Porsche má ročně prodávat 150 tisíc aut, pomůže i nový model

Každý fanoušek, nebo alespoň ten, kdo se v automobilovém prostředí trochu vyzná, ví, že Porsche není zrovna příkladem automobilky vyrábějící auta pro masy. Její prodeje rozhodně nikdy neobsazovaly přední příčky statistik prodejnosti a tržního podílu. Tak tomu bylo nejen v minulosti, ale i teď a nikdo na tom neviděl nic špatného. Teď však přichází vedení stuttgartské automobilky se zajímavou zprávou, že v příštím roku hodlá celkové prodeje znásobit a své vozy více přiblížit lidu.

Ačkoliv mnoha majitelům se to nemusí právě líbit, protože tím pádem jejich vůz citelně ztratí na exklusivitě, Michael Macht, výkonný ředitel automobilky, se při svých úvahách opírá o současná čísla. V loňském roce se totiž podařilo prodat celkem 75 200 kusů, což prodejnímu oddělení dodalo dostatečný impuls nato, aby se pokusily prodeje ještě zvýšit a to i za cenu snižování cen a přizpůsobování nabídky méně movitým zákazníkům. Dopomoci by k tomu měl mj. i nový „vstupní“ model, který se v nabídce umístní pod Boxsterem, přičemž právě tato novinka má být vhodnou alternativou pro méně náročné zákazníky s nižším rozpočtem.
Očekává se, že samotným prodejům však výrazně dopomůže i Panamera, jakožto jeden z průkopníků ve třídě prémiových sportovních sedanů a opomenout nesmíme ani Cayenne, jehož klientela se i díky nabízenému dieselovému šestiválci stále rozšiřuje. Všechny tyto snahy nutně nemusí vést k výraznému „zlidovění“ Porsche, nicméně špatně mohou dopadnout velmi snadno. Snad Porsche nechce následovat příklad BMW, u kterého se za pár letech tvrdé práce „podařilo” udělat z výjimečného výrobce sportovně laděných vozů producenta vesměs nezáživných tuctových masovek...
Minitest Seat Alhambra 2.0 TDI DSG 4WD: Důvod, proč MPV nesmí zemřít

Seat Alhambra 2.0 TDI DSG 4WD (minitest)

Rostoucí zájem o crossovery a SUV už v nedávné minulosti poslal na odpočinek dva velikány segmentu MPV. Jak ale dokazuje stále prodávaný Seat Alhambra, tyto vozy jsou stále potřeba.

22.  2.  2018 | Jan Mička | 4 příspěvky
TEST Subaru XV 1,6i Lineartronic: Kompromis, ale ten nejlepší!

Subaru XV 1,6i Lineartronic

Subaru XV se na přelomu roku dostalo na trh v druhé generaci. Od té minulé se vizuálně moc neliší, ale japonští technici vůz vyladili téměř k dokonalosti.

20.  2.  2018 | Radek Pecák | 78 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků