Porsche Macan: zmenšený Cayenne je tady. Na Audi SQ5 ale nestačí

Porsche představilo v Los Angeles své druhé SUV. Stejně jako u velkého Cayenne ale i tady platí, že Porsche se automaticky nerovná „to nejrychlejší“.
Seznam kapitol
  1. Porsche Macan, Video
  2. Fotogalerie (13x foto)

Macan je tady. Trochu zvláštní jméno má svůj původ v indonéštině a v překladu znamená tygr. Podle automobilky nejlépe vyjadřuje realitu nového modelu, ale nechme obecné povídání stranou. Na trh přichází zmenšený Cayenne ve třech variantách - Macan S, Macan S Diesel a Macan Turbo. První jmenovaný má pod kapotou třílitrový šestiválec naladěný na 340 koní a stovku zvládne za 5,4 s. Nejvyšší rychlost činí 254 km/h a kombinovaná spotřeba se pohybuje kolem devíti litrů.

Porsche Macan: až 400 koní a rozvor shodný s Audi Q5

Porsche Macan: až 400 koní a rozvor shodný s Audi Q5

Výkonnější benzinovou alternativou je Turbo. Také tato verze má pod kapotou šestiválec, tentokrát ovšem o objemu 3,6 l. Nejvyšší výkon má hodnotu 400 koní, což znamená zrychlení z nuly na stovku za 4,8 s a maximální rychlost 266 km/h. Kdo si připlatí za paket Sport Chrono, ten se může těšit jak u Macanu S, tak u Macanu Turbo na o dvě desetiny sekundy lepší čas při sprintu na stovku.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Macan znamená „tygr“. U designu ale nečekejte překvapení, jde v podstatě pouze o zmenšený Cayenne.

Pro příznivce dieselových motorů je nachystán Macan S Diesel. Znovu půjde o třílitrovou šestiválcovou jednotku, tentokrát s maximálním výkonem 258 koní, akcelerací 0-100 km/h za 6,3 s (6,1 s v kombinaci se Sport Chrono) a nejvyšší rychlostí 230 km/h. Podobně jako tomu bylo dlouhou dobu u Cayennu, ponechal koncern VW u naftové verze prostor pro jinou automobilku. Kdo chce rychlejší dieselové kompaktní SUV, ten má k dispozici Audi SQ5 osazené dieselem s maximem 313 koní a nejvyšší rychlostí 250 km/h. Na stovce je naftová SQ5 o celou jednu sekundu dříve. Uvidíme, zda se časem situace nezmění.

Audi SQ5: první jízdní dojmy

Audi SQ5: první jízdní dojmy

Standardem pro každé Porsche Macan je pohon všech kol používající mezinápravovou spojku a automatická převodovka. Zákazníci mohou volit mezi trojicí podvozků. Ten základní používá ocelové pružiny a klasické tlumiče. Druhou možností jsou adaptivní tlumiče PASM. Ty jsou součástí Macanu Turbo, pro zbývající dva jsou za příplatek. Připlácet pak lze ještě za vzduchový podvozek s možností nastavení světlé výšky. Každý Macan také nabídne možnost volby mezi režimem Sport a Off-Road.

Česká republika se dočká prvního Porsche Macan přesně pátého dubna příštího roku. První cena startuje na částce 57 930 euro (vč. DPH) a platí pro Macan S i Macan S Diesel. Turbo začíná na 79 626 euro (vč. DPH). Výroba německé novinky je umístěna do Lipska.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Porsche Macan, Video
  2. Fotogalerie (13x foto)

bazar

Audi A3 2
Rok výroby: 2010
Stav: 197 899 km
Cena: 175 000 Kč
Audi Allroad 3
Rok výroby: 2008
Stav: 174 660 km
Cena: 330 000 Kč
Audi A6 3
Rok výroby: 2006
Stav: 201 113 km
Cena: 180 000 Kč
Audi Q7 3
Rok výroby: 2006
Stav: 294 604 km
Cena: 270 000 Kč
Audi A6 2,7
Rok výroby: 2010
Stav: 113 946 km
Cena: 350 000 Kč
Audi A5 2
Rok výroby: 2013
Stav: 114 111 km
Cena: 600 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test: Peugeot 5008 nabídne až luxusní atmosféru, na rodinu ale nezapomíná

Peugeot 5008 GT

Naší recenzí prošel Peugeot 5008 GT, který má splňovat všechny potřeby i větších rodin

dnes | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test: Ford Fiesta je stále řidičskou volbou, univerzálem bez vad ale ne

Ford Fiesta

Naší recenzí tentokrát prošla nová generace Fordu Fiesta.

20.  9.  2017 | Milan Lažanský | 26 příspěvků
Kabriolet versus kupé: O kolik se zvýší spotřeba při jízdě s otevřenou střechou?

Test spotřeby kabrioletu

Přemýšleli jste někdy nad tím, jestli se spotřeba paliva dramaticky zvýší při jízdě s otevřenou střechou? Vyzkoušeli jsme to.

18.  9.  2017 | Milan Lažanský | 17 příspěvků