Porsche Macan GTS – ryzí sportovní vůz v segmentu SUV

Porsche Macan GTS – ryzí sportovní vůz v segmentu SUV

Stejně jako všechny modely, které nesou označení trojicí písmen GTS, také Macan se inspiruje světem závodních vozů. Přepracovaný podvozek, o 20 k vyšší výkon ve srovnání s modelem Macan S a zesílená brzdová soustava to jasně dokazují. S výkonem 360 k a točivým momentem 500 Nm se Macan GTS1) řadí mezi Macan S2) a Macan Turbo3). Technickým základem je model Macan S vybavený šestiválcem o objemu tři litry přeplňovaným dvojicí turbodmychadel, který je doplněn dvouspojkovou převodovkou Porsche Doppelkupplung (PDK) a pohonem všech kol Porsche Traction Management (PTM), variabilně rozdělujícím hnací sílu mezi přední a zadní nápravu. Macan GTS je díky tomu připraven z klidu na 100 km/h zrychlit během 5,2 s, s paketem Sport Chrono dokonce za pouhých 5,0 s. Nejvyšší rychlost činí 256 km/h. Sportovní charakter doplňují pro modely GTS typické designérské prvky.

Macan GTS v sobě spojuje pro Porsche typickou vysokou úroveň jízdní dynamiky s nepřekonatelnou každodenní praktičností. Součástí modelu Macan GTS je sportovněji naladěný aktivní podvozek Porsche Active Suspension Management (PASM) s o 15 mm sníženou světlou výškou a 20palcová kola designu RS Spyder v matně černém provedení s pneumatikami o nestejném rozměru pro přední a zadní nápravu. Ve výbavě nechybějí ani sportovní sedadla GTS se střední částí čalouněnou alcantarou (alcantara je použitá i na dalších částech interiéru), stejně tak jako sportovní výfukový systém s jadrným zvukem. Svoji premiéru ve voze Macan si v tomto modelu odbude také nový komunikační a multimediální systém Porsche Communication Management (PCM) s multidotykovým barevným displejem. Ve spojení s volitelně dodávaným modulem Connect Plus nabízí online navigaci s dopravními informacemi v reálném čase a integraci s chytrými mobilními telefony prostřednictvím Apple CarPlay®.

Macan GTS lze na první pohled rozpoznat podle detailů exteriéru v černé barvě – v horní polovině karoserie s lesklou povrchovou úpravou a ve spodní s matnou – a speciálního provedení paketu Sport Design, který zdobí vůz dodávaný i v barvách specifických pro provedení GTS. Vůbec poprvé je Macan GTS k dispozici také s LED světlomety doplněnými funkcí Porsche Dynamic Light System Plus, jež jsou zárukou optimálního osvětlení prostoru před vozem za všech okolností.

Specifická výbava nového modelu Macan GTS poskytuje více potěšení z jízdy a ještě více pro Porsche typických jízdních zážitků. Porsche tímto modelem opět dokazuje, že Macan je skutečným sportovním vozem mezi automobily kompaktního segmentu SUV.

Macan GTS vstupuje do prodeje 28. října 2015. Cena včetně DPH a povinné výbavy je stanovena na 73 400 eur.

bazar

Porsche Cayenne 3
Rok výroby: 2011
Stav: 81 410 km
Cena: 950 000 Kč
Porsche Cayenne 3
Rok výroby: 2011
Stav: 165 971 km
Cena: 780 000 Kč
Porsche Cayenne 4,8
Rok výroby: 2012
Stav: 97 358 km
Cena: 1 350 000 Kč
Porsche Cayenne 3,6
Rok výroby: 2008
Stav: 155 155 km
Cena: 390 000 Kč
Porsche Cayenne 4,5
Rok výroby: 2007
Stav: 188 476 km
Cena: 280 000 Kč
Porsche Boxster 2,7
Rok výroby: 2006
Stav: 58 037 km
Cena: 600 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test: Ford Fiesta je stále řidičskou volbou, univerzálem bez vad ale ne

Ford Fiesta

Naší recenzí tentokrát prošla nová generace Fordu Fiesta.

20.  9.  2017 | Milan Lažanský | 25 příspěvků
Kabriolet versus kupé: O kolik se zvýší spotřeba při jízdě s otevřenou střechou?

Test spotřeby kabrioletu

Přemýšleli jste někdy nad tím, jestli se spotřeba paliva dramaticky zvýší při jízdě s otevřenou střechou? Vyzkoušeli jsme to.

18.  9.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků
Test krátkých sprintů: Je lepší motorka, elektrovůz, nebo BMW 760i?

Test krátkých sprintů

Ne vždy musí být motocykl při startu od semaforů rychlejší než auto. Při testu redaktoři Autorevue.cz proti sobě postavili dva rozdílné typy motocyklů, elektromobil a auto s výkonem přes šest stovek koní.

8.  9.  2017 | Radek Pecák | 19 příspěvků