Porsche Macan: zmenšený Cayenne je tady. Na Audi SQ5 ale nestačí

Porsche představilo v Los Angeles své druhé SUV. Stejně jako u velkého Cayenne ale i tady platí, že Porsche se automaticky nerovná „to nejrychlejší“.
Seznam kapitol
  1. Porsche Macan, Video
  2. Fotogalerie (13x foto)

Macan je tady. Trochu zvláštní jméno má svůj původ v indonéštině a v překladu znamená tygr. Podle automobilky nejlépe vyjadřuje realitu nového modelu, ale nechme obecné povídání stranou. Na trh přichází zmenšený Cayenne ve třech variantách - Macan S, Macan S Diesel a Macan Turbo. První jmenovaný má pod kapotou třílitrový šestiválec naladěný na 340 koní a stovku zvládne za 5,4 s. Nejvyšší rychlost činí 254 km/h a kombinovaná spotřeba se pohybuje kolem devíti litrů.

Porsche Macan: až 400 koní a rozvor shodný s Audi Q5

Porsche Macan: až 400 koní a rozvor shodný s Audi Q5

Výkonnější benzinovou alternativou je Turbo. Také tato verze má pod kapotou šestiválec, tentokrát ovšem o objemu 3,6 l. Nejvyšší výkon má hodnotu 400 koní, což znamená zrychlení z nuly na stovku za 4,8 s a maximální rychlost 266 km/h. Kdo si připlatí za paket Sport Chrono, ten se může těšit jak u Macanu S, tak u Macanu Turbo na o dvě desetiny sekundy lepší čas při sprintu na stovku.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Macan znamená „tygr“. U designu ale nečekejte překvapení, jde v podstatě pouze o zmenšený Cayenne.

Pro příznivce dieselových motorů je nachystán Macan S Diesel. Znovu půjde o třílitrovou šestiválcovou jednotku, tentokrát s maximálním výkonem 258 koní, akcelerací 0-100 km/h za 6,3 s (6,1 s v kombinaci se Sport Chrono) a nejvyšší rychlostí 230 km/h. Podobně jako tomu bylo dlouhou dobu u Cayennu, ponechal koncern VW u naftové verze prostor pro jinou automobilku. Kdo chce rychlejší dieselové kompaktní SUV, ten má k dispozici Audi SQ5 osazené dieselem s maximem 313 koní a nejvyšší rychlostí 250 km/h. Na stovce je naftová SQ5 o celou jednu sekundu dříve. Uvidíme, zda se časem situace nezmění.

Audi SQ5: první jízdní dojmy

Audi SQ5: první jízdní dojmy

Standardem pro každé Porsche Macan je pohon všech kol používající mezinápravovou spojku a automatická převodovka. Zákazníci mohou volit mezi trojicí podvozků. Ten základní používá ocelové pružiny a klasické tlumiče. Druhou možností jsou adaptivní tlumiče PASM. Ty jsou součástí Macanu Turbo, pro zbývající dva jsou za příplatek. Připlácet pak lze ještě za vzduchový podvozek s možností nastavení světlé výšky. Každý Macan také nabídne možnost volby mezi režimem Sport a Off-Road.

Česká republika se dočká prvního Porsche Macan přesně pátého dubna příštího roku. První cena startuje na částce 57 930 euro (vč. DPH) a platí pro Macan S i Macan S Diesel. Turbo začíná na 79 626 euro (vč. DPH). Výroba německé novinky je umístěna do Lipska.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Porsche Macan, Video
  2. Fotogalerie (13x foto)

bazar

Audi A3 1,8
Rok výroby: 1998
Stav: 153 237 km
Cena: 40 000 Kč
Audi A6 3
Rok výroby: 2011
Stav: 155 197 km
Cena: 590 000 Kč
Audi Q7 3
Rok výroby: 2006
Stav: 294 604 km
Cena: 280 000 Kč
Audi A4 2
Rok výroby: 2007
Stav: 164 950 km
Cena: 174 000 Kč
Audi A4 2
Rok výroby: 2008
Stav: 152 416 km
Cena: 220 000 Kč
Audi A6 2,7
Rok výroby: 2010
Stav: 113 946 km
Cena: 350 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Fiatu Fullback: Převlečené Mitsubishi se jeví jako správná volba

Fiat Fullback

Fiat se po vzoru Renaultu a Mercedesu také rozhodl nabízet pracovní pickup, který původně pochází z úplně jiné dílny. A rozhodl se více než správně, protože Fiat Fullback alias Mitsubishi L200 je vynikajícím pracovním pickupem. V terénu má dost potence a na silnici dostatek kultivovanosti.

22.  8.  2017 | Jiří Švamberk | 2 příspěvky
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků