Porsche loni zcela zařízlo turbodiesely. Teď vysvětluje, co bylo vlastně důvodem

Je to pro vás dostatečné objasnění, nebo jde o vyvracení předchozích tvrzení, že za ukončením produkce těchto modelů jsou emise, WLTP a Dieselgate?

Procházíme si velkou změnou automobilového průmyslu. Na trh nastupují čím dál více elektrifikované vozy, do jejichž vývoje tečou miliardy eur. Do ústraní se dostávají vznětové motory, které i přes fakt, že jsou nejčistší v historii, lidé už podle všeho moc nechtějí.

Stejně je tomu i u Porsche. Tam hrál diesel vždy druhé housle a mnohem větší potenciál u něj má nyní právě elektřina. Respektive tady dává větší smysl, protože elektrifikace pomáhá i rychlosti, kdežto diesel i přes masivní točivý moment vzrušující moc není.

Dieselgate: V podezření je také šestiválec použitý v Audi nebo Porsche

Dieselgate: V podezření je také šestiválec použitý v Audi nebo Porsche

Dokazuje to i fakt, že v roce 2017 se prodalo pouze 12 % vozů Porsche se vznětovým motorem pod kapotou. V tom samém období se poptávka na hybridní model Panamera zvedla o 63 %. Pozitivní vliv na průměrné emise CO2 jsou tedy už jen příjemným bonusem, nikoliv důvodem.

Proto nenajdete od února minulého roku v nabídce žádný diesel. V srpnu téhož roku pak došlo k rozhodnutí, že se tento druh spalovacího motoru již nevrátí. Porsche však nyní zdůrazňuje, že na toto rozhodnutí nemá absolutně žádný vliv dřívější aféra s manipulací softwaru u těchto motorů. Všichni asi víte, o čem je řeč.

Porsche Macan Turbo má po faceliftu. Dvě turba dřou z šestiválce 440 koní

Porsche Macan Turbo má po faceliftu. Dvě turba dřou z šestiválce 440 koní

Všechno je to prý čistě o změně trhu. Lidé chtějí elektrifikaci a vznětové motory upozaďují. Alespoň tak je tomu u Porsche a dává to vzhledem k jeho pozici na trhu smysl. Jenže automobilka Porsche byla do aféry s manipulací softwaru také namočena a dokonce musela zaplatit pokutu v přepočtu 13 miliard korun.

Nynější tvrzení se tak zdá jako pokus o očištění minulých chyb. Investice šesti miliard eur do vývoje a práce pro dalších 1200 lidí v „elektroautomobilovém“ průmyslu v příštím roce tomu mají také pomoci.

Minitest Mazda 6 Wagon Skyactiv-D184 AT Revolution Top: Pohlazení po duši

Mazda 6 Wagon Skyactiv-D AT

Současná generace Mazdy 6 je tady s námi už od roku 2013. Její poslední facelift byl tak důsledný, že by se snad dalo hovořit o mezigenerační obměně, tyto úvahy si ale dnes odpustíme. Pojďme si místo toho popovídat o tom, pro je Mazda 6 stále prostě „jen“ moc, moc dobré auto.

dnes | Petr Schnagl
Minitest BMW 440i xDrive Cabrio: Jízda s panem Dokonalým. Možná už naposledy

BMW 440i xDrive Cabrio

Kabriolety střední velikosti se už pomalu stávají ohroženým druhem. Buďme rádi za každého zástupce této dokonalé třídy!

16.  11.  2019 | Vladimír Kadera | 14 příspěvků
TEST SsangYong Korando 1.6XDI 4x4 AT: Zákaznicí, koukejte. Konkurenti, učte se!

SsangYong Korando 1.6XDI 4x4 AT

Naftový motor, automatická převodovka, pohon všech kol a více než slušná výbava. Korando je na souboj s evropskými konkurenty perfektně připraveno.

14.  11.  2019 | Vladimír Kadera | 36 příspěvků