Porsche Macan čtyřválec opravdu dostane, a to už koncem roku 2014

A je to potvrzeno. Nové SUV Porsche Macan se dočká i kompaktního čtyřválcového motoru, a to už v průběhu příštího roku.
Porsche Macan čtyřválec opravdu dostane, a to už koncem roku 2014

Je konec spekulacím. Prakticky už od premiéry nového modelu Porsche Macan, jež proběhla před několika týdny v Los Angeles, se hovořilo o tom, že k šestiválcovým motorům přibudou i čtyřválce, jež pomohou automobilce Porsche poněkud srovnat administrativní bilanci emisí CO2. Tyto spekulace nyní oficiálně potvrdil přímo Dr. Thomas Casper, šéf značky pro pohonná ústrojí.

Video | SUV | Premiéry | Porsche

Porsche Macan: zmenšený Cayenne je tady. Na Audi SQ5 ale nestačí

V rozhovoru pro magazín Autoexpress na otázku, kdy se tak stane, odpověděl: „Nemohu vám říci přesný měsíc, ale někdy v roce 2014, zřejmě v jeho závěru.“ Není žádným tajemstvím, že Porsche pracuje na novém zážehovém čtyřválci s objemem 2,0 l a protiběžnými písty (boxer), a právě o tomto agregátu by mohla být řeč. Dr. Casper uvedl, že nejvyšší prioritou při jeho vývoji je správný zvuk, ale slíbil, že i čtyřválec nabídne výkony „skutečného Porsche“.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Macan, menší bráška Porsche Cayenne, dostane čtyřválcový motor už příští rok

Čtyřválcový Macan se stane novým základním modelem této značky, bude tedy nejslabší a cenově nejdostupnější, ale tím to nekončí. S pomocí tohoto agregátu má Porsche časem vytvořit novou paletu levnějších verzí také v řadách Boxster a Cayman. Odklon od moderních tradic značky Porsche? Spíše návrat ke kořenům, byť poněkud vynucený tlakem na snižování CO2.

SUV | Sportovní auta | Zajímavosti | Ceny | Design | Porsche

Porsche Macan: nakonfigurujte si nové SUV podle svých představ

Ale ani tímto to navíc skončit nemusí, další spekulace totiž hovoří o možné zástavbě koncernových „dieselů“ VW TDI 2,0 l. Dr. Casper totiž potvrdil, že Porsche na vlastním čtyřválcovém vznětovém motoru nepracuje…


 

Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

dnes | Michal Žďárský | 1 příspěvek
Kia je podruhé vítězem testu počáteční kvality

Kia je podruhé vítězem testu počáteční kvality

J.D. Power každoročně pořádá anketu o kvalitě vozů na trhu v USA. Už druhý rok z něho nejlépe vyšla Kia se svým výsledkem 72 PP100.

včera | Daniel Havlina | 16 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 32 příspěvků