Porsche míří na nový trh, chce oslovit milionáře v Nigérii

Německá automobilka Porsche otevřela novou prodejnu v nigerijské hospodářské metropoli Lagosu. Jak napsala agentura Reuters, výrobce této luxusní značky automobilů očekává, že v zemi bohatnoucí z ropy, ve které je nyní jedna z největších poptávek po luxusním zboží v Africe, by mohla prodat až 300 aut ročně.
Porsche míří na nový trh, chce oslovit milionáře v Nigérii

Nigérie je druhou největší africkou ekonomikou, růst 7,7 procenta za poslední loňské čtvrtletí patřil k nejrychlejším na světě. Dva z pěti nejbohatších Afričanů jsou Nigerijci.

V Lagosu se nachází prodejna v jedné z nejluxusnějších čtvrtí Victoria Island, na místě s jednou z největších koncentrací milionářů na světě. Porsche už tu má sice konkurenci v podobě Aston Martina a Lamborghini, ale doufá v úspěch díky těžším vozům, které si údajně lépe poradí s nigerijskými špatnými silnicemi. Do budoucna počítá s vybudováním dalšího prodejního místa v politické metropoli Abuji, kde jsou kvalitnější silnice.

Podle analytiků je tento krok gestem velké důvěry německé firmy v rychle rostoucí západoafrickou ekonomiku. Budování pobočky v Abuji souvisí podle agentury Reuters i se skutečností, že místní politici patří k jedněm z nejlépe placených na světě.

„Africký kontinent a zvlášť Nigerie má pro nás rostoucí důležitost,“ prohlásil šéf společnosti pro Blízký východ a Afriku George Wills při odhalení nového modelu 911.

Podle hlavního manažera Porsche pro Nigérii Juliana Hardyho přitom již asi 200 Nigerijců Porsche vlastní. Prodejna fungovala v zemi již od loňského července a od té doby prodala nezveřejněný počet vozů. Bohatí Nigerijci si již přitom nechali dovážet auta do země několik desetiletí, soudí Hardy.

Jsou vozy Porsche vhodné pro nigerijské silnice?

Cílem firmy je prodat letos v Nigérii 100 vozidel a později prodej zvýšit až na asi 300 vozů ročně. V Jihoafrické republice to je 800 vozů ročně. Průměrná cena se pohybuje mezi 21 a 30 miliony nair (2,5 až 3,5 milionu korun).

Multimilionáři, kteří si mohou luxusní vozy kupovat, existují díky ropnému bohatství země. To za poslední desítky let učinilo z elity boháče, zatímco celkově chudoba vzrostla a týká se až 60 procent populace.

Klepněte pro větší obrázek
Porsche v třistatisícovém městě Warri? Dost zvláštní představa.

V lagoské čtvrti Victoria Island lze běžné potkávat manažery a ropné oligarchy v luxusních oblecích. Z billboardů nabízejících mobilní telefony se usmívají modelky a všude kolem lidé jezdí v luxusních terénních vozech s pohonem na všechna kola.

Ne všude je ale zavedena elektřina, cesty jsou prašné, děravé a na okrajích v řadách žebrají chudí. V období dešťů jsou navíc silnice zaplavené, rybáři na nich tou dobu jezdí na lodích. Tato skutečnost tak podle Reuters vyvolává pochybnosti o tom, zda je opravdu vhodné zavádět právě do Nigérie model nového sportovního vozu Porsche 911.

Zdroj: E15.cz


 

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

včera | Michal Žďárský | 6 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test: VW Golf GTI je i po faceliftu nejlepším hot-hatchem všedních dnů...

Volkswagen Golf GTI (2017)

Nedávný facelift Volkswagenu Golf se dotkl i verze GTI. Vyzkoušeli jsme základní variantu s manuální převodovkou.

15.  6.  2017 | Milan Lažanský | 44 příspěvků