Porsche Macan GTS – ryzí sportovní vůz v segmentu SUV

Porsche Macan GTS – ryzí sportovní vůz v segmentu SUV

Stejně jako všechny modely, které nesou označení trojicí písmen GTS, také Macan se inspiruje světem závodních vozů. Přepracovaný podvozek, o 20 k vyšší výkon ve srovnání s modelem Macan S a zesílená brzdová soustava to jasně dokazují. S výkonem 360 k a točivým momentem 500 Nm se Macan GTS1) řadí mezi Macan S2) a Macan Turbo3). Technickým základem je model Macan S vybavený šestiválcem o objemu tři litry přeplňovaným dvojicí turbodmychadel, který je doplněn dvouspojkovou převodovkou Porsche Doppelkupplung (PDK) a pohonem všech kol Porsche Traction Management (PTM), variabilně rozdělujícím hnací sílu mezi přední a zadní nápravu. Macan GTS je díky tomu připraven z klidu na 100 km/h zrychlit během 5,2 s, s paketem Sport Chrono dokonce za pouhých 5,0 s. Nejvyšší rychlost činí 256 km/h. Sportovní charakter doplňují pro modely GTS typické designérské prvky.

Macan GTS v sobě spojuje pro Porsche typickou vysokou úroveň jízdní dynamiky s nepřekonatelnou každodenní praktičností. Součástí modelu Macan GTS je sportovněji naladěný aktivní podvozek Porsche Active Suspension Management (PASM) s o 15 mm sníženou světlou výškou a 20palcová kola designu RS Spyder v matně černém provedení s pneumatikami o nestejném rozměru pro přední a zadní nápravu. Ve výbavě nechybějí ani sportovní sedadla GTS se střední částí čalouněnou alcantarou (alcantara je použitá i na dalších částech interiéru), stejně tak jako sportovní výfukový systém s jadrným zvukem. Svoji premiéru ve voze Macan si v tomto modelu odbude také nový komunikační a multimediální systém Porsche Communication Management (PCM) s multidotykovým barevným displejem. Ve spojení s volitelně dodávaným modulem Connect Plus nabízí online navigaci s dopravními informacemi v reálném čase a integraci s chytrými mobilními telefony prostřednictvím Apple CarPlay®.

Macan GTS lze na první pohled rozpoznat podle detailů exteriéru v černé barvě – v horní polovině karoserie s lesklou povrchovou úpravou a ve spodní s matnou – a speciálního provedení paketu Sport Design, který zdobí vůz dodávaný i v barvách specifických pro provedení GTS. Vůbec poprvé je Macan GTS k dispozici také s LED světlomety doplněnými funkcí Porsche Dynamic Light System Plus, jež jsou zárukou optimálního osvětlení prostoru před vozem za všech okolností.

Specifická výbava nového modelu Macan GTS poskytuje více potěšení z jízdy a ještě více pro Porsche typických jízdních zážitků. Porsche tímto modelem opět dokazuje, že Macan je skutečným sportovním vozem mezi automobily kompaktního segmentu SUV.

Macan GTS vstupuje do prodeje 28. října 2015. Cena včetně DPH a povinné výbavy je stanovena na 73 400 eur.

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků