Porsche má ročně prodávat 150 tisíc aut, pomůže i nový model

Porsche má ročně prodávat 150 tisíc aut, pomůže i nový model

Každý fanoušek, nebo alespoň ten, kdo se v automobilovém prostředí trochu vyzná, ví, že Porsche není zrovna příkladem automobilky vyrábějící auta pro masy. Její prodeje rozhodně nikdy neobsazovaly přední příčky statistik prodejnosti a tržního podílu. Tak tomu bylo nejen v minulosti, ale i teď a nikdo na tom neviděl nic špatného. Teď však přichází vedení stuttgartské automobilky se zajímavou zprávou, že v příštím roku hodlá celkové prodeje znásobit a své vozy více přiblížit lidu.

Ačkoliv mnoha majitelům se to nemusí právě líbit, protože tím pádem jejich vůz citelně ztratí na exklusivitě, Michael Macht, výkonný ředitel automobilky, se při svých úvahách opírá o současná čísla. V loňském roce se totiž podařilo prodat celkem 75 200 kusů, což prodejnímu oddělení dodalo dostatečný impuls nato, aby se pokusily prodeje ještě zvýšit a to i za cenu snižování cen a přizpůsobování nabídky méně movitým zákazníkům. Dopomoci by k tomu měl mj. i nový „vstupní“ model, který se v nabídce umístní pod Boxsterem, přičemž právě tato novinka má být vhodnou alternativou pro méně náročné zákazníky s nižším rozpočtem.
Očekává se, že samotným prodejům však výrazně dopomůže i Panamera, jakožto jeden z průkopníků ve třídě prémiových sportovních sedanů a opomenout nesmíme ani Cayenne, jehož klientela se i díky nabízenému dieselovému šestiválci stále rozšiřuje. Všechny tyto snahy nutně nemusí vést k výraznému „zlidovění“ Porsche, nicméně špatně mohou dopadnout velmi snadno. Snad Porsche nechce následovat příklad BMW, u kterého se za pár letech tvrdé práce „podařilo” udělat z výjimečného výrobce sportovně laděných vozů producenta vesměs nezáživných tuctových masovek...
Test: Audi A5 Coupé je moderní a vyspělé GT. Pár výhrad ale máme...

Audi A5 Coupé

Vyzkoušeli jsme nejnovější kupé od Audi. Nová A5 jde opět proti Mercedesu třídy C a BMW řady 4. Jakého zákazníka může zaujmout?

18.  5.  2017 | Milan Lažanský | 45 příspěvků
Návrat Fiatu do nižší střední třídy. Čím při testu zaujalo vrcholné Tipo?

Fiat Tipo 1.6 MultiJet (6M)

Fiat Tipo ve variantě hatchback jsme otestovali s motorem 1.6 MultiJet a šestistupňovým manuálem. Čím překvapil a kde jsou jeho slabá místa?

13.  5.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Citroënu Grand C4 Picasso: Pro rodinu stále lepší volba než SUV

Citroën Grand C4 Picasso

Proti módním SUV jde Citroën s modernizovaným Grand C4 Picasso. Vyzkoušeli jsme jej s netradiční benzinovou motorizací 1,6 THP a automatickou převodovkou.

4.  5.  2017 | Milan Lažanský | 73 příspěvků