. Nad novým vozem stále ještě visí velký otazník, protože náklady vývoj zřejmě přesáhnou miliardu eur. Definitivní verdikt padne 27. července tohoto roku a pokud bude kladný, nové Porsche Panamera bude na trhu na přelomu let 2007 a 2008.

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 3 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků