Porsche Macan: až 400 koní a rozvor shodný s Audi Q5

O Porsche Macan jsme se v posledních dnech několikrát zmínili, nicméně pořádné informace stále chyběly. Spekulace ovšem končí, na blogu BMW Club zveřejnil uživatel Squall oskenované tři stránky z německého Auto Motor und Sport, který měl evidentně možnost již vedle sebe postavit nový Macan a Audi Q5. Kromě prvních snímků sériové verze se tak můžeme v předstihu podívat na základní fakta.

Porsche Macan při testech v Dubaji a v Californii 2x video

Porsche Macan při testech v Dubaji a v Californii 2x video

Porsche Macan je automobil dlouhý 4699 mm, široký 1923 mm a vysoký pouze 1624 mm. Oproti Audi Q5 je samozřejmě nižší, je také delší a širší. Co se rozvoru náprav týká, ten zůstal nezměněn. Obě auta nabídnou 2807 mm. Celkem očekávanou záležitostí pak je přepracované zavěšení, řízení a systém brzd. Velikost disků se pohybuje od sedmnácti do 21".

Nabídka motorizací zahrnuje dvě benzinové jednotky a jeden diesel. Macan S dostal třílitrový šestiválec naladěnýna 340 koní a 460 Nm, Macan Turbo nabídne motor o velikosti 3,6 l, přeplňování a parametry 400 koní, 500 Nm. Stovku umí vrcholná verze za 4,5 s, a to ve spolupráci s převodovkou PDK. Naftová alternativa nese označení Diesel S a ze šestiválcového dieselu dává k dispozici 258 koní.

Duel: Audi R8 4.2 FSI vs. Porsche 911 Carrera 4S na českých silnicích

Duel: Audi R8 4.2 FSI vs. Porsche 911 Carrera 4S na českých silnicích

Za nějaký čas by se měl objevit ještě přeplňovaný benzinový čtyřválec, další diesel a hybrid. Právě vrcholný naftový šestiválec s maximem 313 koní (stejně jako hybrid) si Audi ponechalo jako svůj trumf. Macan si na něj musí ještě počkat.

Macan Diesel S dostane na německém trhu cenovku 55 000 euro. Za zmínku pak stojí také závěr zmíněného testu, ve kterém Auto Motor und Sport hodnotí nové Porsche jako nejagilnější SUV všech dob.

TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 29 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků