Porsche má jasno: hybrid a líh ano, naftu ne

Automobilka Porsche představila své ekologické plány pro blízkou budoucnost. Z nich v první řadě vyplývá, že automobilka chce již v průběhu příštího roku nabídnou vozy, které budou nejen plnit budoucí emisní normu Euro 5, jenž vstoupí v platnost v roce 2009, ale také emisní normu Euro 6, jejíž platnost byla stanovena na rok 2014.

Porsche chce tohoto výsledku dosáhnout nasazením vozů, které budou schopny spalovat směs benzínu a lihu, tedy známé palivo E85. Čerpací stanice i rafinerie na toto palivo rostou po světě jako houby po dešti, a tak se není třeba bát, že by zákazníci neměli kde čerpat palivo do těchto benzínových gurmánů.

Jak ukázal v Ženevě švédský Koenigsegg, není problém vyrobit ultimativní supersporty na lihový pohon, výkony, zážitky a ani charisma tím neutrpí. Jen místo aturalu, budou zákazníci čerpat jiné palivo a nepřijdou o výhody a zážitky z benzínových motorů.

Druhým krokem k ekologii má být nasazení hybridního pohonu. Ten bude vycházet z dnešní klasiky, tedy spojení benzínového motoru a jednoho až dvou elektromotorů. Zde tedy nepůjde o žádnou světovou revoluci, pouze o implementaci tohoto systému do velmi výkonných vozů.

Za své ovšem v posledním prohlášení vzaly spekulace, které hovořily o tom, že Porsche si půjčí dvanáctviálcvý nafťák od Audi a nasadí jej do svých modelů. Šéf Porsche dal jasně najevo, že tato automobilka se v blízké budoucnosti nevydá cestou naftových motorů, protože lze úspory dosáhnout ekologičtějšími prostředky.

Připustil ovšem, že pokud by se naftový motor přeci jenom v budoucnu objevil, pak půjde výhradně o vozy kategorie SUV, tedy v současnosti o Cayenne a v budoucnu o jeho nástupce.

Líh a hybrid má tedy automobilce Porsche pomoci dosáhnout budoucích emisních norem a také má pomoci splnit emisní limit CO2, který chce Evropská komise zavést.

TEST Lexus LS 500h: Měl být dokonalý. Jenže...

Lexus LS 500h

Nový Lexus LS mi ze všech testovacích aut způsobil největší pomatení mysli. V některých ohledech tak neuvěřitelně fascinuje, jinde ale může i zklamat. Nebo jej prostě jen nechápu?

včera | Milan Lažanský | 27 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Minitest Škoda Karoq 1.0 TSI: Dělám, co můžu! Stačí to?

Škoda Karoq 1.0 TSI (minitest)

Zázraky od malého litrového tříválce v poměrně velkém crossoveru raději nečekejte, poněkud překvapivě však základní motor z Karoqu nepoužitelnou brzdu provozu nedělá.

12.  5.  2018 | Miro Mihálik | 86 příspěvků