Porsche má Cayenne, Volkswagen Touareg

Nový off-road, který za nedlouho přibude v nabídce volkswagenu ponese jméno Touareg. Nový model je možné zařadit mezi „pravé“ off-roady a zároveň mezi luxusní automobily.
Porsche má Cayenne, Volkswagen Touareg

Pokud se vám Porsche Cayenne libí, ale připadá zbytečně drahé a výkonné nebo naopak nelíbí, tak věnujte pozornost následujícím řádkům, protože jsou známy bližší informace k „sesterskému“ automobilu, kterým právě Touareg je.

Podvozek

Vyspělý podvozek, zaručující vynikající jízdní vlastnosti v terénu i na silnicích, stálý elektronicky řízený systém pohonu všech kol, zavěšení kol na dvojitých trojúhelníkových ramenech, pneumatické odpružení s elektronicky řízenými tlumiči a všechny tři diferenciály s uzávěrkami, které lze ovládat i manuálně pomocí otočného spínače z interiéru vozu.

Elektronika se stará o rozdělování přenášeného výkonu mezi kola přední a zadní nápravy podle okamžitých trakčních podmínek, v extrémních situacích se až 100 % výkonu může přenášet pouze buď na kola přední či zadní nápravy.

Díky světlé výšce až 300 mm se Volkswagen Touareg dokáže probíjet i velmi náročným terénem, může se brodit vodními toky hlubokými až 585 mm, jeho stoupavost činí 100 % a snáší boční náklon až 45 stupňů.

Na druhé straně má Touareg ty nejlepší předpoklady pro bezpečné, komfortní a zároveň ryhlé cestování na běžných silnicích. Dvojité trojúhelníkové závěsy vpředu i vzadu, které zaručují vynikající stabilitu při rychlých průjezdech zatáčkami, jsou uchycené k pomocným rámům, takže přenos vibrací do interiéru je jen minimální. Pneumatické odpružení kol a adaptabilní tlumiče garantují maximální jízdní komfort při cestách po silnicích i při výpravách do terénu. Při překročení rychlosti 125 km/h sníží pneumatické zavěšení kol automaticky světlou výšku o 25 mm, což zvyšuje stabilitu jízdy. Řidič si navíc může knoflíkem na palubní desce manuálně nastavit tuhost zavěšení. Na výborném chování vozu v terénu i na silnicích má velkou zásluhu také velmi tuhá plně galvanizovaná pětidveřová karoserie.

Karoserie a interiér

Volkswagen Touareg se svým pojetím i rozměry (délka 4,75 m šířka 1,93 m, výška 1,72 m, rozvor 2,86 m) řadí na špičku segmentu luxusních off-road vozů. Touareg dokonale kombinuje schopnosti terénního speciálu s jízdními vlastnostmi luxusních cestovních vozů kombi.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Tvary karoserie jsou střídmé, což ale není na škodu



Interiér nového off-road modelu Touareg v mnohém připomíná luxusní limuzínu Phaeton. Pohodu cestování zvyšují také např. dokonale tvarovaná sedadla, výškově i podélně nastavitelný volant nebo na přání montovaná klimatizační jednotka Climatronic, která dovoluje separátní nastavování teploty v zadní části vozu.

Klepněte pro větší obrázek
V interiéru najdeme celou řadu
prvků z luxusního Phaetonu

Karoserie nemá tradiční agresivní tvary a například kapota je vyrobena z poddajného hliníkového plechu, takže při případné kolizi (zejména s chodci) jsou následky mnohem příznivější. O ochranu pasažérů se starají čelní, boční a průběžné hlavové airbagy, u všech sedadel jsou tříbodové bezpečnostní pásy, přední sedadla mají aktivní opěrky hlav.

Do standardní výbavy všech vozů Volkswagen Touareg dále patří např. protiblokovací systém brzd ABS, protiprokluzové zařízení TCS, elektronický stabilizační systém ESP a hydraulický brzdový asistent HBA zařazený do okruhu kotoučových brzd s odvětrávanými kotouči.

Dostatek prostoru náklad

Zavazadlový prostor má základní objem 555 l, po sklopení zadních sedadel se však jeho objem zvětší až na 1570 l. Praktickým detailem je samostatně výklopné okno pátých dveří, které usnadňuje nakládání drobnějších zavazadel. Za nový model lze připojit přívěs o hmotnosti až 3,5 tuny.

Pod kapotou plno

K pohonu modelu Touareg bude nejprve sloužit buď zážehový šestiválec o objemu 3,2 l nebo desetiválcový turbodiesel o objemu 5,0 l. Zážehový motor 3.2 V6 disponuje výkonem 162 kW/220 k, jeho nejvyšší točivý moment činí 305 Nm.

Vidlicový desetiválec 5.0 V10 TDI je se svým výkonem 230 kW/313 k  světově nejsilnějším vznětovým agregátem, používaným v segmentu osobních vozů. Točivý moment tohoto unikátního turbodieselu s dvojicí turbodmychadel a systémem přímého vstřikování paliva do válců dosahuje své nejvyšší hodnoty 750 Nm už při otáčkách 1800 ot./min.

O něco později se pod kapotou vozů Volkswagen Touareg objeví také pětiválcový turbodiesel TDI o objemu 2,5 l a vidlicový zážehový osmiválec o objemu 4,2 l.

Všechny motory jsou standardně dodávány ve spojení s manuální šestistupňovou převodovkou, na přání je však k dispozici i automatická převodovka Tiptronic vybavená elektronickým systémem DSP, který přizpůsobuje činnost převodovky jízdnímu stylu řidiče.

Převodovku Tiptronic je možné manuálně ovládat buď pákou voliče na středovém tunelu nebo pomocí tlačítek na volantu.

Kdy bude Touareg uveden na český trh, to zatím známo není, ale o zákazníky jistě nebude nouze  vzhledem ke stoupající popularitě off-roadů.

bazar

Porsche Cayenne 3
Rok výroby: 2011
Stav: 81 410 km
Cena: 1 000 000 Kč
Porsche Cayenne 3
Rok výroby: 2011
Stav: 165 971 km
Cena: 820 000 Kč
Porsche Cayenne 4,8
Rok výroby: 2012
Stav: 97 358 km
Cena: 1 350 000 Kč
Porsche 911 3,4
Rok výroby: 2012
Stav: 49 701 km
Cena: 1 850 000 Kč
Porsche Cayenne 3,6
Rok výroby: 2008
Stav: 155 155 km
Cena: 400 000 Kč
Porsche Cayenne 3,2
Rok výroby: 2006
Stav: 267 049 km
Cena: 200 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Fiatu Fullback: Převlečené Mitsubishi se jeví jako správná volba

Fiat Fullback

Fiat se po vzoru Renaultu a Mercedesu také rozhodl nabízet pracovní pickup, který původně pochází z úplně jiné dílny. A rozhodl se více než správně, protože Fiat Fullback alias Mitsubishi L200 je vynikajícím pracovním pickupem. V terénu má dost potence a na silnici dostatek kultivovanosti.

včera | Jiří Švamberk | 2 příspěvky
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků