Porsche má jasno: hybrid a líh ano, naftu ne

Automobilka Porsche představila své ekologické plány pro blízkou budoucnost. Z nich v první řadě vyplývá, že automobilka chce již v průběhu příštího roku nabídnou vozy, které budou nejen plnit budoucí emisní normu Euro 5, jenž vstoupí v platnost v roce 2009, ale také emisní normu Euro 6, jejíž platnost byla stanovena na rok 2014.

Porsche chce tohoto výsledku dosáhnout nasazením vozů, které budou schopny spalovat směs benzínu a lihu, tedy známé palivo E85. Čerpací stanice i rafinerie na toto palivo rostou po světě jako houby po dešti, a tak se není třeba bát, že by zákazníci neměli kde čerpat palivo do těchto benzínových gurmánů.

Jak ukázal v Ženevě švédský Koenigsegg, není problém vyrobit ultimativní supersporty na lihový pohon, výkony, zážitky a ani charisma tím neutrpí. Jen místo aturalu, budou zákazníci čerpat jiné palivo a nepřijdou o výhody a zážitky z benzínových motorů.

Druhým krokem k ekologii má být nasazení hybridního pohonu. Ten bude vycházet z dnešní klasiky, tedy spojení benzínového motoru a jednoho až dvou elektromotorů. Zde tedy nepůjde o žádnou světovou revoluci, pouze o implementaci tohoto systému do velmi výkonných vozů.

Za své ovšem v posledním prohlášení vzaly spekulace, které hovořily o tom, že Porsche si půjčí dvanáctviálcvý nafťák od Audi a nasadí jej do svých modelů. Šéf Porsche dal jasně najevo, že tato automobilka se v blízké budoucnosti nevydá cestou naftových motorů, protože lze úspory dosáhnout ekologičtějšími prostředky.

Připustil ovšem, že pokud by se naftový motor přeci jenom v budoucnu objevil, pak půjde výhradně o vozy kategorie SUV, tedy v současnosti o Cayenne a v budoucnu o jeho nástupce.

Líh a hybrid má tedy automobilce Porsche pomoci dosáhnout budoucích emisních norem a také má pomoci splnit emisní limit CO2, který chce Evropská komise zavést.

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol | 2 příspěvky
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků