Porsche Macan čtyřválec opravdu dostane, a to už koncem roku 2014

A je to potvrzeno. Nové SUV Porsche Macan se dočká i kompaktního čtyřválcového motoru, a to už v průběhu příštího roku.
Porsche Macan čtyřválec opravdu dostane, a to už koncem roku 2014

Je konec spekulacím. Prakticky už od premiéry nového modelu Porsche Macan, jež proběhla před několika týdny v Los Angeles, se hovořilo o tom, že k šestiválcovým motorům přibudou i čtyřválce, jež pomohou automobilce Porsche poněkud srovnat administrativní bilanci emisí CO2. Tyto spekulace nyní oficiálně potvrdil přímo Dr. Thomas Casper, šéf značky pro pohonná ústrojí.

Porsche Macan: zmenšený Cayenne je tady. Na Audi SQ5 ale nestačí

Porsche Macan: zmenšený Cayenne je tady. Na Audi SQ5 ale nestačí

V rozhovoru pro magazín Autoexpress na otázku, kdy se tak stane, odpověděl: „Nemohu vám říci přesný měsíc, ale někdy v roce 2014, zřejmě v jeho závěru.“ Není žádným tajemstvím, že Porsche pracuje na novém zážehovém čtyřválci s objemem 2,0 l a protiběžnými písty (boxer), a právě o tomto agregátu by mohla být řeč. Dr. Casper uvedl, že nejvyšší prioritou při jeho vývoji je správný zvuk, ale slíbil, že i čtyřválec nabídne výkony „skutečného Porsche“.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Macan, menší bráška Porsche Cayenne, dostane čtyřválcový motor už příští rok

Čtyřválcový Macan se stane novým základním modelem této značky, bude tedy nejslabší a cenově nejdostupnější, ale tím to nekončí. S pomocí tohoto agregátu má Porsche časem vytvořit novou paletu levnějších verzí také v řadách Boxster a Cayman. Odklon od moderních tradic značky Porsche? Spíše návrat ke kořenům, byť poněkud vynucený tlakem na snižování CO2.

Porsche Macan: nakonfigurujte si nové SUV podle svých představ

Porsche Macan: nakonfigurujte si nové SUV podle svých představ

Ale ani tímto to navíc skončit nemusí, další spekulace totiž hovoří o možné zástavbě koncernových „dieselů“ VW TDI 2,0 l. Dr. Casper totiž potvrdil, že Porsche na vlastním čtyřválcovém vznětovém motoru nepracuje…


 

TEST Subaru XV 1,6i Lineartronic: Kompromis, ale ten nejlepší!

Subaru XV 1,6i Lineartronic

Subaru XV se na přelomu roku dostalo na trh v druhé generaci. Od té minulé se vizuálně moc neliší, ale japonští technici vůz vyladili téměř k dokonalosti.

včera | Radek Pecák | 51 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků