Porsche má nový výrobek. Nevyrábí jej pracovníci v továrně, ale včely

Německá automobilka své fanoušky dokonale překvapila. Místo dalšího vozu jim ukázala zcela jiný výrobek. Porsche totiž vyprodukovalo vlastní med.

Většinou jsme od Porsche zvyklí na sportovní vozy. Tentokrát ale německá automobilka všechny překvapila něčím úplně jiným. Jako součást svého programu udržitelnosti vyprodukovala vlastní med. 

Až přes 25 včelích kolonií bylo umístěno v okolí továrny v Lipsku. I když se tak stalo jen v květnu letošního roku, 1.5 milionu včel již stihlo vyprodukovat celkem 400 kilogramů medu. Koupit jej lze pod názvem "Turbienchen" - turbínky - v obchodě zákaznického centra lipské továrny Porsche. 

Polovina modelů Porsche bude mít elektromotor již v roce 2025

Polovina modelů Porsche bude mít elektromotor již v roce 2025

Včely jsou nejnovější iniciativou ze série environmentálních projektů značky v Lipsku. V roce 2002 již například Porsche vytvořila kolonii poníků a zubrů. V této rezervaci si dokonce později našli místo také divoká zvířata jako ptáci, jeleni či zajíci. 

Porsche se rozhodlo zavést včely do této lokality, protože parazity a pesticidy a nedostatek biotopů znamenají, že populace německých včel padá. Dokonce jsou v Německu chráněny zákonem o ochraně přírody. Automobilka se má velké plány a chystá své včelí kolonie v příštím roce ještě rozšířit. 

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG: Opravdu má spotřebu dieselu?

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG

Volkswagen dopřál motoru 1.5 TSI Evo Bluemotion řadu systémů, které dnes stále nejsou úplně běžné. Výsledkem má být zážehový agregát se spotřebou vznětového. Platí to i mimo laboratoře?

19.  6.  2018 | Jan Mička | 67 příspěvků
Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
TEST Toyota Yaris GRMN: Tryskomyš ze staré školy

Toyota Yaris GRMN

Co se stane, když do Yarisu namontujete kompresorovou osmnáctistovku Toyoty dodávanou pro Lotus Elise? Když je za tím Gazoo Racing, který staví auta pro Le Mans i WRC, tak možná tušíte.

12.  6.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků