Porsche Macan čtyřválec opravdu dostane, a to už koncem roku 2014

A je to potvrzeno. Nové SUV Porsche Macan se dočká i kompaktního čtyřválcového motoru, a to už v průběhu příštího roku.
Porsche Macan čtyřválec opravdu dostane, a to už koncem roku 2014

Je konec spekulacím. Prakticky už od premiéry nového modelu Porsche Macan, jež proběhla před několika týdny v Los Angeles, se hovořilo o tom, že k šestiválcovým motorům přibudou i čtyřválce, jež pomohou automobilce Porsche poněkud srovnat administrativní bilanci emisí CO2. Tyto spekulace nyní oficiálně potvrdil přímo Dr. Thomas Casper, šéf značky pro pohonná ústrojí.

Porsche Macan: zmenšený Cayenne je tady. Na Audi SQ5 ale nestačí

Porsche Macan: zmenšený Cayenne je tady. Na Audi SQ5 ale nestačí

V rozhovoru pro magazín Autoexpress na otázku, kdy se tak stane, odpověděl: „Nemohu vám říci přesný měsíc, ale někdy v roce 2014, zřejmě v jeho závěru.“ Není žádným tajemstvím, že Porsche pracuje na novém zážehovém čtyřválci s objemem 2,0 l a protiběžnými písty (boxer), a právě o tomto agregátu by mohla být řeč. Dr. Casper uvedl, že nejvyšší prioritou při jeho vývoji je správný zvuk, ale slíbil, že i čtyřválec nabídne výkony „skutečného Porsche“.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Macan, menší bráška Porsche Cayenne, dostane čtyřválcový motor už příští rok

Čtyřválcový Macan se stane novým základním modelem této značky, bude tedy nejslabší a cenově nejdostupnější, ale tím to nekončí. S pomocí tohoto agregátu má Porsche časem vytvořit novou paletu levnějších verzí také v řadách Boxster a Cayman. Odklon od moderních tradic značky Porsche? Spíše návrat ke kořenům, byť poněkud vynucený tlakem na snižování CO2.

Porsche Macan: nakonfigurujte si nové SUV podle svých představ

Porsche Macan: nakonfigurujte si nové SUV podle svých představ

Ale ani tímto to navíc skončit nemusí, další spekulace totiž hovoří o možné zástavbě koncernových „dieselů“ VW TDI 2,0 l. Dr. Casper totiž potvrdil, že Porsche na vlastním čtyřválcovém vznětovém motoru nepracuje…


 

bazar

Porsche Cayenne 3
Rok výroby: 2011
Stav: 81 410 km
Cena: 1 000 000 Kč
Porsche 911 3,4
Rok výroby: 2012
Stav: 49 701 km
Cena: 1 850 000 Kč
Porsche Cayenne 3,6
Rok výroby: 2008
Stav: 155 155 km
Cena: 430 000 Kč
Porsche Cayenne 3,2
Rok výroby: 2006
Stav: 267 049 km
Cena: 200 000 Kč
Porsche Cayenne 4,5
Rok výroby: 2007
Stav: 188 379 km
Cena: 300 000 Kč
Porsche Panamera 3,6
Rok výroby: 2010
Stav: 125 205 km
Cena: 900 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků
Test Alfy Romeo Stelvio: Italové naučili SUV jezdit! A kde je problém?

Alfa Romeo Stelvio

První sportovně-užitkový vůz od Alfy Romeo má poctivý základ, díky kterému nabízí skvělé jízdní vlastnosti. Jak si ale stojí v dalších disciplínách?

8.  8.  2017 | Milan Lažanský | 13 příspěvků