Porsche loni zcela zařízlo turbodiesely. Teď vysvětluje, co bylo vlastně důvodem

24 komentářů

Kuk Vykuk
28. října • 1:09

Důvodem jsou podvody a Dízlgejt. VW se ke všemu doznal a tím to všem podělal. Reakcí bylo logické naštvání politiků a úřadů což vedlo k vyšetřování a zpřísnění legislativy. Hlavní šéf vývojove Wolfgang Hatz byl rok ve vazbě a Porsche se potřebovalo co nejdřív zbavit tý špíny a tak radši zrušilo svoje naftové rakovinomety.
http://www.thedrive.com/news/20153/porsches-wolfg... ...

bzzz
30. října • 19:15

Kdyby se nedoznal, minimalne v USA by si koledoval o pruser nedozirnych rozmeru.

Joe
30. října • 11:29

Nejprve musím v této reakci zdůraznit, že na značku a většinu produktů od VW koncernu vůbec netrpím. Bohužel je to tabulkové království, kde má účetní hlavní slovo a kde nemají emoce co dělat (kromě toho, když vám několikrát ve značkovém servisu technik tvrdí, že to rachtání z motoru je vlastnost, nikoliv konstrukční problém, že je to normální až do chvíle, kdy vyprší záruka a pak hned na prvním příštím servisu vám oznámí, že by to chtělo udělat motor asi tak za 100-150tKč a mechanik se na vás zazubí a vytasí se s hláškou: "To víte, pane, ve 20.000km měníme svíčky, ve 40.000km měníme motor."), to jste pak plní emocí. ;-)
Nemyslím si, že VW všechno "podělal" tím, že se doznal. Naopak mám pozitivní osobní zkušenosti s tím, že když něco podělám, přiznám se a snažím se zjednat nápravu, bývá mi snadněji odpuštěno a pomoženo zjednat nápravu. Jako bonus pak z toho mám ponaučení a hlavně v noci klidně spím.
Kuku, dle vašeho slovníku a mého vlastního názoru, to podělali úplně všichni ostatní. Podváděli naprosto všichni, což nikoho neomlouvá, ale naopak by to mělo mít efekt v tom, že by se mocipáni měli zamyslet, že musí být něco špatně v jimi nastolené politice a legislativě. Měly se provádět zkoušky a testy a dokázat podvody i všech ostatních (Renault, Opel, Fiat,...). Jak můžete najít důkaz, když jej (možná záměrně) nehledáte? Potrestáni měli být všichni a naopak ti, co lhali a vědomě zapírali, že oni nepodvádí, ti měli být potrestáni exemplárně.
O těchto podvodech věděl snad úplně každý, kdo se auta a jejich techniku zajímá (byť jen okrajově), musím se tedy ptát, proč to výkonná složka ignorovala a dělala, že se nikde jinde nic neděje? Měli přeci svého obětního beránka... Jenomže toto je přesně problém dnešní doby. Řeší se důsledek a nikoliv příčina, forma má vyšší prioritu nad obsahem a politiku a legislativu tvoří lidé, kteří preferují zájmy vlastní nebo mocných zájmových skupin než aby se používal "zdravý/selský rozum".Prosím, klidně klikejte, že nesouhlasíte, ale věnujte mi alespoň chvilku svého času a napište třeba velmi krátce s čím a proč a budu rád i za Váš názor. Děkuji.

Gizka
27. října • 11:25

Jednou vetou: Dízle sú pre chudákov bez vkusu.
Amen.

JohnST
27. října • 23:53

Ja si zas myslim, ze len hlupak si da do tazkeho autobusu zravy benzin.B-]

kolkyno
25. října • 23:34

Diesel do Porsche nepatri a nepatril. Na elektriku im ser*em. S benzinom nech pokracuju. Diesele ostanu uz len Mazde B-]

wlaod
27. října • 21:16

Ono ani SUV do Porsche nepatrží a vidíš že to de...

JohnST
26. října • 20:16

Keby ste mal v SUV Porsche prevadzkovat benzinovy motor tak sa poserete to vam garantujem....:-D

Gizka
27. října • 11:34

No povedzte ako? 6 rokov sme mali niečo podobné, X5 4.8i a tu sme.

Fredda
25. října • 21:35

A to je mi zajimave.Ono by taky slo rict, ze kdyby meli v nabidce diesely, meli by o 5% vice prodanych aut a dalsich 5% soucasnych zakazniku by koupilo misto benzinu diesel.A to by kazdej dobrej businessman samozrejme hned podporil.
Konec koncu to byl presne ten duvod, proc Porsche ty diesely do sve nabidky kdysi pridali.Jenze to se nerika, protoze kazdej dobre vi, ze OPRAVDOVYM duvodem ukonceni dieselu byly emise a dieselgate.Misto toho nam tady cpou takovouhle pohadku.

iPace
26. října • 12:15

ne 5% by opravdu kazdy businessman nepodporil a dobrej vubec ne, a to z jednoducheho duvodu, 5% prodeju by jim nezaplatilo naklady ktere by s tou motorizaci vznikali na strane homologace pro dany trhhomologace pro EU stoji 6 milionu eur, a to pro kazdou vybavu kde je neco fyzicky zmeneno, takze pokud by diesel chteli nabizet ve vyce vybavach s fyzickou zmenou, tak by je to mohlo stat i desitky milionu eur, coz pro Evropsky trh kde prodavaji 75-85 tisic aut rocne proste nema smysl a na prodeji diselu by tedy prodelali, tech 5% je smesnych maximalne 4250 aut, i pri jedine vybave v jedinem modelu je to tedy prez 1400 eur na kazdem aute jen za homologaci, dalsi naklady ale vznikaji na servisni siti kde je treba mit proskolene techniky a kazdy rok jim skoleni opakovat, na marketingu, atd, proste nesmysl se kvuli par tisicum lidi zabejvat dieselem ;-) vesmes se to nevyplati ani kdyby to bylo 10% nebo 15% podilu ;-)

JohnST
25. října • 18:57

No a co ma Porsche povedat? No posrali sme to, ze sme vyradili diesel?B-]

iPace
26. října • 11:45

proc by to meli posrat? prodeje oproti minulemu roku jim celosvetove rostou o 25% a snizene prodeje maji jen v Evrope o 20%, celorocni prodeje jim to neohrozilo a za rok 2019 se ocekava dalsi prodejni rekord ;-) diesel se jim prodaval dobre stejne jen v Evrope, v USA to byl prodejni propadak, v USA a v Cine ma ted Porsche doslova uzasne prodeje a cekaci lhuty na jejich auta jsou tam o prez rok ;-)

JohnST
26. října • 20:15

Odkial beriete tie informacie, ze dizel by sa nepredaval?https://www.topspeed.sk/porsche-cayenne-diesel-by... ...

Tomáš Pernica
25. října • 17:29

Ahoj,
měl jsem atmosféru, turbobenzín, několik turbodieslů. No a pro auto střední třídy, který trochu jezdí je ideální 2litrový turbodiesel s výkonem 150 a více koní.
Pokud to ještě půjde, příště půjdu zase do takového.
Teď aktuálně Superb3 2.0 TDI 110 kW DSG, roční nájezd cca 30 tis km, spotřeba 5,6 l/100.

skeptic
25. října • 22:31

turbobenzina přes 130 kW 60 t ročně, 6,5 l a za tdi dsg supa bych nevyměnil ani za zlatý prase

bzzz
25. října • 19:04

Rekl bych, ze mj tento pristup nas dostal tam, kde momentalne jsme a smerujeme. Ideal je oturbena nafta s min 150 koniky ;-)

Joseph
25. října • 16:10

Smutná klasika. I Porsche uvádí data vytržená z kontextu a postavená do takového světla, aby na první pohled ukázala velké diference... Modely jako např. 718, 911 i 918 se s dieselovým motorem ani nikdy nenabízely a tak proč si pomocí jejich prodejních čísel nezvednout procento nezájmu o naftové motorizace? A naopak... Pokud se například v prvním roce výroby prodají 3 hybridy a v dalším už celých 5, pak máte hned meziroční nárůst prodejů o 67%...jenomže v článku není o prodejích ani slovo, nýbrž se zde uvádí slovo "poptávka" a to je obecný a prakticky nic neříkající, ale hlavně nic neznamenající údaj.
A až jednou někoho napadne zakalkulovat produkci CO2 uhelných elektráren k emisím elektrovozidel do zásuvky, bude pozdě se nad tím zamýšlet a uvědomovat si, že se současnými technologiemi a vývojem jsou elektrická auta slepá vývojová větev a utracené miliardy nenávratně pryč.
Žijeme v zajímavé době, kdy lidé lžou proto, že to dělají všichni a vlastně hlavně proto, že lidé chtějí být oklamáváni? To jsou samá SUVéčka, která nejsou ani sportovní ani užitková, samé falešné výfuky, falešné průduchy na karoserii, zvuk motoru vydávající repráky, simply clever dobíjecí přihrádky na telefon, který se vám do té miniaturní štěrbiny stejně nevejde, atd. atd.
Smutno je mi z toho všeho. :(

expat
25. října • 14:03

Všechno je to prý čistě o změně trhu. Lidé chtějí elektrifikaci ......no nekeke? Nevím, kde jsou ti lidé schovaní, ale já ještě žádného nepotkal....:-)) Zato nás do elektrifikace tlačí politici, na které tlačí mořeplavec Gréta a další "zachránci planety"...3-[

brk77
26. října • 13:17

Mi to zas tak divné nepřijde. Líbil by se mi hybrid, nebo ještě lépe plugin hybrid, ale nemám na to. Můj pomyslný strop je někde kolem půl milionu a za tyhle peníze prostě nemám moc šanci. Ojetiny mě moc neberou a tady to platí dvojnásob. Možná se pletu, ale po zkušenostech s ostatní elektronikou nechci něco, v čem jsou staré baterky.Typický zákazník Porsche ale takhle hluboko do kapsy mít nebude, takže tohle ani řešit nemusí. Naopak z toho můžou být výhody třeba s parkováním, když plugin hybrid sníží papírově emise.

Joe Doe
26. října • 20:40

Pol mega kupis velmi slusneho ojazdeneho hybridneho Aurisa este v zaruke. O baterie nemaj strach. Nehovoriac o tom, ze taky Prius so 100-tisic km je stale lepsie auto ako vacsina novych ;)

iPace
26. října • 11:33

asi se pohybujes ve statnych "kruzich" , ja znam nekolik majitelu hybridnich porsche, tedy tech elektrifikovanych a dnes vetsinou nejvykonnejsich a nejdrazsich, pravda k dieselovemu Porsche se nikdo z nich predtim neodhodlal, asi jim prislo trapne si poridit porsche a mit v tom klapajici naftakja osobne uvazuju u Porsche jen o dvou modelech, o Cayenne Turbo S E-Hybrid Coupe a nebo Taycanu Turbo S, je nejaky duvod proc by mel normalni jedinec uvazovat o Porsche s dieselem pad haubnou? co ma jako diesel tak uzasneho?

klepla lepra
26. října • 11:50

Diesel umi naprosto bezkonkurencne cadit. Kdyz chces ocadit otravneho dziglistu ostentativne jedouciho upostred pruhu, jak hybrid tak i EV ti budou k nicemu. :-D :-D :-D

Jig
25. října • 14:46

jak se vůbec Gréta staví k obyčejné tužce... ta zanechává jen karbonovou stopu :)

Doporučujeme

Články odjinud