Porsche Macan: zmenšený Cayenne je tady. Na Audi SQ5 ale nestačí

Porsche představilo v Los Angeles své druhé SUV. Stejně jako u velkého Cayenne ale i tady platí, že Porsche se automaticky nerovná „to nejrychlejší“.
Seznam kapitol
  1. Porsche Macan, Video
  2. Fotogalerie (13x foto)

Macan je tady. Trochu zvláštní jméno má svůj původ v indonéštině a v překladu znamená tygr. Podle automobilky nejlépe vyjadřuje realitu nového modelu, ale nechme obecné povídání stranou. Na trh přichází zmenšený Cayenne ve třech variantách - Macan S, Macan S Diesel a Macan Turbo. První jmenovaný má pod kapotou třílitrový šestiválec naladěný na 340 koní a stovku zvládne za 5,4 s. Nejvyšší rychlost činí 254 km/h a kombinovaná spotřeba se pohybuje kolem devíti litrů.

Porsche Macan: až 400 koní a rozvor shodný s Audi Q5

Porsche Macan: až 400 koní a rozvor shodný s Audi Q5

Výkonnější benzinovou alternativou je Turbo. Také tato verze má pod kapotou šestiválec, tentokrát ovšem o objemu 3,6 l. Nejvyšší výkon má hodnotu 400 koní, což znamená zrychlení z nuly na stovku za 4,8 s a maximální rychlost 266 km/h. Kdo si připlatí za paket Sport Chrono, ten se může těšit jak u Macanu S, tak u Macanu Turbo na o dvě desetiny sekundy lepší čas při sprintu na stovku.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Macan znamená „tygr“. U designu ale nečekejte překvapení, jde v podstatě pouze o zmenšený Cayenne.

Pro příznivce dieselových motorů je nachystán Macan S Diesel. Znovu půjde o třílitrovou šestiválcovou jednotku, tentokrát s maximálním výkonem 258 koní, akcelerací 0-100 km/h za 6,3 s (6,1 s v kombinaci se Sport Chrono) a nejvyšší rychlostí 230 km/h. Podobně jako tomu bylo dlouhou dobu u Cayennu, ponechal koncern VW u naftové verze prostor pro jinou automobilku. Kdo chce rychlejší dieselové kompaktní SUV, ten má k dispozici Audi SQ5 osazené dieselem s maximem 313 koní a nejvyšší rychlostí 250 km/h. Na stovce je naftová SQ5 o celou jednu sekundu dříve. Uvidíme, zda se časem situace nezmění.

Audi SQ5: první jízdní dojmy

Audi SQ5: první jízdní dojmy

Standardem pro každé Porsche Macan je pohon všech kol používající mezinápravovou spojku a automatická převodovka. Zákazníci mohou volit mezi trojicí podvozků. Ten základní používá ocelové pružiny a klasické tlumiče. Druhou možností jsou adaptivní tlumiče PASM. Ty jsou součástí Macanu Turbo, pro zbývající dva jsou za příplatek. Připlácet pak lze ještě za vzduchový podvozek s možností nastavení světlé výšky. Každý Macan také nabídne možnost volby mezi režimem Sport a Off-Road.

Česká republika se dočká prvního Porsche Macan přesně pátého dubna příštího roku. První cena startuje na částce 57 930 euro (vč. DPH) a platí pro Macan S i Macan S Diesel. Turbo začíná na 79 626 euro (vč. DPH). Výroba německé novinky je umístěna do Lipska.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Porsche Macan, Video
  2. Fotogalerie (13x foto)
TEST Citroën Spacetourer XL 2.0 BlueHDi: Maximální pohodlí pro sedm

Citroën Spacetourer XL

Citroën v nové generaci svého užitkového vozu změnil partnera a zvelebil osobní verzi. Vyzkoušeli jsme to nejlepší, co nabídne Spacetourer.

včera | Milan Lažanský | 11 příspěvků
Test ojetiny BMW řady 1: Bazarový průšvihář s dokonalým podvozkem

Test ojetiny BMW řady 1

Ceny jedničkových BMW už klesly pod stotisícovou metu. Vybírejte ale pečlivě.

19.  11.  2017 | David Rusol | 17 příspěvků
Test Kia Stonic 1.0 T-GDI: Hřebíček trefený na hlavičku

Kia Stonic 1,0 T-GDI

Značka Kia letos zažívá velkou produktovou ofenzívu, což se nakonec projevilo i v počtu nominaci do ankety Světové auto roku. Zcela nový model Stonic má ambice stát se jedním z nejdůležitějších v její nabídce.

16.  11.  2017 | Radek Pecák | 8 příspěvků