Porsche loni zcela zařízlo turbodiesely. Teď vysvětluje, co bylo vlastně důvodem

expat  |  25. 10. 2019 14:03

Všechno je to prý čistě o změně trhu. Lidé chtějí elektrifikaci ......no nekeke? Nevím, kde jsou ti lidé schovaní, ale já ještě žádného nepotkal.... Zato nás do elektrifikace tlačí politici, na které tlačí mořeplavec Gréta a další "zachránci planety"...

Odpovědět  |   | 
Jig  |  25. 10. 2019 14:46

jak se vůbec Gréta staví k obyčejné tužce... ta zanechává jen karbonovou stopu :)

Odpovědět  |   | 
iPace  |  26. 10. 2019 11:33

asi se pohybujes ve statnych "kruzich" , ja znam nekolik majitelu hybridnich porsche, tedy tech elektrifikovanych a dnes vetsinou nejvykonnejsich a nejdrazsich, pravda k dieselovemu Porsche se nikdo z nich predtim neodhodlal, asi jim prislo trapne si poridit porsche a mit v tom klapajici naftak

ja osobne uvazuju u Porsche jen o dvou modelech, o Cayenne Turbo S E-Hybrid Coupe a nebo Taycanu Turbo S, je nejaky duvod proc by mel normalni jedinec uvazovat o Porsche s dieselem pad haubnou? co ma jako diesel tak uzasneho?

Odpovědět  |   | 
klepla lepra  |  26. 10. 2019 11:50

Diesel umi naprosto bezkonkurencne cadit. Kdyz chces ocadit otravneho dziglistu ostentativne jedouciho upostred pruhu, jak hybrid tak i EV ti budou k nicemu.

Odpovědět  |   | 
brk77  |  26. 10. 2019 13:17

Mi to zas tak divné nepřijde. Líbil by se mi hybrid, nebo ještě lépe plugin hybrid, ale nemám na to. Můj pomyslný strop je někde kolem půl milionu a za tyhle peníze prostě nemám moc šanci. Ojetiny mě moc neberou a tady to platí dvojnásob. Možná se pletu, ale po zkušenostech s ostatní elektronikou nechci něco, v čem jsou staré baterky.

Typický zákazník Porsche ale takhle hluboko do kapsy mít nebude, takže tohle ani řešit nemusí. Naopak z toho můžou být výhody třeba s parkováním, když plugin hybrid sníží papírově emise.

Odpovědět  |   | 
Joe Doe  |  26. 10. 2019 20:40

Pol mega kupis velmi slusneho ojazdeneho hybridneho Aurisa este v zaruke. O baterie nemaj strach.

Nehovoriac o tom, ze taky Prius so 100-tisic km je stale lepsie auto ako vacsina novych ;)

Odpovědět  |   | 
Joseph  |  25. 10. 2019 16:10

Smutná klasika. I Porsche uvádí data vytržená z kontextu a postavená do takového světla, aby na první pohled ukázala velké diference... Modely jako např. 718, 911 i 918 se s dieselovým motorem ani nikdy nenabízely a tak proč si pomocí jejich prodejních čísel nezvednout procento nezájmu o naftové motorizace? A naopak... Pokud se například v prvním roce výroby prodají 3 hybridy a v dalším už celých 5, pak máte hned meziroční nárůst prodejů o 67%...jenomže v článku není o prodejích ani slovo, nýbrž se zde uvádí slovo "poptávka" a to je obecný a prakticky nic neříkající, ale hlavně nic neznamenající údaj.
A až jednou někoho napadne zakalkulovat produkci CO2 uhelných elektráren k emisím elektrovozidel do zásuvky, bude pozdě se nad tím zamýšlet a uvědomovat si, že se současnými technologiemi a vývojem jsou elektrická auta slepá vývojová větev a utracené miliardy nenávratně pryč.
Žijeme v zajímavé době, kdy lidé lžou proto, že to dělají všichni a vlastně hlavně proto, že lidé chtějí být oklamáváni? To jsou samá SUVéčka, která nejsou ani sportovní ani užitková, samé falešné výfuky, falešné průduchy na karoserii, zvuk motoru vydávající repráky, simply clever dobíjecí přihrádky na telefon, který se vám do té miniaturní štěrbiny stejně nevejde, atd. atd.
Smutno je mi z toho všeho. :(

Odpovědět  |   | 

Ahoj,
měl jsem atmosféru, turbobenzín, několik turbodieslů. No a pro auto střední třídy, který trochu jezdí je ideální 2litrový turbodiesel s výkonem 150 a více koní.
Pokud to ještě půjde, příště půjdu zase do takového.
Teď aktuálně Superb3 2.0 TDI 110 kW DSG, roční nájezd cca 30 tis km, spotřeba 5,6 l/100.

Odpovědět  |   | 
bzzz  |  25. 10. 2019 19:04

Rekl bych, ze mj tento pristup nas dostal tam, kde momentalne jsme a smerujeme. Ideal je oturbena nafta s min 150 koniky

Odpovědět  |   | 
skeptic  |  25. 10. 2019 22:31

turbobenzina přes 130 kW 60 t ročně, 6,5 l a za tdi dsg supa bych nevyměnil ani za zlatý prase

Odpovědět  |   | 
JohnST  |  25. 10. 2019 18:57

No a co ma Porsche povedat? No posrali sme to, ze sme vyradili diesel?

Odpovědět  |   | 
iPace  |  26. 10. 2019 11:45

proc by to meli posrat? prodeje oproti minulemu roku jim celosvetove rostou o 25% a snizene prodeje maji jen v Evrope o 20%, celorocni prodeje jim to neohrozilo a za rok 2019 se ocekava dalsi prodejni rekord diesel se jim prodaval dobre stejne jen v Evrope, v USA to byl prodejni propadak, v USA a v Cine ma ted Porsche doslova uzasne prodeje a cekaci lhuty na jejich auta jsou tam o prez rok

Odpovědět  |   | 
JohnST  |  26. 10. 2019 20:15

Odkial beriete tie informacie, ze dizel by sa nepredaval?

https://www.topspeed.sk/porsche-cayenne-diesel-by... ...

Odpovědět  |   | 
Fredda  |  25. 10. 2019 21:35

A to je mi zajimave.

Ono by taky slo rict, ze kdyby meli v nabidce diesely, meli by o 5% vice prodanych aut a dalsich 5% soucasnych zakazniku by koupilo misto benzinu diesel.

A to by kazdej dobrej businessman samozrejme hned podporil.
Konec koncu to byl presne ten duvod, proc Porsche ty diesely do sve nabidky kdysi pridali.

Jenze to se nerika, protoze kazdej dobre vi, ze OPRAVDOVYM duvodem ukonceni dieselu byly emise a dieselgate.

Misto toho nam tady cpou takovouhle pohadku.

Odpovědět  |   | 
iPace  |  26. 10. 2019 12:15

ne 5% by opravdu kazdy businessman nepodporil a dobrej vubec ne, a to z jednoducheho duvodu, 5% prodeju by jim nezaplatilo naklady ktere by s tou motorizaci vznikali na strane homologace pro dany trh

homologace pro EU stoji 6 milionu eur, a to pro kazdou vybavu kde je neco fyzicky zmeneno, takze pokud by diesel chteli nabizet ve vyce vybavach s fyzickou zmenou, tak by je to mohlo stat i desitky milionu eur, coz pro Evropsky trh kde prodavaji 75-85 tisic aut rocne proste nema smysl a na prodeji diselu by tedy prodelali, tech 5% je smesnych maximalne 4250 aut, i pri jedine vybave v jedinem modelu je to tedy prez 1400 eur na kazdem aute jen za homologaci, dalsi naklady ale vznikaji na servisni siti kde je treba mit proskolene techniky a kazdy rok jim skoleni opakovat, na marketingu, atd, proste nesmysl se kvuli par tisicum lidi zabejvat dieselem vesmes se to nevyplati ani kdyby to bylo 10% nebo 15% podilu

Odpovědět  |   | 
kolkyno  |  25. 10. 2019 23:34

Diesel do Porsche nepatri a nepatril. Na elektriku im ser*em. S benzinom nech pokracuju. Diesele ostanu uz len Mazde

Odpovědět  |   | 
JohnST  |  26. 10. 2019 20:16

Keby ste mal v SUV Porsche prevadzkovat benzinovy motor tak sa poserete to vam garantujem....

Odpovědět  |   | 
Gizka  |  27. 10. 2019 11:34

No povedzte ako? 6 rokov sme mali niečo podobné, X5 4.8i a tu sme.

Odpovědět  |   | 
wlaod  |  27. 10. 2019 21:16

Ono ani SUV do Porsche nepatrží a vidíš že to de...

Odpovědět  |   | 
Gizka  |  27. 10. 2019 11:25

Jednou vetou: Dízle sú pre chudákov bez vkusu.
Amen.

Odpovědět  |   | 
JohnST  |  27. 10. 2019 23:53

Ja si zas myslim, ze len hlupak si da do tazkeho autobusu zravy benzin.

Odpovědět  |   | 
kuk  |  28. 10. 2019 01:09

Důvodem jsou podvody a Dízlgejt. VW se ke všemu doznal a tím to všem podělal. Reakcí bylo logické naštvání politiků a úřadů což vedlo k vyšetřování a zpřísnění legislativy. Hlavní šéf vývojove Wolfgang Hatz byl rok ve vazbě a Porsche se potřebovalo co nejdřív zbavit tý špíny a tak radši zrušilo svoje naftové rakovinomety.
http://www.thedrive.com/news/20153/porsches-wolfg... ...

Odpovědět  |   | 
Joe  |  30. 10. 2019 11:29

Nejprve musím v této reakci zdůraznit, že na značku a většinu produktů od VW koncernu vůbec netrpím. Bohužel je to tabulkové království, kde má účetní hlavní slovo a kde nemají emoce co dělat (kromě toho, když vám několikrát ve značkovém servisu technik tvrdí, že to rachtání z motoru je vlastnost, nikoliv konstrukční problém, že je to normální až do chvíle, kdy vyprší záruka a pak hned na prvním příštím servisu vám oznámí, že by to chtělo udělat motor asi tak za 100-150tKč a mechanik se na vás zazubí a vytasí se s hláškou: "To víte, pane, ve 20.000km měníme svíčky, ve 40.000km měníme motor."), to jste pak plní emocí.
Nemyslím si, že VW všechno "podělal" tím, že se doznal. Naopak mám pozitivní osobní zkušenosti s tím, že když něco podělám, přiznám se a snažím se zjednat nápravu, bývá mi snadněji odpuštěno a pomoženo zjednat nápravu. Jako bonus pak z toho mám ponaučení a hlavně v noci klidně spím.
Kuku, dle vašeho slovníku a mého vlastního názoru, to podělali úplně všichni ostatní. Podváděli naprosto všichni, což nikoho neomlouvá, ale naopak by to mělo mít efekt v tom, že by se mocipáni měli zamyslet, že musí být něco špatně v jimi nastolené politice a legislativě. Měly se provádět zkoušky a testy a dokázat podvody i všech ostatních (Renault, Opel, Fiat,...). Jak můžete najít důkaz, když jej (možná záměrně) nehledáte? Potrestáni měli být všichni a naopak ti, co lhali a vědomě zapírali, že oni nepodvádí, ti měli být potrestáni exemplárně.
O těchto podvodech věděl snad úplně každý, kdo se auta a jejich techniku zajímá (byť jen okrajově), musím se tedy ptát, proč to výkonná složka ignorovala a dělala, že se nikde jinde nic neděje? Měli přeci svého obětního beránka... Jenomže toto je přesně problém dnešní doby. Řeší se důsledek a nikoliv příčina, forma má vyšší prioritu nad obsahem a politiku a legislativu tvoří lidé, kteří preferují zájmy vlastní nebo mocných zájmových skupin než aby se používal "zdravý/selský rozum".

Prosím, klidně klikejte, že nesouhlasíte, ale věnujte mi alespoň chvilku svého času a napište třeba velmi krátce s čím a proč a budu rád i za Váš názor. Děkuji.

Odpovědět  |   | 
bzzz  |  30. 10. 2019 19:15

Kdyby se nedoznal, minimalne v USA by si koledoval o pruser nedozirnych rozmeru.

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

Minitest BMW 440i xDrive Cabrio: Jízda s panem Dokonalým. Možná už naposledy

BMW 440i xDrive Cabrio

Kabriolety střední velikosti se už pomalu stávají ohroženým druhem. Buďme rádi za každého zástupce této dokonalé třídy!

včera | Vladimír Kadera | 10 příspěvků
TEST SsangYong Korando 1.6XDI 4x4 AT: Zákaznicí, koukejte. Konkurenti, učte se!

SsangYong Korando 1.6XDI 4x4 AT

Naftový motor, automatická převodovka, pohon všech kol a více než slušná výbava. Korando je na souboj s evropskými konkurenty perfektně připraveno.

14.  11.  2019 | Vladimír Kadera | 33 příspěvků
Za volantem Fordu Transit PHEV: Vážně někdo potřebuje dodávku do zásuvky?

Fordu Transit Custom PHEV

Bez elektriky se to neobejde ani u užitkových vozidel. A pokud chce Ford i nadále patřit v tomto segmentu ke špičce, musel se současnému trendu přizpůsobit. Nové mild-hybridní a plug-in hybridní modely jsme již měli možnost vyzkoušet.

10.  11.  2019 | Svět motorů | 41 příspěvků

Nejčtenější články

Nová Škoda Octavia dostala vychytávku, která pomůže v boji proti pirátům silnic

Nová Škoda Octavia dostala vychytávku, kter…

Škodovka je nejenom u nás vyhlášená svými chytrými řešeními. V případě nové Octavie ukázala, že i malý detail v interiéru může být hodně přínosný.

13.  11.  2019 | | 246 N/A
Tohle mohla být první Škoda Octavia od Giugiara. Václav Klaus byl ale proti

Tohle mohla být první Škoda Octavia od Giug…

Vměšování politiků do automobilového průmyslu či aut obecně není žádný moderní vynález Bruselu, ale vcelku běžná věc doprovázející tyto dopravní prostředky prakticky od jejich počátků. Neznáme však mnoho případů, kdy by konkrétní politik přímo ovlivnil design vozu tak, jako to na počátku 90. let zvládl předseda české vlády.

28.  10.  2019 | | 22 N/A
James May si koupil nové auto. Pod plachtou Ferrari však supersport nenajdete

James May si koupil nové auto. Pod plachtou…

James May umí překvapit a moderovat. V novém videu se o obou těchto věcech velmi mile přesvědčíte.

4.  11.  2019 | | 32 N/A
Česká Toyota dost zvýhodnila nehybridní modely. Jsou levné a s bohatou výbavou

Česká Toyota dost zvýhodnila nehybridní mod…

Pokud hledíte po některém z benzinových modelů Toyoty, na konec roku teď české zastoupení uvádí výhodnou limitovanou edici výbav Prestige pro hned několik svých vozů.

8.  11.  2019 | | 243 N/A
Nová Škoda Octavia oficiálně: Už jsme v ní seděli! Superb může blednout závistí

Nová Škoda Octavia oficiálně: Už jsme v ní …

Dámy a pánové, nová Škoda Octavia je oficiálně na světě! Prohlédli jsme si ji s předstihem a tohle jsou naše první dojmy. Je tak jiná, že vedle ní Superb může vypadat jako chudší příbuzný.

11.  11.  2019 | | 265 N/A