Porsche míří na nový trh, chce oslovit milionáře v Nigérii

Německá automobilka Porsche otevřela novou prodejnu v nigerijské hospodářské metropoli Lagosu. Jak napsala agentura Reuters, výrobce této luxusní značky automobilů očekává, že v zemi bohatnoucí z ropy, ve které je nyní jedna z největších poptávek po luxusním zboží v Africe, by mohla prodat až 300 aut ročně.
Porsche míří na nový trh, chce oslovit milionáře v Nigérii

Nigérie je druhou největší africkou ekonomikou, růst 7,7 procenta za poslední loňské čtvrtletí patřil k nejrychlejším na světě. Dva z pěti nejbohatších Afričanů jsou Nigerijci.

V Lagosu se nachází prodejna v jedné z nejluxusnějších čtvrtí Victoria Island, na místě s jednou z největších koncentrací milionářů na světě. Porsche už tu má sice konkurenci v podobě Aston Martina a Lamborghini, ale doufá v úspěch díky těžším vozům, které si údajně lépe poradí s nigerijskými špatnými silnicemi. Do budoucna počítá s vybudováním dalšího prodejního místa v politické metropoli Abuji, kde jsou kvalitnější silnice.

Podle analytiků je tento krok gestem velké důvěry německé firmy v rychle rostoucí západoafrickou ekonomiku. Budování pobočky v Abuji souvisí podle agentury Reuters i se skutečností, že místní politici patří k jedněm z nejlépe placených na světě.

„Africký kontinent a zvlášť Nigerie má pro nás rostoucí důležitost,“ prohlásil šéf společnosti pro Blízký východ a Afriku George Wills při odhalení nového modelu 911.

Podle hlavního manažera Porsche pro Nigérii Juliana Hardyho přitom již asi 200 Nigerijců Porsche vlastní. Prodejna fungovala v zemi již od loňského července a od té doby prodala nezveřejněný počet vozů. Bohatí Nigerijci si již přitom nechali dovážet auta do země několik desetiletí, soudí Hardy.

Jsou vozy Porsche vhodné pro nigerijské silnice?

Cílem firmy je prodat letos v Nigérii 100 vozidel a později prodej zvýšit až na asi 300 vozů ročně. V Jihoafrické republice to je 800 vozů ročně. Průměrná cena se pohybuje mezi 21 a 30 miliony nair (2,5 až 3,5 milionu korun).

Multimilionáři, kteří si mohou luxusní vozy kupovat, existují díky ropnému bohatství země. To za poslední desítky let učinilo z elity boháče, zatímco celkově chudoba vzrostla a týká se až 60 procent populace.

Klepněte pro větší obrázek
Porsche v třistatisícovém městě Warri? Dost zvláštní představa.

V lagoské čtvrti Victoria Island lze běžné potkávat manažery a ropné oligarchy v luxusních oblecích. Z billboardů nabízejících mobilní telefony se usmívají modelky a všude kolem lidé jezdí v luxusních terénních vozech s pohonem na všechna kola.

Ne všude je ale zavedena elektřina, cesty jsou prašné, děravé a na okrajích v řadách žebrají chudí. V období dešťů jsou navíc silnice zaplavené, rybáři na nich tou dobu jezdí na lodích. Tato skutečnost tak podle Reuters vyvolává pochybnosti o tom, zda je opravdu vhodné zavádět právě do Nigérie model nového sportovního vozu Porsche 911.

Zdroj: E15.cz


 

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test Kia Stonic 1.0 T-GDI: Hřebíček trefený na hlavičku

Kia Stonic 1,0 T-GDI

Značka Kia letos zažívá velkou produktovou ofenzívu, což se nakonec projevilo i v počtu nominaci do ankety Světové auto roku. Zcela nový model Stonic má ambice stát se jedním z nejdůležitějších v její nabídce.

16.  11.  2017 | Radek Pecák | 8 příspěvků
TEST Fiat 124 Spider - Miata po italsku je víc než jen víkendovka...

Fiat 124 Spider

Oproti Mazdě MX-5 je větší, těžší a chybí mu atmosférický motor. To zní jako cesta do pekel, ale jaká je "Fiata" doopravdy?

14.  11.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Minitest Škoda Karoq 2.0 TDI 4x4: Potvrdila i u nás, že je dobře postavena?

Minitest Škoda Karoq 2.0 TDI 4x4

Škodu Karoq v provedení s turbodieselem 2,0 TDI, manuální převodovkou a pohonem všech kol získala redakce Autorevue.cz na test jako jeden z prvních tuzemských sdělovacích prostředků. Jak funguje na českých silnicích?

10.  11.  2017 | Radek Pecák | 83 příspěvků