Porsche má jasno: hybrid a líh ano, naftu ne

Porsche má jasno: hybrid a líh ano, naftu ne

Automobilka Porsche představila své ekologické plány pro blízkou budoucnost. Z nich v první řadě vyplývá, že automobilka chce již v průběhu příštího roku nabídnou vozy, které budou nejen plnit budoucí emisní normu Euro 5, jenž vstoupí v platnost v roce 2009, ale také emisní normu Euro 6, jejíž platnost byla stanovena na rok 2014.

Porsche chce tohoto výsledku dosáhnout nasazením vozů, které budou schopny spalovat směs benzínu a lihu, tedy známé palivo E85. Čerpací stanice i rafinerie na toto palivo rostou po světě jako houby po dešti, a tak se není třeba bát, že by zákazníci neměli kde čerpat palivo do těchto benzínových gurmánů.

Jak ukázal v Ženevě švédský Koenigsegg, není problém vyrobit ultimativní supersporty na lihový pohon, výkony, zážitky a ani charisma tím neutrpí. Jen místo aturalu, budou zákazníci čerpat jiné palivo a nepřijdou o výhody a zážitky z benzínových motorů.

Druhým krokem k ekologii má být nasazení hybridního pohonu. Ten bude vycházet z dnešní klasiky, tedy spojení benzínového motoru a jednoho až dvou elektromotorů. Zde tedy nepůjde o žádnou světovou revoluci, pouze o implementaci tohoto systému do velmi výkonných vozů.

Za své ovšem v posledním prohlášení vzaly spekulace, které hovořily o tom, že Porsche si půjčí dvanáctviálcvý nafťák od Audi a nasadí jej do svých modelů. Šéf Porsche dal jasně najevo, že tato automobilka se v blízké budoucnosti nevydá cestou naftových motorů, protože lze úspory dosáhnout ekologičtějšími prostředky.

Připustil ovšem, že pokud by se naftový motor přeci jenom v budoucnu objevil, pak půjde výhradně o vozy kategorie SUV, tedy v současnosti o Cayenne a v budoucnu o jeho nástupce.

Líh a hybrid má tedy automobilce Porsche pomoci dosáhnout budoucích emisních norem a také má pomoci splnit emisní limit CO2, který chce Evropská komise zavést.

bazar

Porsche Cayenne 3
Rok výroby: 2011
Stav: 81 410 km
Cena: 1 000 000 Kč
Porsche 911 3,4
Rok výroby: 2012
Stav: 49 701 km
Cena: 1 850 000 Kč
Porsche Cayenne 3,6
Rok výroby: 2008
Stav: 155 155 km
Cena: 430 000 Kč
Porsche Cayenne 3,2
Rok výroby: 2006
Stav: 267 049 km
Cena: 200 000 Kč
Porsche Cayenne 4,5
Rok výroby: 2007
Stav: 188 379 km
Cena: 300 000 Kč
Porsche Panamera 3,6
Rok výroby: 2010
Stav: 125 205 km
Cena: 900 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků
Test Alfy Romeo Stelvio: Italové naučili SUV jezdit! A kde je problém?

Alfa Romeo Stelvio

První sportovně-užitkový vůz od Alfy Romeo má poctivý základ, díky kterému nabízí skvělé jízdní vlastnosti. Jak si ale stojí v dalších disciplínách?

8.  8.  2017 | Milan Lažanský | 13 příspěvků