Porsche má ročně prodávat 150 tisíc aut, pomůže i nový model

Každý fanoušek, nebo alespoň ten, kdo se v automobilovém prostředí trochu vyzná, ví, že Porsche není zrovna příkladem automobilky vyrábějící auta pro masy. Její prodeje rozhodně nikdy neobsazovaly přední příčky statistik prodejnosti a tržního podílu. Tak tomu bylo nejen v minulosti, ale i teď a nikdo na tom neviděl nic špatného. Teď však přichází vedení stuttgartské automobilky se zajímavou zprávou, že v příštím roku hodlá celkové prodeje znásobit a své vozy více přiblížit lidu.

Ačkoliv mnoha majitelům se to nemusí právě líbit, protože tím pádem jejich vůz citelně ztratí na exklusivitě, Michael Macht, výkonný ředitel automobilky, se při svých úvahách opírá o současná čísla. V loňském roce se totiž podařilo prodat celkem 75 200 kusů, což prodejnímu oddělení dodalo dostatečný impuls nato, aby se pokusily prodeje ještě zvýšit a to i za cenu snižování cen a přizpůsobování nabídky méně movitým zákazníkům. Dopomoci by k tomu měl mj. i nový „vstupní“ model, který se v nabídce umístní pod Boxsterem, přičemž právě tato novinka má být vhodnou alternativou pro méně náročné zákazníky s nižším rozpočtem.
Očekává se, že samotným prodejům však výrazně dopomůže i Panamera, jakožto jeden z průkopníků ve třídě prémiových sportovních sedanů a opomenout nesmíme ani Cayenne, jehož klientela se i díky nabízenému dieselovému šestiválci stále rozšiřuje. Všechny tyto snahy nutně nemusí vést k výraznému „zlidovění“ Porsche, nicméně špatně mohou dopadnout velmi snadno. Snad Porsche nechce následovat příklad BMW, u kterého se za pár letech tvrdé práce „podařilo” udělat z výjimečného výrobce sportovně laděných vozů producenta vesměs nezáživných tuctových masovek...
TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

včera | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků