Porsche Macan Turbo má po faceliftu. Dvě turba dřou z šestiválce 440 koní

Porsche Macan Turbo dosáhlo po faceliftu na výkon svého předchůdce s balíčkem Performance Package. BMW X4 M Competition by tak mohlo mít v budoucnu problém.

Porsche Macan bylo již v loňském roce v polovině životního cyklu. V témže roce tedy dostalo facelift, který později následovala verze S. Hierachie výkonu nyní pokračuje s verzí Turbo, která možnosti malého SUV posouvá opět o něco dále.

Také Porsche Macan S má po faceliftu. Šest válců dá 354 koní, známe i cenu

Také Porsche Macan S má po faceliftu. Šest válců dá 354 koní, známe i cenu

Novinka klade větší důraz na sportovnost. Oproti minulému modelu tak nabídne o čtyřicet koní víc (nyní 440). Dvakrát přeplňovaný šestiválec rozhýbe menšího bratra Cayennu na stovku za 4,5 sekundy. Samozřejmě i Macan Turbo bude k mání s paketem Sport Plus - to se pak hodnota zrychlení stáhne ještě o dvě desetiny.

Porsche Macan - porovnání motorizací
Model Macan Macan S Macan Turbo
Zdvihový objem [cm3] 1984 2894 2894
Převodovka 7PDK 7PDK 7PDK
Válce/ventily 4/4 6/4 6/4
Největší výkon [kW/min] 180/5000-6750 260/5400-6400 324/5700-6600
Točivý moment [N.m/min] 370/1600-4500 480/1360-4800 550/1800-5600
Maximální rychlost [km/h] 225 254 270
Zrychlení 0-100 km/h [s] 6,5* 5,1* 4,3*
Spotřeba [l/100km] 8,1 8,9 9,8
*s paketem Sport Plus

Macan Turbo na první pohled poznáte podle spojených nasávacích otvorů ve spodní části předního nárazníku. Indicií při pohledu zezadu je pak vedle nápisu i difuzor. Dvojité koncovky ale najdete i u Macanu S - Turbo s nimi dokáže udělat jen o něco větší divadlo. Turbo má i oproti ostatním verzím menší průměr volantu (360 vs. 375 mm).

TEST Porsche 911 Carrera S v Řecku: Každý den na plný plyn

TEST Porsche 911 Carrera S v Řecku: Každý den na plný plyn

Již tradičně si u silných Porsche najdete v nabídce karbon-keramické brzdy, adaptivní podvozek a vylepšené rozložení hnacích sil mezi zadní kola Porsche Torque Vectoring Plus. 20palcová kola jsou pak standardem (Macan S 18“). České ceny zatím nevíme, s největší pravděpodobností ale budou začínat okolo dvou milionů korun.

Porsche Macan Turbo - porovnání s vybranými konkurenty
Model Porsche Macan Turbo BMW X4 M Mercedes-AMG GLC 63 
Zdvihový objem [cm3] 2894 2993 3982
Převodovka 7A 8A 9A
Válce/ventily 6/4 6/4 8/4
Největší výkon [kW/min] 324/5700-6600 353/6250 350/5500-6250
Točivý moment [N.m/min] 550/1800-5600 600/2600-5600 650/1750-4500
Maximální rychlost [km/h] 270 280 250
Zrychlení 0-100 km/h [s] 4,3* 4,2 4,0
Hmotnost [kg] 1945 1970 1925
Spotřeba [l/100km] 9,8 10,5 10,7-10,3
*s paketem Sport Plus

*galerie doplněna o Porsche Macan S

TEST Seat Leon 1.5 eTSI (110 kW) DSG: Můj brácha má prima bráchu

Seat Leon 1.5 eTSI (110 kW) DSG

S kompakty na platformě MQB Evo se v posledních měsících roztrhl pytel. Dnes si řekneme více o novém Seatu Leon, který dorazil do testu v podobné konfiguraci jako nedávno Volkswagen Golf. Mohou se oba sourozenci v zásadních věcech vůbec lišit?

včera | Jan Mička | 25 příspěvků
TEST Audi A3 Sportback 30 TDI S line: Náročné ho získat, snadné s ním žít

Audi A3 30 TDI S line

Čtvrtá generace Audi A3 oficiálně dorazila na český trh. Do testu jsme si vzali zajímavou verzi - kombinaci sportovní výbavy S Line a základního vznětového motoru 30 TDI (85 kW).

10.  7.  2020 | Vladimír Kadera | 87 příspěvků
TEST Ford Kuga 2.5 PHEV: Velmi dobrý plug-in hybrid, jen šitý horkou jehlou

Ford Kuga 2.5 PHEV

Ford oddaloval vývoj nové generace hybridů pro evropské trhy jako ošetření bolavého zubu a na jednom z jeho nejnovějších přírůstků je chvatná práce bohužel tak trochu znát. Stojí ale kvůli tomu vrcholná benzín-elektrická verze nové Kugy nutně za starou belu? Pojďte se podívat.

7.  7.  2020 | Miro Mihálik | 34 příspěvků