Porsche loni zcela zařízlo turbodiesely. Teď vysvětluje, co bylo vlastně důvodem

Je to pro vás dostatečné objasnění, nebo jde o vyvracení předchozích tvrzení, že za ukončením produkce těchto modelů jsou emise, WLTP a Dieselgate?

Procházíme si velkou změnou automobilového průmyslu. Na trh nastupují čím dál více elektrifikované vozy, do jejichž vývoje tečou miliardy eur. Do ústraní se dostávají vznětové motory, které i přes fakt, že jsou nejčistší v historii, lidé už podle všeho moc nechtějí.

Stejně je tomu i u Porsche. Tam hrál diesel vždy druhé housle a mnohem větší potenciál u něj má nyní právě elektřina. Respektive tady dává větší smysl, protože elektrifikace pomáhá i rychlosti, kdežto diesel i přes masivní točivý moment vzrušující moc není.

Dieselgate: V podezření je také šestiválec použitý v Audi nebo Porsche

Dieselgate: V podezření je také šestiválec použitý v Audi nebo Porsche

Dokazuje to i fakt, že v roce 2017 se prodalo pouze 12 % vozů Porsche se vznětovým motorem pod kapotou. V tom samém období se poptávka na hybridní model Panamera zvedla o 63 %. Pozitivní vliv na průměrné emise CO2 jsou tedy už jen příjemným bonusem, nikoliv důvodem.

Proto nenajdete od února minulého roku v nabídce žádný diesel. V srpnu téhož roku pak došlo k rozhodnutí, že se tento druh spalovacího motoru již nevrátí. Porsche však nyní zdůrazňuje, že na toto rozhodnutí nemá absolutně žádný vliv dřívější aféra s manipulací softwaru u těchto motorů. Všichni asi víte, o čem je řeč.

Porsche Macan Turbo má po faceliftu. Dvě turba dřou z šestiválce 440 koní

Porsche Macan Turbo má po faceliftu. Dvě turba dřou z šestiválce 440 koní

Všechno je to prý čistě o změně trhu. Lidé chtějí elektrifikaci a vznětové motory upozaďují. Alespoň tak je tomu u Porsche a dává to vzhledem k jeho pozici na trhu smysl. Jenže automobilka Porsche byla do aféry s manipulací softwaru také namočena a dokonce musela zaplatit pokutu v přepočtu 13 miliard korun.

Nynější tvrzení se tak zdá jako pokus o očištění minulých chyb. Investice šesti miliard eur do vývoje a práce pro dalších 1200 lidí v „elektroautomobilovém“ průmyslu v příštím roce tomu mají také pomoci.

Za volantem nové Toyoty Yaris: Hybrid s třemi válci nelže a má skvělý podvozek!

Toyota Yaris 1.5 Hybrid

Čtvrtá generace yarisu je v Evropě nejdůležitějším modelem značky. Pro Čechy navíc zajímavá i tím, že se bude nově vyrábět u nás u Kolína. S novinkou jsme se mohli blíže seznámit na prázdných silnicích v okolí Bruselu.

dnes | Michal Dokoupil | 24 příspěvků
TEST Suzuki Ignis 1.2 DualJet Hybrid 4x4: Jak roztomilý Japonec vyzrál na EU

Suzuki Ignis 1.2 DualJet Hybrid 4x4

Zatímco řada evropských automobilek šíří názor, že malá SUV a crossovery pohon 4x4 nepotřebují, Suzuki se s tím nepáře a v modelu Ignis jej nabízí. Po nedávné modernizaci dokonce s hybridním pohonem, který je pro daný model jedinou možností.

9.  8.  2020 | Jan Mička | 51 příspěvků
Chevrolet Corvette C1 vzbudil rozruch v centru Prahy. Tento rudý skvost řídí žena

Chevrolet Corvette C1

Kdy jste naposledy spatřili na silnici Chevrolet Corvette? Možná docela nedávno. Jenže se s vámi vsadíme o cokoliv, že původní typ C1 z poloviny 50. let to rozhodně nebyl. Přesto i v Česku jeden takový vzácný zámořský klenot jezdí!

8.  8.  2020 | Lukáš Prejzek | 12 příspěvků