Porsche má ročně prodávat 150 tisíc aut, pomůže i nový model

Každý fanoušek, nebo alespoň ten, kdo se v automobilovém prostředí trochu vyzná, ví, že Porsche není zrovna příkladem automobilky vyrábějící auta pro masy. Její prodeje rozhodně nikdy neobsazovaly přední příčky statistik prodejnosti a tržního podílu. Tak tomu bylo nejen v minulosti, ale i teď a nikdo na tom neviděl nic špatného. Teď však přichází vedení stuttgartské automobilky se zajímavou zprávou, že v příštím roku hodlá celkové prodeje znásobit a své vozy více přiblížit lidu.

Ačkoliv mnoha majitelům se to nemusí právě líbit, protože tím pádem jejich vůz citelně ztratí na exklusivitě, Michael Macht, výkonný ředitel automobilky, se při svých úvahách opírá o současná čísla. V loňském roce se totiž podařilo prodat celkem 75 200 kusů, což prodejnímu oddělení dodalo dostatečný impuls nato, aby se pokusily prodeje ještě zvýšit a to i za cenu snižování cen a přizpůsobování nabídky méně movitým zákazníkům. Dopomoci by k tomu měl mj. i nový „vstupní“ model, který se v nabídce umístní pod Boxsterem, přičemž právě tato novinka má být vhodnou alternativou pro méně náročné zákazníky s nižším rozpočtem.
Očekává se, že samotným prodejům však výrazně dopomůže i Panamera, jakožto jeden z průkopníků ve třídě prémiových sportovních sedanů a opomenout nesmíme ani Cayenne, jehož klientela se i díky nabízenému dieselovému šestiválci stále rozšiřuje. Všechny tyto snahy nutně nemusí vést k výraznému „zlidovění“ Porsche, nicméně špatně mohou dopadnout velmi snadno. Snad Porsche nechce následovat příklad BMW, u kterého se za pár letech tvrdé práce „podařilo” udělat z výjimečného výrobce sportovně laděných vozů producenta vesměs nezáživných tuctových masovek...
Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

včera | Miro Mihálik | 34 příspěvků
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků